Heb ik last van harde buiken???

Discussion in 'Zwangerschap' started by 2g4e, Jul 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dag lieve meiden!

Dit is mijn eerste zwangerschap dus alles is een beetje nieuw voor me... Nu heb ik al de hele avond een enorm strakke, gespannen en harde buik! Het lijkt wel alsof ik serieus op knappen sta!!! Ik heb ook het gevoel dat ik niet helemaal diep kan ademhalen omdat mijn buik gewoon niet verder kan strekken omdat het zo gespannen staat!

Zijn dit nou wat ze noemen "harde buiken"??? Want ik lees dat je meerdere per uur kan krijgen maar ik heb het gewoon al heel de avond dus ik weet nou niet of dit een harde buik is of iets anders?

Dames wie kent dit gevoel en kan mij vertellen wat dit is???

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

2. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan wel, maar beetje raar dat het de hele avond is. Vooral omdat je ongeveer op de helft bent, moet je nog niet zo vaak een harde buik krijgen, al helemaal niet als het je 1e is. Mijn vk zei dat als je een harde buik hebt, dit binnen een uur over moet zijn.
    Ik herken mijn harde buiken altijd aan dat als ik ga liggen, mijn buik zo blijft staan en dus niet een beetje inzakt zeg maar. En je kan hem dan niet indrukken.
    Ik heb dan niet echt het gevoel dat ik op knappen sta.

Het beste wat je kan doen is gaan liggen en een warme kruik (ja, ik weet het met dit weer:)) op je buik leggen.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb geen warme kruik... en ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken met dit weer nee! Als ik een beetje op internet kijk en jouw verhaal leest kan het haast geen harde buik zijn omdat dit niet constant is maar ja... Wat moet het dan zijn? Thnx voor je reactie!!!

Nog meer meiden die mij kunnen vertellen hoe jij je "harde buiken" herkent?! Of misschien herken je mijn omschrijving van de klacht en weet je wat ik wel heb?!

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik heb dit ook regelmatig gehad, een heel erg strak en vol/zwaar gevoel?
    Volgens de verpleegsters was dit wel een harde buik, hij zakte dan soms een beetje af, en dan werd die weer harder maar niet meer helemaal ontspannen.

Ik had/heb dit vooral op momenten dat ik me druk heb gemaakt of teveel gedaan heb en was voor mij echt een teken even kalm aan te doen, warme douche of even plat en dan trok het wel weer weg.

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb bijna niets gedaan vandaag?! Doe met dit weer sowieso niet veel... Vind het ook wel een beetje eng want als het harde buiken zijn mag dit volgens mij helemaal niet zo lang duren toch?

6. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Meid als je het niet vertrouwd bel even naar de VK dan. ik heb met 30 weken in het ziekenhuis gelegen omdat m'n harde buik niet meer wilde ontspannen... uiteindelijk is het zonder medicatie gelukt door daar heel de tijd in bed te liggen!

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Klopt, die momenten heb ik ook gehad, dat ik dacht ja maar heb bijna niets gedaan vandaag.
    Maar dan had ik bvb mezelf op lopen winden over het 1 of ander, en heb het verleden week toen het zo warm werd opeens samen met kramp in rug en buik vier keer op een dag gehad.

Maar als je het echt niet vertrouwt gewoon even je vk bellen, of even onder de douche stappen en ontspannen worden (want dat ben je nu ook niet) en dan even kijken wat het doet.

Ik ben niet anders gewend dan dat het lang duurt, maar heel soms kort hier, en bij mij werd er dus gezegd ontspannen want het is een harde buik, maar iedereen is anders dus bij twijfel gewoon bellen.

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik denk dat ik zo gewoon even onder de douche ga stappen en dan zie ik wel of het gaat ontspannen. Denk ook niet dat een vk er blij van wordt als ik met zo'n vraag midden in de nacht ga bellen?! Een vk verwacht denk ik meer telefoontjes over vrouwen die op het punt staan te bevallen dan iemand die een gespannen harde buik heeft?! In ieder geval bedankt voor jullie reacties dames! Ga zo ff onder de douche en dan hoop ik dat het weggaat. Aanstaande vrijdag heb ik pas weer controle dus als ik het dan in de tussentijd nog een keer krijg zal ik bellen en anders leg ik het gewoon vrijdag even voor.

