Hoi dames. Even mijn verhaal gewijzigd. Ik ben een moeder van 2 kids. Ben gescheiden maar heb een vriend, nu anderhalf jaar. Me kinderen zijn super gek met hem en ik op hem natuurlijk! Hij heeft samen met een ex ook een kindje maar ziet het momenteel niet dus is er omgang ingezet door middel van de rechtbank. Maar altijd als er iets is, reageert vriendlief dit op mij af. De week voor de rechtzaak ruzie en gezeur. Voordat hij naar de omgang ging. Idem. Over 2 weken heeft hij het gesprek met zn ex vriendin bij het omgang. En weer ruzie gezeik. Dit keer ging het omdat ik mijn exman een sms had gestuurd over mijn zoontje. Die is gisteren voor het eerst naar de peuterzaal gegaan. En in de omgang regeling hebben wij dit zo gezet. Per sms info en foto via de mail. Kreeg een sms van mijn exman over dat het een leuke foto was. Me vriend las het en ontplofte! En hoe. Kijk, me vriend heeft me heel in het begin eens gezegd als hij boos is ik hem moet laten gaan. Hij smst dan heel veel.. heel veel scheld woorden, maar dan denk ik.. Oke ik laat het maar. Schelden doet geen zeer. Maar tot hoe ver kan ik dit pikken en "laten gaan" Vanochtend had ik hem gesmst omdat hij dat gisteren meldde (toen we geen ruzie hadden) st ik moest helpen herinneren aan wat belangrijks. Dit gedaan. Krijg ik terug; ik me met me eigen zaak moet bemoeien.. Met scheldwoorden van hier tot Tokyo Soms denk ik, zoals nu even ik pak de spullen in en misschien is het beter dat hij dan gaat. Maar dit is niet wat ik wil. Gisteravond in een kwaaie bui alles beneden wel ingepakt.. Ligt nog op de achter tafel .. Maar.. Ben ongelooflijk gek op hem! Maar... tegelijkertijd, weet ik het even niet meer... Zijn vader zegt ik hem even met rust moet maken omdat me vriend in de stress zit ivm de omgang gesprek. Dat het onterecht is dat die zo reageert.. Maar hoe moet dat? Pff
Ik snap er echt helemaal niets van. Is het nu je zoon die zo tegen je reageerd? Met scheldwoorden? Of je huidige vriend? Of je ex man?
Ook ik snap er niet echt heel veel van. Wel zie ik dat je nu van uit je emotie schrijft. Misschien je verhaal even op nieuw typen en dan rustig uit leggen wat er aan de hand is. Weet soms zit er zo veel in je hoofd dat ja alles er uit gooit. Even terug lezen en opnieuw je punten maken. Dan weet ik zeker dat er veel dame.s zijn die je kunnen helpen en steun kunnen geven.
@Aszz als ik het goed heb begrepen haar vriend @ts Ik snap heel goed dat hij stress heeft, maar dat wilt nog niet zeggen dat hij zich zo onrespectvol kan gedragen.. Hij heeft duidelijk issues en kan daar maar beter hulp voor gaan zoeken. Deze situatie is zeker niet goed voor de ontwikkeling van de kinderen. Ik hoop dat jullie er samen iets aan kunnen doen en wil je verder een dikke knuffel geven!
Van wat ik lees, heeft ze een nieuwe vriend met een gebruiksaanwijzing die na gesprekken met zijn ex, ruzie met TO zoekt. Waarschijnlijk uit frustratie en is hij jaloers op haar relatie met haar ex. Daardoor scheld hij haar regelmatig uit en door de vele ruzies wil ze bij hem weg. Maar ook weer niet, want ze houdt van hem. Klopt dit een beetje? Ten eerste, relatie met je ex is belangrijk voor je kinderen dus goed dat je hem op de hoogte houdt! Ten tweede verdien jij beter, en jouw kinderen al helemaal want die lijden hier ook onder. Als hij niet normaal kan doen, dan zet je hem buiten. Dan gaan jullie maar latten, na 1,5 jaar hoef je niet gelijk samen te wonen, voor je kinderen ook meer rust. Kan hij zijn frustraties lekker kwijt in zijn eigen huis.
