Verhuizen kan niet door man

Discussie in 'De lounge' gestart door Jennifer15, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113

    Dat wordt echt wel steeds minder. Hier in de hele straat geen rokers (jong tot oud). Heb ik dan gewoon geluk? Nee, ik denk ook dat het ligt aan het type buurt waar je woont. En opgeteld met het type mensen dat je schetst (roken in een speeltuintje is gewoon aso!), zou ik ook weg willen daar.
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Hmmmm ik snap dat je wil verhuizen. Het klinkt alsof je man de druk van het eventueel verhuizen in combi met zijn opleiding te veel is en dat die daarom zegt er nu nog niet over te willen praten.

    Aan de 10 minuten grens zit je voorlopig wel vast, zoals Paardenbloem ook al heeft gezegd, de kazerne zal er niet blij mee zijn dat een vrijwilliger , die ze net opgeleid hebben, meteen vertrekt naar een andere kazerne. Daarbij lijkt het me niet dat je zomaar kunt verhuizen en je bij een andere kazerne kun aansluiten, neem aan dat ook je vrijwillige brandweerman een overplaatsing moet aanvragen. Niet elke kazerne heeft natuurlijk plek, als ze de bezetting vol hebben kun je daar echt niet zomaar even naar toe.

    Hoe zit het met zijn werkplek, moet dat ook binnen de 10 minuten regel vallen?

    Hou er ook rekening mee dat je privé leven wel vaker op hold zal worden gezet vanwege de brandweer. Naar verjaardagen met 2 auto's omdat hij weggeroepen kan worden, nachten alleen hopend dat je man ongedeerd weer komt. Vakantie's zo moeten plannen dat hij vrij heeft van zijn gewone werk maar ook van de brandweer etc etc.

    Mijn vader was dan beroeps, dat betekende 24 uur werken, dag vrij, dagdienst, 24 uur werken etc. Ook wij woonden vlak bij de kazerne, mijn ouders zijn gestart in een kleine rijtjes woning en later een 2 onder 1 kap maar hun zoek gebied was wel beperkt tot in de buurt van de kazerne. Met feestdagen was mijn vader er niet altijd bij, met kerst en pasen mocht je dan als partner en kinderen op de kazerne koffie komen drinken. Verjaardagen werden vaak verzet zodat mijn vader ook thuis was. Tijdens de vakantie periode ging er 1 ploeg op vakantie, dat hield in dat mijn vader dan 24 op / 24 uur af draaide (dus 24 uur werken en dan 24 uur vrij), de vakantie viel ook niet altijd samen met de grote vakantie van school, maar dan kreeg ik wel vrij. Het thuiskomen van mijn vader midden in de nacht met twee handen dik verpakt omdat die verbrand waren, mijn vader die stil op de bank zat op zijn vrije dag omdat die een paar uur daarvoor iemand van het spoor moest opruimen , die extra knuffel omdat hij die dag kinderen uit een verongelukte auto moest knippen. De keuze van je man zal heel veel invloed hebben op jullie verdere leven.

    Ik zou dus gewoon lekker op funda gaan zoeken naar een leuk huis in een andere wijk . Die vrijstaande woning komt ooit nog wel eens, maar voor nu gewoon een andere huis in een andere wijk.
     
    Axia, Ysabella, Lies1611 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat is nou eigenlijk het bezwaar van je man?
    Corona tijd vind ik eigenlijk niet specifiek genoeg.
    Gezien jullie gezondheid en jouw woongenot moeten dat toch wel hele sterke argumenten zijn.....
     
    Bailey07 en Jennifer15 vinden dit leuk.
  4. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93

    Mijn buren wonen 20 meter van mij af en als zij rookt in de tuin en de wind staat ongunstig komt de rook toch binnen
     
  5. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Zo heb ik het niet gezegd hoor ;) ik zei dat ik niet naast rokers wil/kan wonen. Ik heb niks gezegd over visite daarvan of buren die verderop in de wijk wonen.
    En ja, mensen die nu niet roken kunnen verhuizen en plaats maken voor rokers. Daarom ook voorkeur voor vrijstaand. En daar ook de mogelijkheid toe.
    Het hutje op de hei, tja, wat moet ik daarmee? Als je niet wilt helpen, je hoeft natuurlijk niet te reageren ;)
     
    Nellie4, Ysabella en Shay25 vinden dit leuk.
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    kan sowieso al niet want dan is je man niet binnen 10 minuten op de kazerne :roflmao:
     
    Ysabella en Jennifer15 vinden dit leuk.
  7. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Super gaaf! Snap ik dat je daar terug naartoe wilt. :)

    Deze wijk is idd niks hoor, echt een volksbuurt. Pleintje hiervoor wordt in de lente/zomer ook regelmatig omgetoverd tot een camping; lange tafel met barbecue ernaast, muziek, drank, roken.
    We hebben zeker iets moois om naar uit te kijken en misschien moet ik idd nog 'even' geduld hebben :s
     
    sillies vindt dit leuk.
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Zij, en ik, proberen jou in te laten zien dat vrijstaand wonen niet de 'holy grail' is. Je moet daar als de sodemieter weg en dat vrijstaande idee voor nu laten gaan.

    Ga op zoek naar een huis bij die kazerne. Je gaat daar toch niet nog twee jaar blijven zitten?

    Als je dat niet wilt horen moet je geen topic openen.
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    W
    weet je wat ook erg is? Een buurman die sigaren rookt. Gewoon naast je openstaande keukendeur, direct achter de schutting dus. Verschrikkelijk. Mn hele huis is dan begeven. En die krengen zijn niet binnen een paar min weg gerookt, die daar zit ie gewoon 25min mee. Vorig jaar wat van gezegd, en dit jaar zit ie er gewoon weer. Gelukkig heeft ie door omstandigheden zn tuinset van t weekend verplaatst achterin zn tuin, dus ben er eindelijk vanaf, maar oh wat een overlast. En ik heb zelf jaren gerookt en daar zeurde de vorige oudere buren ook over, maar dit is echt veel erger :D
     
    Shay25, sillies en Jennifer15 vinden dit leuk.
  10. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Mee eens! En daarom voel ik ook het dilemma want een andere wijk kan ook al een verschil maken. Hetgeen wat je noemt met de voorbereidingen ben ik al mee bezig, makelaar is al langs geweest en heeft advies gegeven over het verkoop klaar maken idd. Goed dat je daar ook over nadenkt :)
     
  11. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Oh ik begrijp heel goed dat vrijstaand niet de 'holy grail' is hoor. Het gaat mij niet zo zeer om dingen die ik niet 'wil horen', ik vind alleen de bovenstaande reactie iets negatief klinken. En dat vind ik persoonlijk onnodig :)
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  12. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Oh bah! Af en toe komt 'opa' langs met een sigaar inderdaad. Dat is echt erg. Wel fijn dat je buren nu achterin zitten! Toch maar weer mooi opgelost :)
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  13. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Eens maar nu is het altijd direct naar binnen, ongeacht de wind.
     
  14. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Helemaal mee eens! :)
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ja, ik zou ook kijken naar een hoekhuis of twee onder een kap ofzo in een andere wijk. En je kunt gewoon vragen of de buren roken bij een bezichtiging. Ik vraag ook altijd naar de buren, leeftijd, of ze huisdieren hebben enz.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  16. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Hij heeft meer bezwaren. Corona, onduidelijkheid vanuit de overheid mbt de verschillen weghalen (waaronder misschien de woonplicht) tussen beroeps- en vrijwilligers en het feit dat het voor hem niet zo'n hoge prioriteit heeft als voor mij. :(
     
  17. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Goeie! :)
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Roken in een speeltuin is idd een no-go, maar ik denk niet dat roken aan een buurt gekoppeld kan worden ;).
    Ik woon nu in een rustige kinderwijk en hiervoor in best een aso wijk en in beide wijken zie ik evenveel rokers wonen :) (voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk).
     
    Ysabella, Lies1611 en Jennifer15 vinden dit leuk.
  19. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    116
    38
    28
    Vrouw
    Dat is ook een goeie inderdaad. :thumup: Ik heb net even Google maps gepakt en zie dat hij er nu 13 minuten over doet. Daar hadden ze toen al een uitzondering voor gemaakt, vraag me niet waarom :p
     
  20. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Die onduidelijkheid maakt geen fluit uit als jullie binnen de 10min kijken. Corona....dat zegt mijn inziens niks. Wat zijn de echte argumenten mbt Corona? Als jij deze niet weet, dan zou ik er naar vragen.
    Voor hem geen prioriteit...uhm jouw gezondheid en woongenot vind hij dan dus niet boeiend?

    Ik begrijp natuurlijk wel dat het niet zo zwart/wit is. Voor hem kunnen zijn bezwaren net zo groot voelen als die van jou om daar te blijven.

    Ik zou nog eens met hem gaan zitten en alle voor en tegens benoemen, uitzoeken hoe reëel ze zijn, hoe zwaar ze mee wegen en kijken naar andere huizen om vervolgens de huidige situatie met de mogelijk toekomstige situatie te vergelijken.
     
    Bailey07 en Jennifer15 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina