Bank vraagt gisteren extra stukken op, bewijs van storting schenking en bankafschriften van laatste 6 maanden prive rekening. De storting is op mijn zakelijke bankrekening ontvangen omdat ik dacht dat ik anders teveel belasting moest betalen over het geld, wat achteraf niet zo was. Nou is het probleem dat ik mijn beste vriend uit brand wilde helpen maar hierdoor moest ik wel het schenkingsgeld overmaken op zijn bankrekening achteraf was het allemaal niet nodig en heeft hij het geld weet terufgestort op mijn prive rekening. Zou de bank hierover vallen heb het wel allemaal netjes verklaard en alle stukken aangeleverd? Per saldo is er niks gebeurd en heb ik de volledige schenking weer netjes op mijn bankrekening.
Je hebt het geld toch op je rekening gekregen? Ik denk dat het dus wel mee zal vallen. En bovendien, je kan er nu toch niets meer aan veranderen...
Ja het staat nu weer via omweg op mijn eigen rekening dus ik kan gewoon netjes de notaris betalen week voor passeerdatum. Maar achteraf had ik er beter van af kunnen blijven denk ik maar ja inderdaad weinig meer aan te doen.