ZUCHT .. hele diepe zucht. Op 29 juni kregen we eindelijk eens bericht van de belasting. De helft minder dan was uiterekend door de boekhouder. Dat blijkt om een fout te gaan bij de belasting zelf, maar daar is nog niets op gehoord. Maar ok. De helft is ook zeer welkom. Ik doe al tien jaar aangifte met hetzelfde rekeningnummer en ineens kregen we de mededeling dat ze geen rekeningnummer hadden. Ik gebeld om uitleg; kon dit handmatig wijzigen (nou ja, doorgeven, wat mij betreft hoefde er niets gewijzigd te worden... aargg) middels een brief naar een bepaald adres. Gedaan. Daags later kregen we een officiele brief van de belasting met het verzoek dit in te vullen. Dat is nu dus al met al bijna drie weken terug. En nog steeds geen bericht, geen geld. Niets. En als ik iets heel erg nodig heb... Volgende week hebben we vakantie en we wilden van dat geld dus een weekje weg. Dat kunnen we vergeten en ik baal zo enorm. Maar hoe lang duurt het nu nog? Iemand hetzelfde gehad? Hoe lang duurde het bij jou?
heb ook eens zon soort probleem gehad en wil je neit ontmoedigen maar bij ons kwam het pas in januari!!! kan dus nog ff duren. geloof dat zowiezo een brief tot verwerking 6 wk kan duren bij de belastingdienst. hoop voor je dat het sneller gaat.
Ik moest vorig jaar ook mijn rekeningnr doorgeven (die ze allang hadden , maar oke). Ik heb er na het versturen van de gegevens nog een week of 6 op moeten wachten. Ik hoop voor je dat het nog op tijd binnen komt!
Hier een brief met dagtekening 23 juni,op 24 juni een brief dat hdt geld is gestuurd naar bd oost om te kijken of er een schuld moest verrekend worden. Anders zou het geld overgemaakt worden. Nou na 1 maand en tig telefoontjes en nog geen brief verder kan niemand mij dusbij de bd vertellen waar mijn geld naar toe is. Ik zou dus door bd oost worden teruggebeld binnen 10 werkdagen wat natuurlijk niet is gebeurt.vervolgens weer gebeld en ze zouden mij 100% zeker de volgende dag bellen.ja je raad het al......niet dus. Weer gebeld en weer zouden ze mij binnen 10 dagen bellen.niet dus Ik word er ook doodziek van,gewoon geen bericht geld weg en geen telefoontje en niemand wat iets weet daar gggggrrrrrrrrrrrrr
Ik zou eens informeren of je de belastingdienst in gebreke kunt stellen. In de vorm van een brief schrijven en ze daarbij in gebreke stellen, waarna ze nog 2 weken de tijd krijgen om het geld over te maken. Als ze een beslissing niet op tijd nemen en je onderneemt deze stap en ze nemen geen beslissing binnen 2 weken na jou brief, dan moeten ze voor elke dag dat ze te laat zijn een boetebedrag betalen. Misschien zou dit ook kunnen gelden als ze te laat zijn met betalen? even informeren..
Wat een vooruitzichten.. ik hoop het echt niet! Op de website van onze vrienden zag ik al dat er achterstand was en daar waar het normaal 10 dagen duurt, nu 20 dagen. Nou, die zijn wel bijna voorbij. Ik zal de boekhouder maandag bellen om te vragen of ik ze in gebreke kan stellen. Beetje rente voor het wachten... pfff
Tegen mij is gezegt na het versturen van die gegevens duurt het max 20 werkdagen wij hebben voor 5 jaar terug gevrasgd dit jaar en alle bedragen stonden er na 19 werkdagen op
Hier precies de zelfde situatie. Behalve dan dat ik vorige week wel ben teruggebeld en de persoon aan de telefoon aangaf dat het allemaal niet ging zoals het hoorde en hij me hier maandag over terug zou bellen. Maar helaas de hele week nog niets gehoord. Dat wordt maandag weer bellen, ben het onderhand wel erg zat :x In mijn situatie is er sprake van een terugbetalingsregeling (ten onrechte, omdat het op basis van onjuiste gegevens is beoordeeld terwijl ik die gegevens als heel lang geleden heb laten wijzigen, ik wacht nog steeds op rectificatie) en mijn inkomen is gewogen en op basis van mijn inkomen mogen ze de verrekening met de teruggave inkomstenbelasting doen. Terwijl de belastingman aan de telefoon zei dat dat tegen de regels is als je gewoon aan de terugbetaling voldoet. Erg slecht bezig daar momenteel...
Hier 2 weken nadat we het rekeningnummer hadden doorgegeven. Hoop dat je het geld voor je vakantie binnen hebt
Hier hebben ze het verrekend met een aanslag van 2009 waarvoor ik bezwaar heb gemaakt en idd, niemand weet van iets. Als je bezwaar maakt mag je niets betalen, maar zij mogen wel 1300,- verrekenen! PRUTSERS