Ik heb een paar jaar in een dorp gewoon met zo'n 4000 inwoners. Leuk huisje, grote tuin. Maar kon er niet aarden. Het buurtje waar ik woonde had erg veel sociale controle. En als import hoorde je er gewoon niet bij en kwam je er niet snel tussen. Nu woon ik ongeveer 8 km verderop in een stad. Vanuit mijn wijk is het centrum makkelijk te bereiken met de fiets, kindjes kunnen hier ook heerlijk spelen. In dit huis zie ik mezelf oud worden en heb ik het thuisgevoel wat ik in het dorp met 1 supermarkt, slager en 2 basisscholen niet had.
Ik ben van een stad met 55000 inwoners verhuist naar een dorp met 15000 inwoners! Ik vind het echt heerlijk!!! Rustig, maar toch gezellig centrum. Zou nooit meer terug willen
Ik vind het juist heel fijn, een dorp maar toch dichtbij de stad heb ook in een klein dorpje ergens achteraf gewoond, dat was wel heel eenzaam
We wilde naar een dorp verhuizen maar niet gedaan omdat er geen plek op school is en bso niet aansluit
Gelijk doen! Je woonplezier wordt er zo vergroot, en voor kinderen is het zo heerlijk opgroeien. Veilig, geborgen, ze kunnen zelf overal op de fiets heen (zelfs al is het aan het einde van het dorp).
Mij zal je nooit vinden in een dorp. Maar 15000 inwoners, en omdat je 2 kleine kinderen hebt en je huurt, zou ik het ook wel overwegen.
Wij wonen ook in een dorp, op papier dan. Want qua voorzieningen is het hier reuze. Overdekt winkel centrum, meerdere supermarkten, scholen, sportcentrum' s een treinstation etc. Ik woon hier heerlijk. Ik kom uit een dorp met 1 supermarkt, 3 schooltjes heel erg ons kent ons vond het verschrikkelijk. Maar lees dat het dorpwaar jij het over hebt redelijk groot is en dan zou ik zeggen doen.
Ik ben opgegroeid in een stad en woon sinds 8 jaar in een dorp. Heerlijk! Zeker voor de kinderen, de tractoren rijden door de straat, wat vooral mijn zoon prachtig vindt! Ik zou niet anders meer willen. Als we naar school wandelen, lopen we langs de paarden en de schaapjes. Ik zou het niet willen missen. En toch zijn we hier overal snel. We wonen totaal niet afgelegen, maar afgelegen genoeg om in rust te kunnen leven. Welk dorp willen jullie gaan wonen?
Op welke plek heb je liever dat je kinderen opgroeien? Tussen de aso's en de verpaupering? Ik zou het wel weten... Ik werk op een school in De Schilderswijk, ik woon in een mooi dorp met bos en strand en dank god op mijn blote knieën dat ik niet in een wijk als de Schilderswijk hoef te wonen!! Ik woon 30 minuten van zowel Rotterdam als Den Haag af en kom regelmatig in de steden, maar mijn dochter groeit op buiten de stad, in een dorp waar ze heerlijk buiten kan spelen in het groen.