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Hoop dat je dit nog leest: echt bellen hoor!
    Ik heb verleden week ook op een zondag laat gebeld omdat ik me steeds beroerder ging voelen en tig keer sorry gezegd voor het storen en late bellen en toen zei ze ook dat is ons werk, we zijn er voor je vragen op elk tijdstip (zolang je maar niet om 12 uur snachts gaat bellen om te vragen of zalm kwaad kan ;) )

Maar als jij je ergens zorgen om maakt is het absoluut de bedoeling dat je belt, daarom hebben ze dag en nacht dienst.

Ik werd trouwens gelijk door gestuurt naar het ziekenhuis en mocht daar blijven met een veel te hoge bloeddruk en heb nu medicijnen en zit tegen een zwangerschapsvergiftiging aan, zo zie je maar, beter een keer te veel dan te weinig.

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Lief dat je zo bezorgt bent! Ik ga nu onder de douche in de hoop dat het weg gaat trekken en anders bel ik! Dank je :)

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    hihi heb zelf toen twee uur zitten afwachten voor ik belde en had ook echt een schopje onder mijn billen nodig, dus ik geef het schopje nu gewoon door ;)

Maar hoop dat het onder een lekkere douche verdwijnt en je je weer wat fijner voelt.

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou ik kom net onder de douche vandaan en ik moet eerlijk zeggen dat het nog steeds gespannen en hard is... Ik wacht het toch nog even af denk ik. De bovenkant van mijn buik (onder de borsten zeg maar) kan ik wel indrukken maar des te meer ik naar beneden ga des te minder het in te drukken is. Het lijkt ook erger als ik sta dan als ik zit... Herkennen jullie dit ook? Als ik zit trekt het nog steeds hoor maar dan heb ik het gevoel dat ik het iets meer in kan drukken dan als ik sta.

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ja klopt, bij mij was het echt de onderkant, niet de bovenkant.
    Als het de bovenkant was geweest (soort strakke band gevoel) had dat volgens het ziekenhuis een teken van zwangersdchapsvergiftiging geweest, en dat lagere gevoel was een harde buik.

Je kan bellen of proberen ontspannen te slapen, zou doen waar jij je het fijnste bij voelt want daar draait het om.

14. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    idd doen wat je gevoel je ingeeft.
    vindt het vooral klinken als een harde buik, maar wel gek dat het zo lang aanhoudt.

Ik heb er vandaag ook erg veel last van, maar heb wel teveel gedaan (lang gefietst)
    En tis natuurlijk achtelijk warm weer geweest.

iig sterkte ermee en als je het niet vertrouwd ALTIJD bellen!
    Daar zijn ze voor en als je zegt dat het al uren aanhoudt vinden ze t echt niet gek dat je ze belt.

15. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Even voor de mensen die het interesseren:

Zaterdag nacht lag ik uiteindelijk om 2uur 's nachts pas te slapen. De "harde buik" was niet afgenomen maar omdat ik de vk niet wou bellen om zo'n tijd, ben ik maar gaan slapen. Volgende dag ging het beter gelukkig!

Vandaag... weer zo'n gespannen en hard gevoel... niet lekker! Dus net toch maar even de vk gebeld. Morgen moet ik op spreekuur komen en gaat ze wat onderzoeken doen waaronder misschien een inwendig onderzoek (shit!!!!). Ook moet ik even langs de dokter een plasje brengen voor eventuele blaasontsteking.

Wish me luck!!!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

niet druk om die onderzoeken maken, is voor hun dagelijkse kost en voor jou straks ook heelnormaal met de bevalling!, het is belangrijk. Als het wel een harde buik was, moet ze voelen of er ontsluiting is. Als ze voelt en ziet dat het wat anders is, kan ze je dat dan ook vertellen en dan hoef je je geen zorgen te maken.., lijkt me dat je het liever zeker weet.

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou de reden dat ik mij best druk maak om een eventueel inwendig onderzoek is omdat ik vaginisme heb... Het is voor mij dus absoluut geen pretje als er iets in moet zeg maar. Maar goed ik doe het natuurlijk wel hoor! Alles voor de kleine!!! :D

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja kijk dat veranderd de zaak.
    dan vind ik het logisch dat je er niet blij van word.

Nou hopenlijk kan je je toch genoeg ontspannen morgen en misschien is het wel niet nodig.

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nee dat is waar! Komt goed! Thnx iig!!!

20. misa

misa Niet meer actief

Ik ken het (nog) niet, die harde buiken. Maar ik heb ook wel eens een strakke/ volle/ gespannen buik, dit is vooral s'avonds na het avondeten. Zakt later weer af.

Vervelend dat je er zo tegenop ziet, het onderzoek. Het helpt misschien niet: maar het is echt voor hen een heel normaal onderzoek. Succes!

Oja, en bij twijfel gewoon ff de vk bellen!

Share This Page