Ladies, Binnenkort wordt mijn oudste 4 jaar! Hij krijgt een trampoline van de opa's en oma's (hoe verstop je zo'n ding?) Wij moeten zelf nog een cadeau verzinnen. Maar ook voor de visite zoeken we nog cadeautjes. Het is in eerste instantie voor hem uiteraard, maar het zou fijn zijn als er geen stikgevaar zou zijn voor zijn kleine broer (zoals bijv een knikkerbaan). Hij is best slim (wordt onderzocht) en een beetje uitdaging kan geen kwaad. Maar ik weet het echt niet....
Moeilijke puzzel of spelletjes. Lego. Misschien kan hij met de lego op zijn kamer spelen en spelletjes doen als broertje slaapt of bij de eettafel
Smart games, kruiwagen/kar voor buiten, step, waterpistool, geomag, kaartjes voor dagje uit (NEMO, archeon, speeltuin, dierentuin etc), voorleesboek, klei, knutselspul..
Smart games inderdaad of een gezelgschapsspel. Voorleesboeken, TipToi (al hebben ze daar hier nooit heel veel mee gedaan), schoolspullen (tas, brood- en fruittrommel, drinkbekers of -flessen), Knex, houten treinbaan met toebehoren.
Onze knul loopt ook voor en ondertussen 5. Wat voor hem leuk is: - maan roos vis magnetische letters doos - rompompom magnetische rekendoos - smart game road block - think fun rollercoaster, is een smart game spel maar je maakt een achtbaan. Super leuk zit ook een looping in. - Kapla hebben we (nog) niet maar kun je fantastisch mee bouwen, speelt hij op school mee - Lego zou hij dan aan tafel of boven kunnen bouwen/ spelen - gezelschapspellen wat wij spelen: regenwormen (junior), mancala, stone age (junior), la cucaracha (Reiseditie), drecksau - story cubes zijn ook leuk, moet je dobbelstenen rollen en een verhaal verzinnen met die plaatjes. - Storio tablet (wij hebben een oude zonder Internet) - Knutselspullen, pons, kartelscharen, stempels (letters), Playmais, nieuwe stiften, wiebeloogjes, waterverf met waterkwasten. - xmag magneten, daar komen de mooiste bouwwerken uit.
Kapla is vrij prijzig, prima om zelf te geven dus. Ook leuk te combineren met allerlei diertjes ed. Er bestaan ook goedkopere varianten trouwens, bv. bij het Kruidvat. Die hebben wij, voor ons werkt het prima, maar Kapla schijnt een betere kwaliteit hout te zijn en de plankjes schijnen minder speling te hebben. Heeft hij al een fiets (met zijwieltjes)? Zo niet, dan zou ik die geven.
https://www.bol.com/nl/p/hubelino-knikkerbaan-baanelementenset-55-delig/9200000094038201/?suggestionType=typedsearch&bltgh=jngyq7L2c-L-fMXE49ZG7A.1.2.ProductImage Deze krijgt onze bijna vierjarige voor haar verjaardag. Wel een knikkerbaan, maar met grotere, opvallende knikkers. Scheelt misschien wel dat zij hier de jongste is.
Zelf zit ik te denken aan Hubelino en tiptoi. Een horloge Vergrootglas Verrekijker Zaklamp Verkleedkleren Zelf roept hij bij alles van Lego en playmobil wat brandweer en politie is dat hij t wil hebben. Gelukkig hebben we nog een half jaar voor al die feestdagen er weer aankomen.
Wij hadden de teampoline opgezet nadat de kinderen sliepen en toen ingepakt geweldige ochtend gehad want er kon ook wel een olifant in zitten.. dus hup een bak water erbij gezet en wat te eten. Zoontje heeft heel de morgen voor het raam staan loeren of die een slurf uit het grote pakket kon zien komen. Af en toe vanuit de keuken een youtube olifantengeluid laten komen en hup hij vloog weer naar het raam
Iemand tips voor een 4jarig meisje?? Poppen heeft ze genoeg. Lego speelt ze niet mee. Ik ben totaal inspiratieloos..
Mini loco Tiptoi Hama kralen (doet m’n 3 jarige nichtje al graag) Puzzels Fiets Of dagje uit, naar de bios
Wij hebben hem voetbalschoenen en een sporttas gegeven want hij vind voetbal geweldig en je hebt hier in de buurt iets op zaterdagochtend bij een voetbalclub voor 4 jarigen. Dus miss iets voor een sport?
Ik heb mijn dochter een speelgoed boek gegeven, een papier , lijm en een schaar. Ze heeft zelf een verjaardagslijstje gemaakt. Wat ze vooral wilt is make-up Ik heb wel een beetje gestuurd met de keuzes. Ze krijgt van ons het sylvanian family house. Van mijn familie een gedeelte van de inrichting. Van mijn schoonouders een make up pop.