Ik heb in Amersfoort vathorst gewerkt als je het aan spreekt dan is het er zeker kindvriendelijk veel scholen en opvang in de buurt en de winkels voor dagelijkse benodigdheden in de buurt. wel word het steeds meer volgebouwd en groter.
Ik zou inderdaad even wat wijken doorrijden. Naar winkels daar en door de wijk lopen bv. Ook op verschillende dagen en kijk bv een keer bij wat scholen op de tijden dat ze uit gaan. Amersfoort is wel echt een leuke stad vind ik!
Nou, ik ken de wijk niet, ik woon 1:45 uur verderop XD Maar wij zitten bij J&V en die geven iedere zondag een dienst in het Flint theater. Nu gaan wij naar de vestiging in Rotterdam en daar zitten nogal wat andere mensen. Amersfoort is best gelovig en keurig, Rotterdam is behoorlijk wat wilder Mss ook iets om rekening mee te houden? Hilversum is wat verder van de BijbelBerg nml. Voor de rest is Amersfoort centrum een kei gezellige gebeuren!
Dit herken ik wel ja, wij gingen in Utrecht naar een bepaalde stroming kerk en nu in Amersfoort naar dezelfde, en het is inderdaad allemaal wat 'braver'. Publiek is ook een stukje ouder (meer eind dertig-veertig ipv twintigers en dertigers). Amersfoort is gewoon een stuk meer 'dorps' dan Rotterdam of Utrecht. Waar het in Utrecht stikt van de kleine hippe winkels en eettentjes moet dat hier nog een beetje opstarten. Het is er wel, maar minder.
Ik kwam ook uit Utrecht en vind dat meevallen. Merk niks van gelovigheid en het centrum is de mini versie van Utrecht.
Ik woon er al mijn hele leven en kende 1 gelovig gezin tot ik mn vriend leerde kennen dus biblebelt? Nee helemaal niet! Ga je naar de kerk? Genoeg keus en t verbaasde me juist hoeveel mensen er nog gaan. Zal vast per kerk verschillen hoeveel jongeren er zijn.
Nieuwland is ook een erg leuke wijk. Veel groen en veel kinderen met 3 basisscholen. Voor winkelen kun je naar Emiclaer, nog geen 10 minuten met de fiets. Het zit wat verder van het centrum vandaan, maar met de bus prima te doen en natuurlijk ook met de fiets, zo'n 20 minuutjes.
Ik woon in vathorst.. Het is nieuw, kinderrijk, groen. Maar ook hutjemutje. Je woont zo! Dicht op elkaar. Wij willen er weg.
Amersfoort Vathorst is echt geen leuke wijk! Er zijn veel leukere wijken in Amersfoort. Echt niet doen.
Ik neem aan dat de meeste mensen van onze gemeenschap daar, uit Amersfoort komen. Die mensen zijn een stuk keuriger dan wat er bij ons in Rotterdam zit. Wij joelen en fluiten tijdens de dienst en in Amersfoort zit ik altijd keurig stil te genieten Edit.. en in Amersfoort is onze gemeente ook 3 keer zo groot als in Rotterdam. Dus wel degelijk een stuk meer gelovige mensen dan een stad zoals Rotterdam of Hilversum. De meeste hebben in Amersfoort ook een bijbel bij en arceren de teksten, zie je bij ons ook niet. Mss herken je ze niet XD Maar dit is totaal off-topic, hoe vond je de wijk waar je interesse in had?
Ze hebben nou eenmaal geen groene hoedjes op ter herkenning feit is dat in Amersfoort wel echt heel veel christenen wonen. Alleen al van de kerk waar wij naartoe gaan waren er in Utrecht 2, in Amersfoort 9... en die gemeentes zijn ook een stuk groter. Maargoed, daar merkje verder niks van Ben benieuwd hoe Vathorst je bevallen is
Het huis in vathorst is het niet voor ons.. we gaan morgen in nieuwland kijken lijkt me erg leuke buurt voor kinderen