Verhuizen naar het buitenland, ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Omdat ik het graf van m'n dochter niet achterlaat ;)

2. Knuffel!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hoi lekker ding :D

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hopelijk zeg ik nu niks doms:) maar kan ze ook niet naar Nederland gebracht worden dan? En hier ergens weer begraven worden?

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dat was ook wat ik dacht :)

6. jamychov

jamychov Lid

5 apr 2014
    9
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen; doen! Wij zijn 3 jaar geleden verhuisd naar Tsjechie en ik heb er nog een dag spijt van gehad :).

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Laatste rustplaats is laatste rustplaats, die ga ik echt niet verstoren, nee.

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Van nl naar be? Telt dat ook mee. Weliswaar op de taalgrens. Er wordt hier altijd gegrapt dat zuid Europa hier begint, en zo voelt het ook echt.
    We zitten hier nu 2,5 jaar en mijn man heef net 2,5 jaar mogen bijtekenen. Jippie! Terug naar Nederland hoeft voor ons echt niet. Liever nog verder weg. Helaas hebben we een huis in nl gekocht, vlak voordat we het aanbod kregen (op de top van de markt) en liggen de banen op het niveau van partner niet voor het oprapen.
    Ik werk sinds een paar maanden in de dorpssuper, en ik krijg het gevoel dat ik nu helemaal ben geïntegreerd. Geweldig om in een andere cultuur op te gaan. Het vraagt af en toe wel wat geduld, maar is het dubbel en dwars waard.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Aawhh oke duidelijk

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Het lijkt me geweldig om in het buitenland te wonen.. Maar ik zou echt niet alles hier achter kunnen laten.. Familie en vrienden dan.. Ik zou het gevoel hebben dat ik mijn ouders en schoonouders hun kleinkind ontzeg en andersom dat ik mijn dochter haar opa's en oma's ontneem..

Ik hou het dus bij dromen over warmere oorden en een andere taal :)

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wel lief dat je meedenkt :)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Super bedankt voor alle reacties. We moeten het donderdag laten weten en dan gaat het best snel, zouden dan binnen 2 maanden weg zijn. Ik neig nu naar wel doen. Het is een grote stap, maar bevalt het echt niet zijn we ook zo weer terug. Werk van m'n man ondersteund wel goed gelukkig. Vind het wel ontzettend spannend. Maar betrap mezelf dat ik vaak naar huizen zit te kijken en aan het Googlen ben naar wat we allemaal moeten regelen haha.

Deel Deze Pagina