Ik had een poosje terug al gevraagd in een topic of er animo was voor een thuissport clubje, zonder reacties. Toch maar even een poging aangezien ik het leuk zou vinden om wat gelijkgestemden te vinden voor afentoe wat extra motivatie, maar ook tips qua weekschema's, materiaal, leuke lessen, apps etc. Ik ben nu zelf 5 weken geleden gestart en met uitzondering van de afgelopen week (pas 1 x) heb ik elke week 3, meestal 4x gesport. Mijn doel is vooral fitter worden, maar ook wat strakker, met name rond mijn middel, want dat is een beetje een probleemzone geworden de laatste tijd. Qua eten heb ik nog niet zoveel aanpassingen gedaan en ben ook niet van plan daarin door te gaan slaan, maar een beetje nadenken over keuzes wil ik wel doen. Ik weet alleen niet of ik moet kijken naar de afvaltips of aankom (spieropbouw)tips . Ik hoef niet zo nodig echt af te vallen, maar wil wel naar meer spier en minder vet toewerken.
Hey! Ik vind het wel interessant, maar heb echt totaal geen idee of ik het vol ga houden om alleen thuis te sporten en/of om dan ook echt maximaal te gaan... Hoe doe jij dat? Gebruik je een app?
Ik gebruik een website/youtube kanaal. Vooral hasfit.com en afentoe ook fitnessblender.com. Wel beiden Amerikaans. Ik heb op hasfit.com net het 30 day challenge to get fit programma afgerond en nu doe ik het motive programma. Ze gaan uit van 5x in de week, maar ik doe 3 of 4x en dan doe ik wat langer erover . Misschien ga ik uiteindelijk wel naar de 5x in de week, maar als ik maar 2 rustdagen neem nu, dan gaan mijn spieren erg vermoeid voelen. Ik denk dat dat ook komt omdat ik slecht slaap. Ik vind het dus al heel wat dat ik 3of 4x red . Het gekke is dat ik het juist makkelijker vind thuis, vooral omdat je geen tijd kwijt bent met naar de sportschool gaan, voor mij maakt dat de drempel veel lager. Als ik me eigenlijk te moe voel, denk ik:ach, ik probeer het gewoon, als het niet gaat, dan stop ik. En meestal valt het dan best mee (hoewel ik ook een paar keer het echt niet goed kon volhouden omdat ik niet fit was). Naar de sportschool zou ik op zo'n moment niet gaan dus.
Sportschool zou voor mij ook niet werken, alleen groeps-dingen... dan voel ik die sociale druk of zo Thuis denk ik al snel 'ach.. dat kan straks ook nog wel' of 'morgen weer een dag'. Terwijl je eigenlijk met een kwartiertje om de dag misschien al heel veel kunt bereiken. En grote voordeel van thuis sporten is dat ik geen opvang voor de kleine hoef te regelen Ik ga in ieder geval eens kijken naar de websites die jij noemt. Voor wat betreft 3 of 4x per week, dat is toch ook prima. Ik heb altijd geleerd dat er minimaal 1 rustdag tussen moet zitten. Met 1x per week blijf je op niveau, met 2x in de week train je een beetje en met 3x per week train je al goed. Als je meer dat 4x per week hetzelfde schema traint dan hebben je spieren niet genoeg tijd om weer bij te komen. Je kan wel 5x per week trainen maar dan moet je bijv een been en een arm schema afwisselen...
Ja, daarom volg ik ook nog die programma's, die wisselen wel goed af. Ze hebben vaak ook nog lessen om op een rustdag te doen, voor de mensen die echt elke dag willen. Dat zijn dan low impact lessen, ontspannende yoga lessen bijvoorbeeld. Ik vind het nog wel lastig om zelf een mooi uitgebalanceerd schema op te stellen. Maar afentoe doe ik dus een les bij fitnessblender, die hebben ook wel programma's maar die kosten (een klein beetje) geld. Ga ik misschien ook nog wel kopen, maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik van fitnessblender vind. Het komt wat professioneler over dan hasfit (hoewel de nieuwere workouts bij hasfit ook wat professioneler overkomen), maar in ieder geval bij de laatste workout irriteerde ik me heel erg aan de monotone mannenstem die de oefeningen uitlegde. Het was wel een goede workout trouwens, dus ben er nog niet helemaal over uit. Ik sport dus als mijn dochter haar middagslaap doet, want 's avonds heb ik echt niet veel fut (heb ik 1 x gedaan, maar die les hield ik ook niet goed vol, gewoon te moe).
Hoi! Ik wil ook een poging wagen om thuis te sporten. Energie is het grootste probleem met gebroken nachten. Maar ik krijg steeds meer buikvet en daar wil ik vanaf. De site van hasfit heb ik bekeken, die lijkt me fijn om mee te beginnen! Kijk je die filmpjes op je telefoon, tablet of laptop? Ik wil beginnen met minimaal 2x per week, liefst 3x. En nu leg ik de zak borrelnootjes weg
@Lelie137 Ik kijk ze op de ipad, telefoon lijkt me echt te klein, ipad gaat net. Ik zet hem op de salontafel en dan kan ik het redelijk goed volgen. Hier ook nog steeds gebroken nachten, mijn dochter is nog een paar maanden ouder dan je zoontje (bijna 2) en heeft in haar hele leventje pas iets van 6 of 7 nachten doorgeslapen. Ik ben nog niet zo lang bezig met sporten, maar merk wel dat het me meer energie geeft (als de nachten niet te erg zijn). En hier ook mijn middel waar ik me aan stoor, buik en lovehandles. Ik hoef niet perse meer helemaal strak, lukt ook niet denk ik, want ik heb een diastase, maar zou het fijn vinden als ik me weer prettig voel in mijn oude kleding (heb voor deze zomer maar nieuwe dingen gekocht, want gaat wel even duren).