Als ik het goed begrijp dan reageert je vriend zich elke keer op jou af als hij gestresst en als hij het ergens niet mee eens is gaat hij ook behoorlijk tekeer. Via sms. Niet iedereen vindt het makkelijk om emoties te uiten, maar iedereen die er open voor staat kan hier hulp voor krijgen. Wellicht een idee om dit aan te kaarten nadat het gesprek dat op dit moment de stress veroorzaakt voorbij is?
Dat hij gestrest is in er dan per ongeluk wat uitflapt naar jou kan gebeuren maar schelden via de sms vindt ik not done. Je bent geen boxbal. Ik zou me op een rustig moment duidelijk maken dat je snapt dat hij gefrustreerd is is maar dat dat geen vrijbrief is om jou compleet lam te schelden. Als hij het voelt aankomen moet hij uit de situatie stappen en een blokje om gaan.
Waarom ontploft je vriend als je ex een sms stuurt? Hij wist toch dat jij ook kinderen had voordat je ging samenwonen? Is ie jaloers dat jullie wel goed overeen komen en hij niet met zijn ex? Schelden is niet ok, je kan wel zeggen dat het niet zeer doet, maar dat doet het wel. Hij kwetst je. En voor de kinderen is het (in mijn ogen) schadelijk. Daar zou ie iets mee moeten vind ik. Het lijkt me heel moeilijk/onmogelijk om een relatie te hebben met iemand die niet communiceert. En dat het frustreert. En dat je hem daarmee nog verder van je wegduwt door contact te blijven zoeken. Maar ik snap ook dat je niet zomaar de handdoek in de ring wil gooien. Is relatietherapie een optie? Sterkte met de situatie.
In hoeverre scheld hij? Vloeken of scheld hij je echt uit? In dat laatste geval zou ik t zeker niet pikken. Hij hoeft je niet voor alles en nog wat uit te maken, hoe geirriteerd of gestresst hij ook is Mijn vriend kan dr ook wel eens wat van, maar dan is t ook niet 1,2,3 weer goed tussen ons.
Ik snap ook niet dat hij ontploft als jouw exman jou een berichtje stuurt jullie hebben tenslotte kinderen samen en hij zal altijd een deel blijven uit maken van jouw leven en jouw nieuwe vriend heeft het daar maar mee te doen. Sowieso is schelden niet oké! Ook niet via de sms en hier moet hij dan ook wat aan/mee doen.
Snap het verhaal nu wel. Niet fijn t.s. Als hij rustig is vertellen dat je het snapt dat hij het moeilijk heeft maar dat je geen boksbal bent.
Waarom laat jij je uitschelden TS ? Blijkbaar is het oké voor hem om je uit te schelden als dingen niet volgens zijn wil gaan.. Dat is kinderachtig gedrag en hij is een volwassen vent, een vader zelfs. Maar dat weet je zelf ook wel, anders had je dit topic niet geopend. Dus wat ga je hieraan doen? Je weet dat (verbale) mishandeling niet vanzelf stopt he?
Ik snap het vcerhaal wel. Echter vind ik de reacties van je vriend enorm kinderachtig. Zo gaan schelden, come'on zeg. Mijn vriend en ik hebben echt nog nooi tegen elkaar gescholden, en zeker niet via sms/app. Erg kinderachtig en kansloos. Iemand die zo tegen mij zou doen ben ik heel snel klaar mee. Je hoeft tegen mij je stem niet te gaan verheffen of te gaan schelden, lekker teken van onmacht zeg en totaal onder mijn niveau. Of je praat normaal tegen me of je houdt je mond tot je normaal kan praten, Niet? Dan is daar het gat van de deur.
Ja dat is dus de vraag ik trek t me normaal ook niet aan juist doordat dit ook zijn manier van uiten is. Onterecht ja. Maar als hij nou eenmaal zo is?