Wat geef je een meisje wat 7 wordt voor haar verjaardag, als je weet dat zij eigenlijk 'alles' al heeft? Mijn dochter heeft een feestje van haar vriendinnetje, die 7 wordt. Ik kom daar regelmatig, spreek moeder vaak en bijna iedere week, zo niet iedere dag is er wel wat nieuws: speelgoed, kleding, je kunt het zo gek niet bedenken of dat meisje heeft het of krijgt het. Zo had ze een cadeau aan ons gevraagd, maar dat heeft ze inmiddels al gekregen van haar moeder. Mijn dochter zegt met grote regelmaat: "weet je wat …. heeft?" of "….heeft dat al!" Dus, handen in het haar zeg maar, want wat gaan we kopen? Cadeaubon? Iemand tips?
Een leuk leesboek? Of een vriendenboekje, een knutselsetje van de hema, een speelgoedbon, een uitje voor bijv. het zwembad vind ik ook een goed idee.
Toen ik nog in de horeca werkte heb ik ooit 2 meiden van een jaar of 7/8 voor een high tea gehad. Moeder had van te voren gebeld of dat kon, kwam ze op de dag zelf brengen en ging de stad in. Kinderen een high tea met gebakjes en broodjes, en anderhalf uur later kwam moeder ze weer ophalen. Die meiden vonden het fantastisch en voelden zich heel volwassen haha. Klein lunchcafe, en op een gunstige tijd 15:00 ofzo. Dan is het niet druk want de lunch is net voorbij en het is nog voor de borrel. Wellicht op een woensdagmiddag?
Ik kreeg op die leeftijd een microscoop en dat vond ik echt geweldig!! En ik ken eigenlijk geen enkele 7-jarige in mijn omgeving die dat heeft, dus .... misschien ook niet? Verder inderdaad een leesboek, een bioscoopbon (supercool als ze zelf met een vriendinnetje naar de bios kan), setje voor het bakken van cupcakes, een keyboardje met bladmuziek van Justin Bieber ofzo, goochelset (vond ik ook fantastisch op die leeftijd), electroset, scheikundekit, iets educatiefs
Hoeveel wil je uitgeven? - Iets eetbaars - Knutselset - Dagje mee uitnemen: bioscoop, dierentuin, zwembad, etc. - Waterballonnen - Iets voor onder de douche/in bad
Een kleine bakvorm + ingrediënten om haar eigen taartje mee te maken. Een dagje uit cadeau (zwemmen, ballorig) is ook een leuk idee.
Hi! Thanks voor alle ideeën! Ik was echt even uitgeblust met ideeën. En ik wil liever geen speelgoed doen, aangezien dat meisje daar echt genoeg van heeft en ook ongetwijfeld zal krijgen. Zwemmen doe ik nog even niet, dat meisje heeft nog geen zwemdiploma, dit hou ik als idee voor volgend jaar Heb net de ideeën voorgelegd aan mijn dochter en zij wil heel graag een bioscoopbon geven! Dus dat gaan we doen! We fietsen straks naar de bioscoop en gaan we samen een bioscoopbon halen !