Veel succes met de beslissing nemen, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is! Overigens is natuurlijk niet waar wat @iMoeder zegt. Als jij daar bent mag je niet tegen zijn zin zo maar de kinderen mee terug naar Nederland nemen, netzomin als dat hij op dit moment zomaar de kinderen naar Turkije mee zou mogen nemen tegen jouw zin. Maar dat terzijde Succes!
Dat heb ik niet gezegd. Ik zei; Turkije levert kinderen uit (dus bij uitspraak rechter is er een uitleververdrag) en zij zelf kan daar niet tegen haar wil vast gehouden worden. Lezen is ook weer een kunst zeg.
Ik zeg absoluut niet dat dit hier aan de orde is hoor. Maar deze redenen noemen om aan te geven dat het in dit geval dus niet zou kunnen klopt zeker niet. Dit was namelijk exact hoe het gaat in verhalen zoals 'not without my daughter'. De man wil graag zijn familie zien, is enthousiast en dus gaan vrouw en kinderen uitetaard voor hem mee. Er is dus familie, en de man heeft absoluut geen reden om ook maar te willen blijven omdat hij zo verwesterd zou zijn. Vaak komt juist de familie met het eerste enthousiaste idee. Dus nee, dat hoeft nu zeer zeker niet het geval zijn. En aan de andere kant zijn die verhalen waar het wel degelijk zo was, net zo begonnen als bij TS.
Easy tiger. Dat uitlever gedrag geldt wanneer kinderen tegen wil van andere ouder naar een ander land worden meegenomen. Als je vrijwillig daar naar toe verhuist en na een bepaalde (lange) periode terug willen verhuizen kan een rechter beslissen dat de kinderen inmiddels dusdanig in Turkije geworteld zijn dat ze daar dienen te blijven. Juist ivm dat uitlever verdrag zal ts de kids moeten terug brengen als ze ze zou ‘ontvoeren’ naar nederland
Ja en dus? Omdat het weleens gebeurd, betekend dat toch niet dat elke enthousiaste vader/schoonfamilie van plan is om zijn kinderen in land van herkomst te willen houden. Misschien hebben de schoonouders meegekregen dat hun zoon enthousiast is en daarbij gedacht dat ts dat misschien ook is, waardoor ze zijn gestart met de bouw. Misschien misschien...we blijven speculeren. Ik vind het nogal beledigend om naar aanleiding van een boek ervan uit te gaan dat het bij ts ook zal gaan. In het nieuws zijn de afgelopen tijden zoveel berichten te lezen van Nederlandse mannen die zich vergrijpen aan kleine kinderen. Het zijn dan soms de vaders, trainers, grootvaders, etc. Gaan we nu onze kinderen niet meer op sport zetten? Niet alleen achterlaten bij papa als mama moet werken? Want jah, daar zijn ook verhalen van.
Ik geloof ook niet in kwade opzet, zeker niet. Ik denk dat schoonfamilie het oprecht fijn vindt als jullie daarheen komen. Waar ik mij "zorgen om maak". Is dat de banden binnen een familie heel anders zijn dan hier in NL/het westen Wat vaak positief is overigens (meer steun aan elkaar, minder afstandelijkheid). Maar ook dat de jongere generaties meer laten bepalen door de ouderen. Met de verhalen van umm en anderen betwijfel ik of jij daar kan aarden en als je daar dan niet op je plek bent hoe je dan je staande houdt qua beslissingen. Wat als je echt ongelukkig bent en terug wil? Zou vooral voor de kinderen de ervaringen van umm nog even goed lezen en op je in laten werken.
Dat zeg ik ook juist. Dat ik helemaal niet bedoel dat dat hier aan de orde is? Ik zeg dat de redenen die ik citeerde, waarmee bedoeld werd dat om die reden dat nu niet aan de orde was, ook zo kan zijn in de gevallen dat het wel mis gaat. Net zoals je met de andere voorbeelden aangeeft, je gaat niet door een paar voorbeelden dingen besluiten. Ik lees de berichten waar mensen refereren aan het boek ook niet als 'pas op, het is zo'. Er staat vooral dat dat door het hoofd schiet. Het lijkt mij prima dat zulke dingen ook gezegd worden. Wil toch niet meteen zeggen dat het echt zo is? Je mag elkaar toch wel attenderen op je gevoel/ingeving? Hoeft absoluut niet beledigend te worden opgepakt. En TS hoeft daar uiteraard ook niets mee te doen toch? Er gebeuren nu eenmaal nare dingen in de wereld en juist door er open over te spreken maak je elkaar alert. Dat wil zeker niet zeggen dat dit altijd gebeurd. En ook moeten we niet bij alles daardoor moeilijk gaan doen. In dat geval zal het nooit goed zijn. Niets benoemen en wel benoemen, blijkbaar is de andere situatie dan niet begrijpbaar voor de ander. Het kan naar mijn mening beide.
Ik heb vandaag eindelijk rustig met mijn man kunnen praten, zonder kinderen. Hij was vorige week de hele week laat thuis ivm werk dus we hebben amper fatsoenlijk kunnen spreken met elkaar. We hebben besloten dat ik eerst gewoon lekker op vakantie ga. Ik ga 4 weken. En vakantie is niet hetzelfde als wonen natuurlijk, maar ik heb wel een beetje tijd om te kijken hoe ik het zou vinden als ik er zou gaan wonen. Of ik denk dat ik zou kunnen aarden etc. En daarna zien we wel weer verder. En als mijn so zo graag willen beginnen met bouwen dan moeten ze dat zelf weten.
Dat vraag ik me af. Uit de posts van ts leid ik af dat er weinig echt gepraat wordt. De man van ts neemt haar zorgen niet serieus. Hij wuift alle bezwaren weg als onzin. Alsof haar mening er niet toe doet. Dat vind ik echt niet oke.
Verstandige keuze. Het is natuurlijk niet zomaar iets, emigreren. Ik ben zelf nogal een regelnicht, dus ik zou zwaar gek worden als ik zo ineens weg moest haha En gewoon ook kijken, kun je daar leuk werk vinden, kunnen de kinderen daar fijn wonen en opgroeien? (school, vrienden, baanperspectief etc) Eneehh ik bedacht mij, je man wil parttime hier blijven en deels daar, maar zit hij dan niet met de uren die je verplicht moet werken als je een eigen zaak hebt? Ik weet niet exact hoeveel het er zijn, maar komt hij dan wel uit? Succes met je keuze Meis!!
Als je dan op vakantie gaat, ga dan ook ECHT op pad daar, alleen, met je kinderen... dus zonder je schoonfamilie. Zo kun je ook een beetje ervaren hoe het daar gaat zijn.
Er zijn regels omtrent salaris van een dga als je een BV hebt, maar niet over de uren. Je kunt prima een bedrijf hebben en er vrij weinig tijd aan besteden (bijv vastgoed BV met verhuurinkomsten)
Maar wie zegt dat die man een bv heeft? Ik naam stiekem aan dat hij "gewoon" zzp er was, en dan is die regel er wel dacht ik. Of nouja regel, voor je belasting is dat het voordeel dan.