Verhuizen kan niet door man

Discussie in 'De lounge' gestart door Jennifer15, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je vooral moet aangeven dat het slecht voor jullie gezondheid is om daar te blijven wonen, daarnaast komt het zijn conditie ook niet ten goede met die rokers in de buurt (beetje aandikken).

    Welke wijken zou hij willen wonen en ga kijken of dit ook wijken zijn dit dichterbij liggen of inelk geval in die 10 min cirkel, pak gewoon de auto!
    Als hij dat al niet wil... dan is er iets anders aan de hand. Waarom zou hij wel zijn leven in de weegschaal leggen en voor jullie dit niet willen doen?
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  2. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Bedoel je dan een 2-onder-1-kap met een tussenweg? Dit huis hebben we vlak na mijn studie gekocht dus voor toen was het idd ook prima. In wat voor huis woon je nu als ik vragen mag? :)
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik woon vrijstaand en ruik mijn rokende buurmeisje ook hoor. Tenzij je op een perceel van minstens 1000 m2 gaat wonen, zit de kans er altijd in. Ik denk dat je op dit punt een reality check nodig hebt.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  4. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk hoor :) hij heeft wel overlegd over de brandweer, maar toen hij het contract ging tekenen, hoorde ik pas over die woonverplichting. Toen wel akkoord gegeven maar ik dacht dat het voor 2 jaar was. Niet wetende dat het 2 jaar was vanaf oktober dat jaar en niet mei, scheelt toch weer een half jaar. En nu met Corona komt er nog meer tijd bij. Kan hij niks aan doen, maar ja.
    En ik vind inderdaad dat hij meer van mij verwacht dan ik van hem. Want waarom zou hij wel vrijwilligerswerk mogen doen met een woonverplichting en ik niet voor een stagevergoeding iets mogen doen, wat misschien uiteindelijk wel een betaalde baan wordt? Zijn we nooit achter gekomen helaas.
    Je noemt dat irritaties groter worden zodra je eraan toe geeft en dat ben ik helemaal met je eens. Hoe zie je het dan voor je om benauwdheid en een branderig gevoel in je longen te negeren? Mij is dat helaas nog niet gelukt.
    Ik stel geen ultimatum hoor, ik probeer het juist op een rijtje te hebben voor ik in gesprek ga. Hij wil namelijk nu (nog) niet nadenken over verhuizen, ook vanwege de Corona tijd.
     
  5. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Helemaal mee eens met een compromis. Helaas wilt hij nu (nog) niet over verhuizen nadenken, ook vanwege de Corona tijd.
    In principe zou hij na zijn opleiding overal inzetbaar zijn, dus dan kunnen we overal (mits dichtbij kazerne) wonen :)
     
  6. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Eens! De hele rij is koopwoning maar het zijn echt goedkope woningen, de hele buurt. Toen wij het kochten stonden ze voor rond de 150.000 te koop maar vroeger natuurlijk nog goedkoper.
     
  7. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Yes jij snapt hem. Haha, denk je dat dit de beste oplossing is? Het sparen is geen issue hoor, we hebben op dit moment de financiën en vast contract ervoor.

    Wat balen dat je een buurvrouw hebt die als ketter rookt en dat je de droogmolen moest verplaatsen! Kun je verder wel een beetje in de tuin zitten of is dat niet te doen?
     
  8. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Hij is het er ook mee eens dat dit geen goede/gezonde omgeving voor ons is hoor. Helemaal mee eens dat hij consessies moet doen als hij dat van ons ook verwacht. Dus je zegt wel nu kijken naar een andere woning, ook al is het misschien niet vrijstaand?
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh dat begreep ik even;)

    Maar je hebt normaal gesproken 1 vaste kazerne/korps waar je bij zit toch? Of woon je buiten Nederland?
    En ik zou dat ook even nagaan of ze echt zo flexibel zijn qua werkplek na diplomeren of weet je dat zeker? Bij mijn man zijn korps is het bepaald niet de bedoeling als zij je trainen en ondersteunen bij je opleiding dat je dan bij het afronden ergens anders naartoe gaat volgens mij. Maar ik weet niet of dat een echte of ongeschreven regel is.

    Wat iemand anders ook zei, ik zou er wel rekening mee houden dat ook al is het maximum 10 minuten, hij dan alsnog mogelijk vaak de laatste is en niet mee kan als je daadwerkelijk op de volle 10 minuten afstand gaat wonen. Dat lijkt me niet echt motiverend voor hem.

    Dat gezegd hebbende, is het gewoon een best wel tijdrovende en veeleisende hobby/bijbaan o.i.d. die hier ook regelmatig voor discussies zorgt hoor:|;)
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind trouwens wel als jij je man hier verder in steunt, dat hij jou wat tegemoet mag komen op het gebied van wonen/een nieuw huis zoeken.
    Ik zou zelf vast rond gaan neuzen voor iets betaalbaars in de buurt (evt. als tussenstap) op Funda en hem af en toe wat moois onder z’n neus drukken:D
    Want waar je nu woont, zou ik ook zsm weg willen inderdaad!
     
