Een vraagje voor de dames die zelf hun haar verven: Ik heb een aantal keer mijn haar laten verven bij de kapper. Nu denk ik er over om het weer zelf te doen en ben nieuwsgierig: wat vinden jullie nu een fijn merk? en waarom?
Ik heb helemaal geen vast merk. Zelfs geen vaste kleur eigenlijk, ik vergeet hem steeds weer opnieuw. Vind het allemaal wel prima.
Wat voor kleur heb je nu? En wat voor kleur wil je graag? Wil je met een pakje gaan verven, of met kappersverf?
Ik gebruik altijd donker bruin van het merk Syos. Koop het dan altijd bij de op=op voordeelshop, scheelt weer in prijs
Voorheen altijd Syoss, omdat alleen zíj de kleur rood hadden die ik wilde. Daarvoor, en tegenwoordig ook weer, altijd het Kruidvat-huismerk. Wel de gewone verf, van de mousse is bij mij na één keer wassen al niets meer te zien (zó jammer, want die mousse is zó handig!)..
Ik gebruik altijd Lóreal, en dan de casting gloss. Deze blijft (ook al staat er dat het een tijdelijke verf is), bij mij altijd best lang zitten. Wel vervaagd de kleur, maar dat vind ik juist prettig, want daardoor valt uitgroei minder op en de kleur blijft wel gewoon mooi Ik heb zelf donkerblond haar, en verf het of de kleur chocolade 535, of donkergoudkoperblond 634. Hou er wel rekening mee dat met deze verf de kleur altijd iets donkerder uit pakt, maar dat is met twee keer wassen al een stuk minder! En deze verf is momenteel in de aanbieding bij de Kruidvat voor de helft van de prijs, altijd leuk om dan te proberen
Ik heb van nature donkerbruin haar en heb het de laatste keren ook in die tint geverfd. Ik wil het met een pakje kleuren. Zijn L'Oreal en Syoss handig in gebruik?
Ik vind Lóreal prettig werken, Syos ben ik niet mee bekend Ik heb redelijk lang en veel haar, en red het met 1 pakje met die verf. Garnier vond ik overigens helemaal niks, maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik. Als je alleen de tint van je haar wilt veranderen, raad ik je casting gloss aan, die geeft een super mooie glans ook.
Ik heb niet echt een standaard merk wat ik gebruik, vind ze allemaal wel prima en het is best makkelijk zelf te doen. Alleen verf van de action vond ik niet zo'n succes.
Ik wil je trouwens wel de tip geven om alles om je heen heel goed te bedekken. Heb 1x een wasbak verpest omdat ik niet eens door had dat de verf daar op was gekomen.
Ik gebruik al jaren poly Color. En dan de rode. Heb vorig jaar 1 keer die van L'Oréal geprobeerd maar deze was 5 keer zo duur en was er binnen 3 weken uit. Nooit weer dus.
Ik verf alleen mijn uitgroei en dat is van L'Oreal maar niet uit zo'n pakje bij de drogist want haal ik bij een winkel waar ze haarverf verkopen die ze bij kappers ook gebruiken.
Ik ben nog steeds zoekende naar een goede merk. Ik heb alles al geprobeerd. Met het blonderen kom ik uit op Garnier. Paars vind ik die van Schwarzkopf fijn. Vroeger had ik ook de rode van Scharzkopf. Maar een mooie bruin o.i.d. géén idee.
Ik zweer bij de mousse van John Frieda! Is ook wel regelmatig in de aanbieding, dus dan koop ik er gelijk een paar.