Cadeautje oudste bij geboorte broertje of zusje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Valenti, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik zit een beetje met het volgende.

Is het verstandig dat ik een cadeautje heb voor de jongste als zijn broertje word geboren. Ik had hier zelf helemaal niet aan gedacht, mijn zus kwam met dit idee. En op zich lijkt het me ook leuk, vooral een pop voor een meisje. (mama lekker nadoen) Maar...... wat doe je voor een jongen dan.

Hoe hebben jullie dit gedaan en wat heb je gegeven.
    ter aanvulling; grote broer is 3 en kleine broer zal in feb worden geboren.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik lees mee!

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik lees ook mee!

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ook een pop?

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja ook een pop inderdaad! Hebben wij mijn zoon destijds ook gegeven. Als ik dan iets met DL ging doen, kon hij hetzelfde doen met zijn pop. Ook jongens vinden het (vaak) leuk om mama te helpen of na te doen :).

6. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Onze zoon heeft ook gewoon een pop gekregen.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oudste zoon had al een pop (die hij compleet links liet liggen) toen mijn jongste zoon geboren werd. We hebben hem een Nijntje knuffel gegeven en zijn broertje eentje uit dezelfde serie.

Nu staat er een grote watertafel klaar voor de jongens. Er is hier nog geen kind jarig aan het begin van de zomer en dit zullen ze echt leuk vinden, dus vind ik de geboorte van een zusje een mooie gelegenheid. Ook mijn jongste zoon geeft niets om poppen (en ja, hij heeft er ook eentje).

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon heeft toen ik zwanger was mijn oude babypop gekregen en toen ik in het ziekenhuis lag heeft hij van mijn ouders een poppenwagen gekregen, liepen we samen met onze baby's naar de winkel!

Omdat onze jongste in juni is geboren, zijn we niet op vakantie geweest. We hebben toen een watertafel gekocht, was ook een soort cadeau.

9. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Mijn oudste kreeg een boek met prinsessenverhalen uit naam van broertje. Ze heeft het er nog over dat ze die van hem heeft gehad. (pop heb ik ook aan gedacht maar daar had ze er al veel van)

10. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Als onze tweede over een paar weken geboren wordt krijgt mijn zoontje een mand met kleine cadeautjes, één voor elke dag van de kraamweek.

Die eerste week zal er van iedereen veel aandacht naar de baby uitgaan en zo heeft hij elke dag een momentje samen met papa en mama waarbij we het cadeautje samen uitpakken en het even helemaal om hem draait.

Ik doe er allerlei kleine dingetjes in, een voorleesboekje, velletje stickers, puzzeltje etc.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat een leuk idee! :)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik heb een bal in de maxicosi gelegd. Dus echt alsof zusje de bal voor m had meegenomen. Hij vond het prachtig.

13. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Mee eens!

Zo een mand met elke dag een momentje. Ik denk dat dat iets is wat bij mijn zoontje past. Hij is erg gevoelig namelijk.

Dank allemaal voor jullie reacties zo ver.
    Meer is natuurlijk altijd welkom :)

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Thnx! :)

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben grote zus een klein popje gegeven en een puzzel. Puzzelen kon ik makkelijk ook op mijn kraambed samen met haar doen, vandaar dat ik daarvoor had gekozen.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    of van playmobil iets, je hebt volgens mij een babykamer ofzoiets?

of een boekje met zijn naam er in en evt. het 2de kindje

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben dat bij de oudste wel gedaan. Een garage van Little People. Die vond hij bij de peuterspeelzaal heel leuk en dan had hij iets om mee te spelen als ik druk was met de baby voeden etc.

Bij de derde hebben we het niet meer gedaan, maar toen hadden de andere jongens elkaar en waren ze ook al wat groter.

18. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Een broertje/zusje op zich krijgen is toch al een cadeautje? :D

Wij krijgen een tweeling.. en hij is er nu al helemaal druk mee.. Dat hij de ene wel het flesje geeft en ik de andere enzo..
    Nee, hij krijgt hier verder niks :)

Deel Deze Pagina