verhuizen naar de andere kant van het land!

Discussie in 'De lounge' gestart door ilseroc, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik kom zelf uit de achterhoek en mijn man is vanuit de randstad voor mij naar de achterhoek verhuisd. hij heeft het prima naar zijn zin hier en lekker rustig.

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    ze hebben een vereniging in het dorp, een paar keer per jaar is er iets te doen, zo ook het maken van praalwagens per straat, dat soort dingen sluit ik me zeker bij aan en ik denk dat het ook meezit dat we een zoontje hebben van drie die naar de speeltuin gaat. dan kom je ook in contact met anderen.

vind het echt wel spannend hoor haha!

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    We zijn al bezig met alle spullen uitzoeken..fotos maken wat op mp kan...werd ik vanmorgen gebeld dat iemand de badkamermeubels wil hebben...eeeh nou ja...nu al?? we gaan pas per 1 november verhuizen..had niet verwacht dat het zo snel ging haha oops...nou ja weg is weg..anders blijf ik er maar mee zitten!

4. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind die omgeving persoonlijk helemaal niks (mijn vader woont daar). Je moet er wel echt tussen passen zeg maar (en dat doe ik dus niet) maar als je dat kan en doet lijkt het me wel superleuk! Mijn vader woont in een dorpje wat ook nog "buurt" houdt. Dan nodig je geloof ik 8 personen/huizen uit (stamt nog uit de tijd dat je dat aantal mensen nodig hebt om je kist te dragen ofzo). Met die mensen ga je daar vooral om... Tsja het is niet mijn idee van prettig. Maar dat is denk ik erg plaatsgebonden en persoonlijk!

Wel fijn dat je vriend er vandaan komt dat scheelt denk ik heel veel met in contact komen met anderen. De omgeving is daar ook erg mooi!

Ik zelf ben verhuisd van een dorp in noord holland naar Den Haag en vind het heerlijk hier. Ik kende niemand hier maar na verloop van tijd leuke mensen en mijn man leren kennen. Ik voel me hier prettig en veilig. Mis mijn familie wel. Het heeft mij veel gebracht!

En ik dacht maar zo "mocht ik me na een jaar of 1-2 nog niet kunnen aarden of spijt krijgen kan ik altijd weer terug verhuizen".

Wens je veel geluk en plezier! Het is best een verandering maar misschien wel de leukste van je leven? Spannend hoor en je leeft maar 1 keer!

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Vreselijk dat "buurthouden" :D dat is gelukkig in het dorp waar wij naar toe gaan niet zo!

Ik heb het ook hoor, als ik echt echt echt echt niet kan aarden daar dan is er altijd nog een weg terug! ;)

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik denk dat het wel goed komt. Zeker als je kindje naar school gaat! Op het schoolplein doe je best veel contacten op. Het feit dat je man er bekend is scheelt natuurlijk ook een boel!

7. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het maar net! Die gedachte zorgde ervoor dat ik er wat meer onbevangen in kon staan en ook niet zo krampachtig bezig was met het leuk 'moeten' vinden! En het was ook gewoon een erg leuke verandering in mijn leven.

Ik voelde me in het begin wel een beetje misplaatst omdat ik erg veel veranderingen in 1 x door maakte (voor het eerst het huis uit, mijn eerste baan, nieuwe stad en provincie etc) maar het went best snel.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zijn 3 jaar geleden van Arnhem/Nijmegen naar het zuidwesten van Friesland verhuisd.
    Ik vind het heerlijk, we wonen in een nieuwbouwwijk en in die 3 jaar toch best wat opgebouwd.
    Een stuk rustiger, geen files meer ( op die bruggen na... grrr ).
    Mijn ouders en familie wonen hier, mijn man zijn familie in Gelderland.
    Mijn man heeft het er af en toe nog best moeilijk mee. Vooral qua werk mentaliteit, hij kan daar erg moeilijk mee omgaan. En zij met zijn mentaliteit.
    Daarom gaat hij nu in Noord Holland werken.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hahahahaa ja het merengebied is heul leuk.....zonder al die bruggen!;) Mijn ouders en schoonfamilie wonen ook in de Zuidwesthoek :D Ben blij dat er nu een aantal aquaducten zijn gerealiseerd in die hoek... scheelt toch een hoop hoor.

