Hallo dames. Wij hebben een probleem, en misschien is er hier vast iemand die weet welke stappen wij kunnen ondernemen. Een half jaar geleden hebben wij een lekkage gehad, onze gehele bovenverdieping was onder water gelopen. We hebben meteen de verzekering gebeld en die hebben een bedrijf ingeschakeld die een dakinspectie bij ons heeft gedaan. Er waren een aantal dakpannen kapot, deze zijn meteen vervangen en ook de nok was kapot. Ook dit werd meteen gerepareerd. Het advies was om er over een paar jaar een nieuw dak op te leggen. Wij hebben gevraagd of het dak nu nog goed was, dit was zeker het geval. Direct actie was niet vereist. Voor een nieuw dak moet gespaard worden. En daar waren we dus ook mee bezig. Nu gisteren, een gigantische regenbui en heel de kinderkamers zijn onder water gelopen. Paniek ! Meteen de verzekering weer gebeld met het verhaal van de vorige keer, dat ons gezegd was dat het dak het zeker nog een aantal jaar ging houden, en we nu weer met een flinke schade zitten. Wij zijn all risk verzekerd dus mag je op momenten als deze wel een beetje hulp verwachten. Ik snap helemaal dat het voor een verzekering niet leuk is wanneer er in korte tijd weer een schade word gemeld. Voor ons is het allerminst leuk omdat de bovenverdieping net helemaal klaar is. De verzekering heeft de vorige keer uitbetaald, maar alles op dagwaarde en daarom heeft het ons toen ook een aantal duizend euro gekost om het weer netjes te krijgen. Nu blijkt dat het rubber bij de schoorsteen niet goed is, en dit moet vervangen worden. Daar is dus totaal niets van gezegd de vorige keer anders mag ik toch aannemen dat dit meteen gerepareerd word. De schade bevind zich nu dan ook aan de andere kant van het dak ( is ook nagekeken ) Om een lang verhaal kort te maken, wij moeten het maar uitzoeken ! De schade loopt inmiddels alweer in de duizenden euro's en van de verzekering krijg je alleen een grote mond over de telefoon. Ze zeggen dat het komt door achterstallig onderhoud, maar als ons was verteld dat er direct een nieuw dak op moest hadden we er wel een lening voor aangevraagd. We hebben het meerdere keren gevraagd, en het was nog niet nodig. Nogmaals, wij zijn all risk verzekerd. Alles in de woning is normaal gesproken dus verzekerd.....en nu.....ik kan wel janken, het was zo mooi geworden....nu is het een grote bende
Hmmmm de foto's worden op zijn kop geplaatst Afijn, nu zijn alle plafonds en muren al voorzien van vochtplekken, dat word dus weer flink klussen
Je zal in dit geval dan een juridisch advies moeten inwinnen. Maar ik ben bang dat je weinig kans maakt. Je dak is aan onderhoud toe dat is de voige keer gezegd en dus zegt je verzekering nu logischerwijs dat er achterstallig onderhoud is. Dat lijkt me nogal logisch...
Tuurlijk is dat logische, maar wat er gemaakt moest worden is destijds ook gemaakt ! Dit hebben wij ook zelf moeten betalen omdat een dak niet verzekerd is. Wij hebben toen gevraagd of er een nieuw dak op moest, en toen werd er gezegd dat het advies is omdat over een paar jaar wel te doen. Dan mag ik er toch op vertrouwen dat er goed naar gekeken is.
Ik zou sowieso rechtsbijstand inschakelen. Ik heb ook e.e.a. aan de hand gehad en rechtsbijstand heeft dit voor me kunnen oplossen. (Lekkage badkamer, verzekering zegt komt door slechte kitnaden, dus achterstallig onderhoud, dus geen vergoeding. Klusbedrijf zegt dat het vocht veel te hoog zit en dit niet door de kitnaden komt. Uiteindelijk hebben we rechtsbijstand ingeschakeld en gelijk gekregen en uitbetaald gekregen). Wat ik je allereerst adviseer is om het expertiserapport van de vorige schade op te vragen. Hier kun je namelijk in lezen wat de expert toen heeft genoteerd. Hij moet namelijk noteren wanneer er verbeterpunten etc. zijn. Als in dit rapport staat dat het dak in slechte staat is dan maak je weinig kans ben ik bang. Wordt hier niet over gesproken dan zou ik via de rechtsbijstand de discussie aan gaan en duidelijk aangeven dat ze toen hebben gezegd dat e.e.a. inorde is. Echter zie ik nu dat er volgen mij geen expert is geweest maar dat er een bedrijf is langs gestuurd? Dan moet je die mensen aansprakelijk stellen! Het bedrijf (desnoods via rechtsbijstand) aanschrijven dat ze bij jou een inspectie hebben gedaan (meestal krijg je hier een briefje of bewijsje van?) en dat ze toen hebben gezegd dat het niet per direct nodig is e.e.a. te vervangen maar dat jullie nu alsnog waterschade hebben. Aan de andere kant kan het misschien wel zou zijn dat tijdens de inspectie het rubber er uit zag alsof het wel nog even mee kon maar het helaas op een half jaar tijd toch nog stuk is gegaan. Oftewel heel veel pech.
