Ik snap wel dat je het helemaal zat bent met de (onder)huurders naast je. Maar realiseer je wel dat het leven op het platteland niet altijd rust met zich meebrengt, hooguit andere geluiden waar je wakker van wordt of wakker van kunt blijven liggen. Daarbij is het openbaar vervoer een stuk minder, bij ons in ieder geval wel er stopt 1 x per uur een trein en een bus, daarmee kun je naar een grotere plaats en vandaar uit verder nederland in. Heel handig komen de bus en de trein altijd op het hele uur, dus dat missen betekend dat je een uur moet wachten. Snel een boodschapje op de fiets zit er niet in , je hebt altijd een auto nodig. De basisschool is nog in het dorp, voor VO moet je (in ons geval) 14 km fietsen, ja ook als je 11 bent en overgaat naar het VO, met openbaar vervoer naar school kan maar dan moet je dus die trein of bus pakken, die rijdt dan naar een grotere stad en daar kun je dan weer de bus pakken naar school (ben je toch al snel 2 uur mee bezig) Als je echt buurman het niet doorpakt met zijn (onder) huurders dan zou je altijd nog de wijkagent kunnen inschakelen.
In Brabant zou je kunnen kijken/kiezen voor regen de zeeuwse grens. Oud/Nieuw Vossemeer dat soort dingen het eiland Tholen. Maar ik kon er als Brabantse niet wennen en we hebben er welgeteld een jaar gewoond.
Heeeeeerlijk! Direct doen, lekker de rust opzoeken. Plattelands geluiden zijn veel beter te hachelen in een fijn vrijstaand huis met ruime tuin dan hutje mutje in een hete stad. Dat gezuip, trekker herrie en weetikveel wat ik hier allemaal voor doen scenario’s lees valt echt wel mee. Ik kom van het platteland, verhuisd naar een stad (verschrikkelijk!) in de randstad en toen weer terug verhuisd naar een klein dorpje met stadsrechten. Mijn man als import meegenomen en nooit spijt gehad. Heerlijk.
Ik weet niet wat je budget is.. https://www.funda.nl/koop/luinjeberd/huis-42277234-aengwirderweg-180/
Wat rot zeg, zoveel overlast en zelfs 's nachts. Wij hadden dat ook in ons vorige huis, echt vreselijk. Ik weet niet of je per se de provincie uit moet om meer rust te krijgen. Het gaat er meer om dat je rustigere buren wil toch? Zijn er in je wijk/gemeente geen andere geschikte woningen waarbij je dan een beetje alvast kunt checken hoe de buren zijn? Of een dorp in de buurt? Ik kom zelf uit een Brabants dorp en woon nu in een stad boven de rivieren. Inmiddels in een hoekhuis met aan één kant buren en dat is (over het algemeen) heel rustig. Ook al is het dus midden in de stad.
Ze wil toch misschien naar een andere rustige provincie. Ik zag dit huis en dacht misschien leuk voor haar.
Welke van de woorden 'In onze omgeving (straal van 50 km) kunnen wij niet vrijer gaan wonen binnen ons budget. Dat betekent dat we buiten Brabant moeten zoeken. Voor degene die hier ervaring mee heeft, hoe ervaar jij onderstaande? Hoe is het om naar een andere provincie te verhuizen? Kom je als Brabander tussen de Friezen of Zeeuwen, ik noem maar wat.. Hoe zijn de oude vriendschappen verlopen? Hoe vonden je kinderen het om ver weg te verhuizen? Enz enz..' heb je niet begrepen? Denk je echt dat het zinvol is om n.a.v. de situatie van TS hier willekeurige huizen van rond de 5-6 ton neer te plempen? Wat denk je hier nou toe te voegen voor TS?