ENne.... ja mentaliteit.... leven en laten leven zou je zeggen, maar de mentaliteit van iemand anders dat kan best een struikelblok zijn voor sommigen... helaas!

10. Within

Within Niet meer actief

Ik ben 2 jaar geleden van Rotterdam naar Eemnes verhuisd... wat een overgang! Maar ik zou voor geen goud meer terug willen. Vind het wel moeilijk dat ik al mijn vrienden daar heb achter gelaten, mijn man kent bijna iedereen hier en ik niet. Maar de rust, de ruimte en de mentaliteit hier vind ik heerlijk!

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dat zal ik ook wel lastig vinden..vriendlief kent daar iedereen vanuit zijn jeugd en ik moet dat allemaal opnieuw opbouwen..mijn vrienden laat ik hier achter..niet zo maar even spontaan een bakkie doen..dat moet nu op afspraak..maar ja dat zal ook wennen zijn!

12. Within

Within Niet meer actief

Ik kies sowieso mijn beste vrienden ver weg uit, dus daar heb ik geen problemen mee. En mijn man neemt me op sleeptouw, legt dingen uit enz. Dat kan de jouwe ook doen :) Dan went het snel genoeg!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben zo'n 7 x verhuisd, heb ook nog in het buitenland gewoond, maar ook in totaal verschillende plaatsen en delen van Nederland.
    Eigenlijk pakte het altijd goed uit, de laatste plaats waar we hiervoor woonden is hier maar 25 minuten van vandaan en we dachten dat het hier wel ongeveer hetzelfde was, je woont hier alleen wat goedkoper. Nou, ik kan hier echt niet aarden. Door school en een club heb ik wat mensen leren kennen, maar ik voel me hier na 3 jaar nog steeds niet thuis. Ons huis staat te koop en we gaan weer terug naar onze vorige woonplaats. Alleen is dat in deze tijd nog niet zo makkelijk.
    We houden gewoon hoop.

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik heb geen ervaring met verhuizen naar andere delen van Nederland (ik woon al bijna dertig jaar binnen een straal van 300 meter, saaaaai;)), maar ik denk dat je er (dankzij de school straks en je man en je eigen instelling) best wel wat van kunt maken. Laat het gewoon over je heen komen en je moet maar zo denken: je hebt altijd zp nog voor aanspraak:)

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jep, vooral de Galamadammen. Wat bespaard mij dat een hoop irritaties richting werk, haha :D
    De mentaliteit hier in de Zuidwesthoek is helemaal prima, alleen waar hij af en toe mee werkt zijn echte, ECHTE, strontboeren die geen fatsoenlijk woord Nederlands kan en alles buiten Friesland 'Dy Hollaners' noemen.
    Sterker nog, op kraamvisite maakte zijn baas de opmerking naar bij : 'oooh dus jij bent wel een echte Fries' Bitch... please ;)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja de "dammen" is idd een hele verbetering, maar Woudsend en Hommerts ook.... mn ouders kunnen nu zonder "bruggen" in Sneek komen om te gaan winkelen :D

Hihih maar nu wordt ik wel heeel nieuwsgierig Aszz waar jij woont en werkt.....

Ach en over het feit wel/geen echte Fries.... ik werk in Groningen (stad) en daar hebben de collega's het vaak over die "domme Fraaizzennn" .... dus ach ;)

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ik woon in Drenthe, maar hier is het leven ook gehaast hoor. Wij moeten ook gewoon werken, boodschappen doen, huishouden, kinderen verzorgen, naar school brengen, sociale activiteiten doen en nog veel meer. En hier is de supermarkt gesloten op zondag...

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hier ook apeldoorn, heerlijk!:D

19. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Vrijdag gaan we het voorlopig koopcontract tekenen...we hebben afgesproken dat het niet 1 november wordt maar 19 oktober omdat ik daarna een week herfstvakantie heb...twee weken eerder dan gepland dus!!

20. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Zo..het voorlopig koopcontract is getekend..nu nog 10 weken wachten voordat we kunnen verhuizen!! spannendddd :D

Deel Deze Pagina