Soms heb ik het ook echt helemaal gehad Word gewoon verdrietig van en door dit huis. Sinds wij hier wonen lijkt het of de problemen alsmaar onze kant in komen. Of er rust een vloek op ons, of op het huis.....
Hier PRECIES hetzelfde!! Alleen maar problemen sinds we in dit huis wonen en al regelmatig tegen elkaar gezegd dat het huis vervloekt is. Er zelfs aan zitten te denken om het huis te laten "reinigen".
Maar als het rubber er destijds " goed " uitzag, kon niemand dit zien aankomen en lijkt het me geen achterstallig onderhoud. We hebben nu in een half jaar tijd 2 inspectie's van het dak gehad, en ze zeggen allebei wat anders. Nogmaals, als we het hadden geweten lag er een week later een ander dak op. Al had ik daarvoor moeten lenen.....we hebben gewoon veel geld in de bovenverdieping gestoken om het weer geheel op te knappen. Als ik wist dat mijn dak nog steeds lek is, of dreigt in te storten hadden we dat natuurlijk niet gedaan. Rechtsbijstand hebben wij, maar wel bij dezelfde verzekering..... We gaan inderdaad ook juridische advies inwinnen. Maar was benieuwd of er hier inderdaad dames waren met iets soortgelijks. En dat de verzekering niet uitbetaald is tot daar aan toe, maar dat we zijn voorgelogen door een bedrijf wat hun notabene naar ons toe hebben gestuurd en waar wij de rekening van kregen, en daardoor nu met een flinke schade zitten.....ik word er alleen maar boos en verdrietig van
Nee natuurlijk dat begrijp ik. Je gaat niet zitten afwachten terwijl je weet dat het dak stuk is. Wij hadden ook de rechtsbijstand bij dezelfde verzekering hoor dus laat je daar a.u.b. niet door afschrikken. Gewoon inschakelen. Geloof me, als je het niet doet dan kun je je nog verder in de problemen werken omdat je misschien e.e.a. op de verkeerde manier gaat aanpakken. Daarnaast kunnen ze een rechtsbijstand niet zo snel afschepen zoals ze jou afschepen. Wat ik wel zo lijk te merken uit je verhaal is dat je eigenlijk de verzekering niets kwalijk kunt nemen daar de bedrijven jullie verkeerd hebben geïnformeerd. dus je zult echt die bedrijven aansprakelijk moeten stellen.
Goed de voorwaarden van je verzekering lezen, want aan de telefoon kunnen ze je van alles op de mouw spelden. Als je niet verzekerd bent of als je er met de verzekeraar niet uit komt en jij denkt dat je wel verzekerd bent kan je juridische hulp inschakelen. Misschien kunnen zij tegen de verzekeraar of het bedrijf iets beginnen.
Oh bah wat vervelend. Mijn ervaring met verzekeringen is dat ze van alles roepen, maar heel vaak het verkeerde. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Lees goed alle voorwaarden door, kijk of je een rapport kunt krijgen van de vorige schade, blijf er vooral achteraan mailen bij je verzekering en schakel rechtsbijstand in. Sterkte!
Heb je de documenten van dat ze in eerste in stantie het wel goed hadden verklaard na de inspectie? Daarmee naar de rechtswinkel gaan?
Even alleen op basis van je openingspost: Heb je de vorige keer een rapport gehad van de schade? Daar zou volgens mij ook een uitspraak over de staat van het dak in moeten staan en mosschien zekfs wel een advies. Is alles de vorige keer mondeling besproken of ook iets op papier gezet? In het laatste geval zou je daar op kunnen terugvallen. Zou zeker juridische hulp inwinnen als ik jullie was. Succes!
Je hebt het rapport? Het staat dus zwart op wit dat er niks vervangen hoefde te worden? Dan zou ik gelijk de rechtsbijstand inzetten. Zij bekijken jullie kansen. En laat het verdere contact via de mail verlopen, niks mondeling.