Hey ik meld me ook aan. Sinds een pasr weken gestart met bij het opstaan. Yoga for weight lost, (via YouTube) En meot zeggen, het is goed vol te houden. Zeker omdat ik het s' ochtends doe. Kan ik mezelf er niet meer onderuit praten
Leuk dat er toch meer mensen zijn die willen gaan sporten. Misschien dat ik me er op deze manier ook makkelijker toe kan gaan zetten. Hasfit is wel een interessante website wat dat betreft zeg! Nog nooit eerder van gehoord, maar dat ga ik eens goed bekijken Denk dat ik ook in de ochtend ga beginnen. Dan slaapt die kleine meestal nog wel een uurtje na de voeding dus dan hoef ik me daar niet druk over te maken... ga denk ik ook beginnen met 2x per week en dan misschien als ik de smaak te pakken heb naar 3x per week. Maar ik weet van mezelf dat als mijn vriend thuis is, dat het er dan niet meer van komt. Dus dan is 2x maximaal haalbaar misschien ook maar niet beginnen met hoge eisen aan mezelf stellen
Ik moet savonds sporten. Smorgens gaat niet ivm werk en op vrije dagen is de kleine al vroeg wakker. Smiddags lukt ook niet want zoon slaapt niet zo geweldig (vroeg, laat, kort, lang, geen pijl op te trekken). Vanavond ga ik beginnen!!
@miniVosje Ik ben zelf niet zo'n yoga fan, tenminste niet zoals het op de sportschool jaren terug gegeven werd, maar wilde er wel nog een keer naar kijken. Ga eens kijken naar wat jij doet. Doe jij dat elke dag? Bij yoga kun je dan ook overtrainen of is dat juist fijn om op je hersteldagen te doen? @Duna al begonnen vandaag? Wil je graag van ons een stok achter de deur of juist liever niet . @Lelie137 succes vanavond, weet je al wat je voor programma gaat doen? Ik heb vandaag spierpijn, gisteren een les uit het motive programma gedaan en dat lijkt wel wat pittiger dan de 30 days to get in shape lessen. Ze zijn wel beter te volgen omdat ze ze met zijn tweeen doen, bij de klassieke programma's was dat niet. Daarom zou ik denk ik jullie het foundation programma aanraden om te starten, maar daar heb ik dus nog geen lessen uit gedaan. En ik vond het 30 day programma op zich wel een goede opbouw hebben, werd rustig zwaarder zeg maar.
Goed dat iedereen is begonnen. @MamavanLieverd ik was ook niet z'n yoga fan the zweverig allemaal. Maar krijg hier echt wel spierpijn van. Zijn redelijk wat planken enzo in. Ik doe het 3 a 4keer per week. Een half uurtje
@MamavanLieverd ik ga inderdaad een les uit het foundation programma doen. Ben benieuwd hoelaat zoon gaat slapen, dan pas kan ik beginnen.
@miniVosje Ik heb even gegoogled, is dat yoga with adriene, want daar zijn wel lessen yoga for weightloss, maar misschien is zij niet de enige. Ze heeft ook yoga for beginners, denk dat ik dat dan maar eerst uitprobeer.
Ik heb afgelopen weken een nagym gedaan van de zwangerschapsgym. Heb het idee dat dat al heel erg geholpen heeft in het winnen van spierkracht dus was ook van plan om het motive programma te volgen. Goed om te lezen dat je er dus spierpijn van hebt gekregen. Zou het fijn vinden als jullie mijn stok achter de deur zijn ja Ik was van plan woensdag ochtend te beginnen (vandaag was mijn planning er nog niet op ingesteld, vind het zelf een heel goed excuus ). Yoga kan ook echt wel pittig zijn inderdaad! Maar zelfs dan is het nog niet echt mij ding. Ik ben meer van de aerobics en dans... dus als ik daar iets in kan vinden dan zou dat geniaal zijn. Misschien toch maar eens zo'n dans-spelletje op de wii zetten
@Lelie137: dat is herkenbaar... ben ook bang dat mijn zoon juist op die momenten heel hard gaat huilen
Ja erg frustrerend! Hij is bijna iedere avond bezig, soms is hij vroeg moe en slaapt hij op tijd maar vaak is het huilen huilen huilen en pas tegen half 10 slapen. En mijn wekker gaat om 5 uur...
Hier slapen de kinderen ook nog niet, het is ook wel erg heet vandaag. Maar als je om 5 uur op moet, snap ik dat je ook niet te laat nog wilt sporten. Ik sport dus meestal tijdens haar middagslaapje, dan dreigt ze ook regelmatig wakker te worden, want ze is dus ook geen goede slaper. Maar ik heb pas 1 keer vroegtijdig moeten onderbreken. Nu ik er een beetje inzit, denk ik ook, ach anders morgen nog een keer dezelfde les, als ik hem niet af mag maken. @Duna ik ben zelf ook wel van de aerobic en dansachtige sporten (zoals zumba), dus dat mis ik wel een beetje bij hasfit. Maar qua fitness enzo vind ik het weer veel leuker dan vroeger op de sportschool fitnessen, daar deed ik eigenlijk alleen groepslessen. Ik heb nog wel een sportspel ook liggen voor de ps3, get fit wit mel b, maar die moet ik nog uit de doos halen . Maar dat is denk ik wel op muziek. Ik heb trouwens ook dance dance revolution met zo'n mat, is niet echt sporten, maar misschien wel leuk voor de rustdagen. Ik weet dat er ook een zumba-spel is, hoewel dat niet geweldige reviews kreeg, maar misschien zijn er inmiddels opvolgers.