He ik heb als klein meisje ook in Schiedam gewoond, en later in Hoogvliet! Mijn opa & oma wonen in klaaswaal en kom daar dus al mijn hele leven. Heerlijk vond ik het daar! Toen ik in groep 7 zat naar Ndorp verhuisd en nu woon ik al aantal jaren in Phoek waar ik ook al jaren kom. Heerlijk hier! En zo in Rotterdam ofzo
Ik ben in een dorp opgegroeid en wat daar allemaal gebeurde...: - overbuurjongen doodgestoken in café door dorpsgenoot; - buurvrouwen die het met buurmannen deden; - dochter van buren zelfmoord gepleegd; - er woonde een psychisch gestoorde man verderop in de straat; - er werd ieder weekend wel gevochten eigenlijk in het dorp, zeker als er mensen 'van buiten' kwamen; - de directeur van de basisschool deed het met de huisarts die zwanger werd van hem en ze waren allemaal getrouwd. Ik kan nog wel even doorgaan. Ik snap dat je graag in een andere omgeving wil wonen, maar maak het wonen in een dorp ajb niet mooier of romantischer dan het is. Mensen zijn mensen en ge- of misdragen zich overal. Wel heb je natuurlijk vaak meer ruimte, meer groen, schonere lucht, enz. op het platteland en vast een heleboel andere voordelen die ik nu niet kan bedenken omdat ik blij ben dat ik er niet meer woon
Ik kom ook uit rotterdam en wij zijn ook verhuisd wel toen ik nog klein was maar het bevalt me prima als ik in r'dam vind ik het leuk maar ben blij als ik weer in ons dorpje kom. en wij wonen ook in een dorpje dicht bij moerdijk.
Wij wonen ook in een dorp, maar wel in een groot dorp. We hebben hier een centrum met allerlei winkels, kleding, schoenen, drogisterijen, elektronica etc. Maar het is wel gemoedelijker en rustiger als in een grote stad. In een heel klein dorp zou ik niet willen wonen. Lijkt me niks als winkels en bijvoorbeeld (middelbare) scholen ver weg zijn. Ik zou zeggen, ga naar een wat groter dorp, heerlijk!
Bedankt meiden voor jullie reactie`s we willen volgende jaar gaan verhuizen dus hebben nog tijd zat om ons te gaan orienteren. Volgend jaar willen we ook aan een ICSI behandeling gaan beginnen voor ons 2e wondertje dus dat wordt een spannend jaar!!!!! Nu eerst maar is een geschikt dorp vinden.....niet te klein dus en wel met winkels.....iemand suggesties? @flutterby Welk dorp woon je als ik vragen mag?
Ik woon ook in een drop. Vind het heerlijk. Binnen 10 minuten zit ik in rotterdam (zuidplein) en heb verder alles hier op het dorp. Lekker speeltuintjes waar een hoop kids spelen. Oke het geroddel heb je sneller op een dorp maar vroeger vond ik dat erger dan nu. Ik zie me kids hier dus ook ''veilig'' opgroeien. (ben hier ook groot geworden ) Maar gewoon net wat jij zegt in een stad veel meer criminaliteit en gevechten als waar ik nu woon.
Hoeksche waard inderdaad? misschien 's-Gravendeel wat? of Oud-Beijerland? 's-Gravendeel is een stuk groter dorp(dicht bij moerdijk) met ook aardig nog wat winkels en 2 basisscholen. En oud-beijerland is nog een stuk groter maar voor jullie denk ik klein omdat je toch uit een stad kom. Wel is daar meer criminaliteit als in de kleinere dorpen vind ik persoonlijk.
@ wonders2 bedankt voor je reactie, criminaliteit is overal wel denk alleen hoe minder inwoners hoe minder criminaliteit. Ik zou gewoon graag wat meer rust willen, mijn man werkt alleen maar nachtdiensten en voel me hier gewoon niet meer veilig. en ik wil graag dat m`n dochter in een fijne buurt opgeroeid. Bedankt, veel liefs
Ja inderdaad, veel succes met het maken van je keuze Benieuwd welke richting je op gaat gelukkig heb je nog even de tijd dus kan je goed uitzoeken wat je het meeste aanspreekt.
Ja ik ben ook benieuwd welke kant we op gaan. Hoekse waard is idd ook wel erg leuk, daar woon jij ook denk ik? lIEFS
Heel herkenbaar. Ik heb in Den Haag en de laatste 7 jaar in Rotterdam gewoond en op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee. Vooral na de komst van ons 1ste kind kwam de wens om naar een dorp te verhuizen. De vereiste was wel dat een grote stad binnen een steenworp afstand was en we ook snel op de snelweg konden komen. Een jaar geleden is ons nieuwbouwhuis opgeleverd in een dorp dat tussen Rotterdam en Den haag ligt (binnen 15 minuten zijn wij in beide steden) en wat een goede stap is dit geweest! Ik voelde me vanaf dag 1 thuis hier. Mijn zoon kan gewoon buiten spelen hier en we hebben veel hele leuke, jonge buren. Het leven in een dorp bevalt me ook heel goed en ik ben hier al aardig ingeburgerd. Mijn man is hier geboren en opgegroeid, dus voelde zich ook weer direct thuis. Ik als een echt stadsmeisje vroeg mij eerder wel af of ik kon aarden in een dorp, maar dat is meteen goed gekomen. Succes!
oooooohhhhhhh ik kan niet wachten!!!!!!! Ik ben toch al zo ongeduldig maar door al jullie positieve verhalen kan ik helemaal niet wachten..... Bedankt meiden