hoe lang procedure alimentatie aanvragen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Crazy angel, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    De titel zegt het al

Hoe lang duurt het voordat ik alimentatie (dus het geld) ontvang.
    Nadat ik het heb aangevraagd?

Iemand een idee, ervaring?

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    is dat niet gelijk met de scheiding geregeld?

hier gescheiden en gelijk alles geregeld, incl alimentatie.
    ik kreeg vanaf de eerste maand dat ik in mijn eigen huisje zat.

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ben niet getrouwd..

4. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hier november uit elkaar gegaan, gelijk naar de advocaat gegaan. Onderling komen we er niet uit (ex heeft ook nog een ander kind die nu alle alimentatie krijgt en dit moet door de helft).

22 Oktober hebben we de rechtzaak met uitspraak. Op 2 weken na een jaar verder.

Veel succes!

5. lies276

lies276 Niet meer actief

volgens mij kun je via je advocaat een verzoek indienen bij de rechtbank voor voorlopige voorzieningen (dus geld voor de huur/ hypotheek, vaste lasten en ook alimentatie).
    mijn vriendin kreeg dit binnen twee maanden, maar die was wel getrouwd dus ik weet niet of dat hetzelfde is.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    demaco even een vraag voor je: dus al ik kan volgen
    vb je ex betaald 150 voor zijn eerste kind, dan krijgt nu elk kind 75 euro???

hier in belgie is dat anders, dat eerste alemantatie blijft en dan komt er gewoon bij. vb ( bedrgan dalk echt weet van iemand) twee oudste kregen 330 , gaat met tweede vriendin uit elkaar en dat krinje krijgt nu 125 euro

gr

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Klopt helemaal. Draagkracht van ex is niet veranderd. Het bedrag wat hij kan missen gaat nu volledig naar zijn eerste zoon. Echter heeft mijn zoon er net zoveel recht op. Dus een rechter gaat dan beslissen dat het door de helft moet. Volgens de advocaat van mijn ex kan het zelfs nog zo zijn dat ik meer ga krijgen dan zijn ex omdat ik alleen ben en zij samenwoont en dus ook veel meer inkomen hebben.
    Maar eerst zien dan geloven. Ik heb in ieder geval recht op de helft.

Deel Deze Pagina