Ik heb helaas geen oppas, dus hoe zouden jullie het aanpakken? Mijn onderbuurvrouw let op hem terwijl de meubelen worden ingeladen in ons oude appartementje. Daarna rijden we met z'n 3tjes (man, baby en ik) achter de verhuizers aan en dacht ik te gaan wandelen/boodschappen doen in mijn nieuwe buurt zodat het ventje een beetje slaapt en niet in een tochtig huis zit terwijl ze op en neer gaan met alle meubelen. Nog andere tips voor het verhuizen met een bijna 1-jarige? Het slapen de eerste nachten? Op zijn eigen kamertje of bij ons?
Voor het slapen, eigen bed, niet verschonen en eigen pyama ook geen schone. Wij verhuizen morgen ze gaat eerst naar mijn schoonmoeder en die brengt haar voor de nacht naar mijn moeder. Ik wil haar kamer zo snel mogelijk inrichten zodat ze alles herkent, denk dat dat het snelste wend. En bij ons op de kamer word hem denkk echt niet, mama papa mama papa mama papa, uit? Denk dat ze dat de hele nacht zal roepen.
Ik zou vooral veel vertellen, over dat je in een ander huis gaat wonen en dat dit zijn nieuwe kamertje is. Overdag alvast gaan kijken hoe het eruit ziet, waar zijn spullen staan etc etc. Misschien zou ik hem er juist bij laten als mensen gaat uitpakken om te laten zien wat er allemaal gebeurt. Trek hem een jas aan en kijken maar. Simone zou dat heel interessant vinden. Ben je al eens op vakantie geweest? En hoe ging dat? Dit lijkt er denk ik wel een beetje op....
Wat idd heel belangrijk is om je zoontje er nu al bij te betrekken ook al is hij nog zo jong. Ze krijgen al heel veel mee. Net als wat MamavanSimone zegt: neem hem mee en laat hem het nieuwe huis zien, betrek hem erbij. Het zal juist heel vreemd voor hem zijn als hij in een ingerichte nieuw huis komt.