Ik ben vanmorgen gebeld dat ik uitgenodigd ben voor een sollicitatiegesprek en graag op korte termijn. Ze heeft me via de telefoon het uurloon al doorgegeven en het soort contract. Morgenochtend moet ik er naartoe. Het is bij een thuiszorg organisatie. Nu kreeg ik de bevestigingsmail en daarin staat dat het een gesprek is in groepsverband Het duurt ongeveer 45 minuten. Iemand hier ervaring mee? Ik heb totaal geen idee wat ik hiervan kan verwachten haha. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het voor mijn gevoel aan de telefoon al klonk als een contractbespreking die ik morgen moet gaan doen i.v.m. doorgeven uurloon en soort contract en de vraag of ik per direct kon starten.... Dussss.....iemand enig idee wat ik hiervan kan verwachten?
Nog nooit meegemaakt. Of misschien wel, geen idee wie er met de groep bedoeld wordt. Groep andere sollicitanten, toekomstige collega's? Veel succes in ieder geval!
Ik heb dit wel eens gehad. Dat was om te kijken of ik ook binnen het team zou passen. Een aantal mensen uit het team mocht mee bepalen wie ze wilden. Wel had ik daarvoor al een gesprek gehad, dus dit was een 2e gesprek.
Ja al vaker meegemaakt je krijgt dan uitgelegd wat je bijv. wel en niet aan schoonmaakmiddelen mag gebruiken, hoe je de map in moet vullen enz. Later krijg je je clienten lijst thuis gestuurd.
Heb ik ook wel eens gehad ook bij een thuiszorgorganisatie. Was uiteindelijk meer een informatiebijeenkomst voor beide partijen.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik heb bij een groot bedrijf gewerkt waar dit ook gebeurde. Vaak wordt er dan een grote groep sollicitanten door een uitzendbureau geworven en in 1x uitgenodigd voor zo'n sollicitatie. En heb je bijv. een kringgesprek. In ieder geval veel succes!
Groep met andere sollicitanten en word gehouden door 1 persoon. Het is niet via een uitzendbureau. maar wel een grote organisatie
Ze maken dan toch eerst een selectie uit de kandidaten die komen of was het bij jou zo dat ze alleen diegene uitnodigde en gelijk bij de 1e keer aannemen dus een contract aanboden?
Ooit gehad om vaardigheden als onderhandelen, samenwerken, ... te testen (niet alle relevant voor mijn profiel denk ik maar was standaard in dat bedrijf zeiden ze).
Ik heb wel eens zoiets gehad, maar dat was niet de daadwerkelijke sollicitatie (die ging individueel er aan vooraf), maar inderdaad meer een groepsbijeenkomst voor iedereen die ging starten met algemene informatie, hoe je je uren moest invullen, regels etc., daarnaast kreeg toen ook iedereen zijn contract. Anders gewoon nog even de organisatie bellen over wat nu de bedoeling is.
Nee degene die op dat gesprek kwamen konden ook aan de slag. Ik heb toen bedankt want bleek dat ik tussen sommige clienten meer dan een uur met het ov zou moeten op zich geen punt maar reiskosten daarvoor kreeg je niet. Heel veel succes in ieder geval!
Mijn man heeft de afgelopen paar weken ook meerdere sollicitaties in groepsverband gehad. Kwamen er gewoon 15 mensen tegelijk, die tegenover elkaar een elevator pitch moesten houden e.d. en rollenspellen moesten doen.. Ik had er eerder ook nog nooit van gehoord!
Het is achter de rug en stelde niks voor haha. Ik was met nog 2 andere sollicitanten en ze vertelde ons wat over het bedrijf en stelde on wat vragen zoals: "waarom heb je hier gesolliciteerd" "wat lijkt je zo leuk aan het beroep" etc etc. Het was dus een sollicitatiegesprek maar dan met meerdere kandidaten tegelijk Het was pure tijd besparing zei ze nog haha. Reiskosten krijgen we vergoed maar er liggen hier een aantal dorpen naast elkaar en daar gaat het om dus ik hoef maximaal maar 10 minuten te rijden met de auto Maar goed, het ging voor mijn gevoel goed en morgen weet ik of ik aangenomen ben ja of nee. Duim voor me meiden!! Ik werk nu in oproep en dus veeeeeeel te weinig uren en dit kan ik dus heel goed gebruiken en de werktijden zijn helemaal super.
Spannend! Hopelijk goed nieuws morgen. Ik heb wel eens een groepsollicitatie gehad. De eerste selectie (wat kleine testjes) gingen via het uitzendburo, maar daarna dus dat groepsgebeuren. We moesten een soort rollenspel houden. Ik vond het niet vervelend, zelfs wel heel leuk. Je zag direct of je er ten opzichte van de rest een beetje goed af kwam. Het was met ca. 8-9 personen.
Jups, aangenomen!! Eindelijk weer een uren contract en vaste roosters, zalig. Volgende week contract tekenen.