    Jennifer15, HappyRabbits en sillies vinden dit leuk.
  11. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    10 minuten vind ik eerlijk gezegd al heel veel. Hier is het officieel geloof ik 5. Maar als je er niet binnen 2/3 minuten bent kun je het vergeten hoor. Dan zijn ze al zonder jou vertrokken. Maar je zou natuurlijk kunnen navragen of je de opleiding niet op een andere plek binnen dezelfde veiligheidsregio kunt afmaken. Dan heb je al een groter gebied te pakken.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Rokers heb je overal.
    Ook mensen/buren/wijkgenoten die niet roken als jij het huis koopt, kunnen op den duur gaan roken. Of kinderen/visite van buren.
    Als je absoluut niet in de buurt van rokers wilt wonen, dan bestaat er helaas nog maar 1 uitweg.. het hutje op de hei.
     
    Celika, Axia, jessy77 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    We hebben een grote tuin, dus kan wel in de tuin zitten, maar niet op de plaats waar ik zat voordat zij er woonde. Ze zit ook precies tegen onze schutting aan te roken. Zo smerig! :mad: Ik begrijp niet dat mensen die roken dat niet gewoon binnen doen, maar perse een ander er mee lastig moeten vallen. Ze rookt bewust buiten, zelfs nu in de regen staat ze buiten te roken :rolleyes:. Maar nu genoeg over roken...:D
    ik zou het nog eens met je man bespreken en aangegeven dat er geen discussie is over verhuizen na zn opleiding. Wij hebben 10 jaar in een wijk gewoond waar we eigenlijk niet wilde wonen, heel vervelend, maar ik hield me vast aan het idee dat er uiteindelijk wel iets moois zou komen. Uiteindelijk zijn we er enorm op vooruit gegaan qua wijk.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik wilde precies hetzelfde typen.
    Vervelend dat je last hebt van rokende buren, maar we leven nou eenmaal met zijn allen op deze aardkloot dus overlast kan er altijd zijn.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  15. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Gaat niet om de stank hoor ;) mijn longen gaan branden zodra ik rook inadem en ik word er benauwd van. Nu wonen we in een rijtjeswoning en onze ramen zitten pal boven de tuinen van de rokers. Kan me niet voorstellen dat als je vrijstaand woont, je er ook last van hebt. Misschien komt er dan af en toe een vlaagje voorbij maar zoals ik al zei: het gaat niet om de geur ;)
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  16. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Oh wel fijn dat je in de tuin kunt zitten. Onze rechterburen rookten eerst bijna niet dus toen ging ik daar zitten en daar de ramen open doen. Nu roken zij echter ook als ketters. Probleem is ook dat je niet tegen buren mag zeggen dat ze niet in hun eigen tuin mogen roken, terwijl je wel overlast hebt. Daarom maar vrijstaand dacht ik, als we de mogelijkheid hebben..

    Ja dat wil ik dus voorkomen, dat we hier alsnog 10 jaar zitten. En inderdaad, de wijk maakt een hoop verschil! :)
     
    sillies vindt dit leuk.
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou gaan kijken vanuit de kazerne, welke wijken liggen daar omheen? 10min is best een afstand, en dat kunnen hele verschillende wijken zijn. Ga eens rondjes rijden. Ik denk dat er echt veel meer mogelijk is binnen die afstand dan je denkt.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  18. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Wat vervelend zeg! Zeker als je gewend bent toch nog aan een kant rookvrij te zitten valt het helemaal tegen. Gelukkig hebben jullie de mogelijkheden om vrijstaand te gaan wonen, je hebt iets leuks om naar uit te kijken. De wijk waar je nu woont klinkt niet leuk.

    Wij hebben een jaar vrijstaand in de polder gehuurd (toen onze huidige woning gebouwd werd). Echt fantastisch! We hebben voor deze wijk gekozen voornamelijk voor onze dochter, hier kan ze zich uitleven met haar vriendinnen, kan ze alleen over straat ed. Maar mijn droom voor later is toch echt wel een vrijstaand huisje in de polder.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  19. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.850
    1.663
    113
    Vrouw
    Ik zou ook alvast op onderzoek uit gaan. 10 minuten is nog steeds best een afstand dus verder gaat het denk echt niet worden.
    Kijk welke buurt in die cirkel je nu al aanspreekt. Wij wonen in een rijtje met hele leuke buren. Een rijtjeshuis is niet per definitie vervelend en zo kan een vrijstaand huis weer ongemak geven van drukke feestjes, stank overlast van dieren of veel vliegen. Of je moet echt heel erg vrij gaan wonen waarbij je de buren nauwelijks meer ziet.

    Ga alvast je spullen uitzoeken, heeft dit huis nog ergens een lik verf nodig om het beter verkoopbaar te maken etc.
    Dan ben je er al mee bezig en zodra het dan concreet wordt kunnen jullie snel doorpakken.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Dan zou ik toch de voors en tegens tegen elkaar afwegen.. Wil je hier nog 2 jaar blijven? Of zo snel mogelijk weg. Als je woonplezier verpest wordt dan gaat je humeur ook alleen maar achteruit lijkt mij..
    En met een mooie 2 onder 1 kap heb je ook de kans indd dat er rokers naast je wonen, maar als dat maar 1 persoon is dan geeft dat toch niet veel last? Zolang het geen 'tokkie' buurt is waar iedereen voor op straat staat te roken zoals waar jullie nu wonen, lijkt mij dat alleen maar een verbetering:oops:
    Ik zou het wel weten; weg daar
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina