Verhuizen kan niet door man

Discussie in 'De lounge' gestart door Jennifer15, 30 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.164
    113
    Ik snap je heel goed. Wij wonen jn een goede wijk in een rijtjeshuis maar met aan twee kanten rokers. Echt vreselijk. Bovendien zijn de tuinen maar ca 5,5 m breed dus je zit echt dicht op elkaar buiten voor de lucht. Gesprekken kunnen we ook woordelijk volgen.
    Ze zijn wel aardig hoor en wij maken vast ook lawaai en we bbqen regelmatig dus overlast komt van 2 kanten.

    We willen graag verhuizen, idd vrijstaand om geen burenoverlast te hebben of geven.

    Mijn man zit ook sinds vorig jaar bij de vrijwillige brandweer en de locatie van ons nieuwe huis tov de kazerne is dan ook iets om rekening mee te houden. Hij wil het liefst op max 3 minuten zitten. Anders ben je ook vaak te laat, omdat er dan al eerder 6 anderen zijn.

    Dus dat kan ik wel begrijpen maar ik zou je man wel uitleggen dat je zsm weg wilt. Alvast zelf op zoek gaan en rekening houdend met de mitsen en maren qua locatie. Eigenlijk zou hij dan toch blij moeten worden.... van 13 minuten naar bv 5 of 8!
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  2. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Ja ik denk ook dat het ideaal zou zijn hoor :) ik heb wel last van barbecues en vuurkorven maar echt alleen van directe buren.
     
  3. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Mee eens, vrijstaand in een heel erg buitengebied zonder kinderen zou niet ideaal zijn voor haar dus dat heeft ook zeker niet de voorkeur. Het is geen achterstandswijk, meer een arbeiderswijk. Bij voorkeur laat ik haar idd niet hier opgroeien :$
     
  4. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Mooi verhaal :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Een vrijstaande woning in de buurt van deze kazerne valt inderdaad ver boven budget.
    Mijn man werkt fulltime thuis (voor Corona al) en ik hoef maar 2 dagen in de week naar kantoor (voor Corona al) dus we kunnen ongeveer 1 uur reistijd van mijn werk af zitten. Dat is ongeveer een straal van 50-75 km.

    Hele goeie om gewoon eens te gaan kijken en voelen hoe het aanvoelt. En je hebt zeker gelijk met zo'n zijtuin of iets dergelijks :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Jup dat zou me niks verbazen. :$
     
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.164
    113
    Mijn man is nu ook bezig met de opleiding. Volgens mij is hij niet verplicht om te blijven, maar erg blij worden ze er niet van natuurlijk. Die opleiding kost geloof ik 14000 euro. En dan kun je wel naar een ander korps of regio gaan, maar je huidige regio baalt daar dan toch van.
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  8. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Wat toevallig zeg! Zitten we een beetje in hetzelfde schuitje. Wel fijn dat jullie allebei graag willen verzhuizen :) hebben jullie al plannen?
    Haha, ik hoop dat hij blij wordt, hij geeft nu vooral aan er niet over na te willen denken maar ik ga gewoon om informatie vragen. :thumup:
     
  9. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ik snap alleen niet helemaal dat ze dat niet gewoon communiceren vooraf, het is toch voor het gezin ook allemaal belangrijke informatie?
     
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik snap je wel wat betreft het budget, ik heb even opgezocht welke plaatsen er onder gelderland midden vallen en dat is echt een groot gebied en ik woon er ook ;). Maar hier zijn de prijzen idd erg hoog en als je een stuk naar het noorden/oosten gaat, is dat een stuk minder. Wij hebben overigens vandaag onder voorbehoud een vrijstaand huis gekocht ;). Ik denk niet dat je in mijn woonplaats woont, maar ik heb een 2-onder-1 kap in de aanbieding en geen rokende buren. ;)

    Ik ben niet superserieus, duurt nog wel even voordat ons huis in de verkoop gaat namelijk, :)
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  11. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd! :thumup:

    We wonen in Arnhem :D prijzen zijn wel hoog vergeleken met het oosten idd. Daarom ben ik ook zo zoekende. En met name Arnhem heeft zoveel verschillen qua tokkie gehalte om het maar even zo te noemen.
     
  12. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Update: net mijn man een brief geschreven (praten heeft hij nooit zin in o_O) met de vraag of hij na de opleiding wel wil/kan verhuizen naar een hele andere plaats in Nederland of dat dit eigenlijk een soort van ongeschreven regel is dat dit niet gewenst is vanuit de post waar hij nu zit.
    Ook erbij geschreven hoe belangrijk dit voor mij is en dat ook al blijven we hier, dat wel voor rust in mijn hoofd zorgt en dat we daarmee verder kunnen gaan. :$
    Nu op hoop van zegen :thumup:
     
    Starfire, Paardenbloem en sillies vinden dit leuk.
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.164
    113
    Nou idd. Mijn man doet de opleiding in 1 dag per week, zodat het 1 jaar duurt. Hij is er tijdelijk een dag minder voor gaan werken.
    Vanwege corona heeft het 3 maanden stilgestaan, maar nu zijn ze hard bezig om het in te halen. Hij moet nu ook alle zaterdagen naar school of examen doen. Zelfs in de eerste week van onze vakantie, zucht.... eind juli moet hij klaar zijn.

    Die brandweer vraagt wel veel hoor, vind ik zelf. Deze tijd is hij 2 dagen naar de opleiding, 2 avonden huiswerk/elo opdrachten en 1 reguliere oefenavond op de kazerne elke week.
    Ik zal blij zijn als de opleiding klaar is, hoewel hij het nu alweer heeft over een vervolgopleiding tot chauffeur, haha.
     
    Vero0504, Paardenbloem en Jennifer15 vinden dit leuk.
  14. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Oh dan is hij echt fanatiek bezig zeg! Het vraagt idd veel hoor, ik zie alleen zelf dat hij er wel energie van krijgt dus gun het hem wel echt :) alleen die woonplicht vind ik gewoon echt ruk, haha :p
    Aaah jouw man klinkt ook enthousiast. Gelijk een opleiding erachteraan :p
     
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Brandweermannen krijgen wel betaald hoor! Maar als ik me niet vergis is dat alleen voor de uitrukken waar ze met mee gaan.
     
    Jennifer15 en Novi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina