zeker doen, ik zie alleen maar plus punten die je noemt. en dat spaargeld dat komt wel weer hoor. en mocht dat kleine risico erzijn dat er wat stuk gaat dan is er vaak wel een oplossing te vinden. ik zou het niet laten voor het "wat als?"
Doen! Je houdt ook geld over als je man met de fiets gaat ipv de auto, benzine word steeds duurder! Verder een ideale woning met kinderen, een tuin, speeltuinen
Ik zou het ook doen. Stel er gaat wat stuk vlak nadat jullie verhuist zijn dan is daar altijd wel een oplossing voor te bedenken. Ik zou me daar echt nog het minste druk over maken.
Alle pluspunten en minpunten naast elkaar op een rijtje zetten, eventueel ook voor het type woning (zijn dan wel wat blaadjes). Wegen de pluspunten zwaarder, dan zou ik zeggen doen. Zo niet, dan niet doen. Dat is toch uiteindelijk een keus die alleen jullie samen kunnen maken. Mijn persoonlijke mening is dat ik het zou doen. Minder benzine voor de auto, meer tijd als gezin, winkels dichtbij, tuin om in te spelen.. Nouja, aardig wat plusjes. Succes!
Doen, wij zijn najaar 2012 van een klein 3kamer appartement naar een ruime nieuwbouw eengezinswoning. Er gaat idd een hoop geld in een nieuw huis, maar je hoeft toch niet alles gelijk aan te pakken. Hebben wij iig niet gedaan. Voorjaar 2013 hebben wij pas de tuin gedaan en de beplanting van de voortuin dit jaar. Lampen hebben we niet gelijk gedaan. En nu, hebben we nog een aantal dingen liggen die moeten gebeuren. Komt vanzelf. Ik vind het juist wel leuk om elke keer weer wat nieuws te hebben.
Hoe zit het met de scholen. Daar zou ik naar kijken. Goede basisschool in de buurt? Voortgezet onderwijs goed te bereiken? En voorzieningen? Sportclubs bijvoorbeeld? Dat zijn dingen die je in de toekomst nodig zult hebben. Contacten groeien echt wel weer. En nu een huis kopen is een goed idee...tis een goede tijd voor kopers!
Doen! Ik zou voor de hoekwoning gaan. Wij wonen ook op een hoek en hebben daardoor veel meer daglicht. Heerlijk!
We gaan het inderdaad doen nu vandaag nog peinzen welke het wordt... Hoekwoning is heel fijn maar geen schuine wanden en meer ruimte natuurlijk ook!
Ik zou het doen, maar niet alle investeringen op 't zelfde moment doen. Als je je bijvoorbeeld beperkt tot in begin enkel de living en jullie slaapkamers te schilderen en vloer te leggen, kan je zo stilaan elk jaar een extra kamer aanpakken.
Ik heb de overige reacties niet gelezen, maar ik zou het NIET doen. Ik zou op zoek gaan daar in de omgeving naar een andere woning waar niks verbouwd hoeft te worden, waar je alleen hoeft te verven etc... Het lijkt me wel lekker voor jullie als je in dezelfde plaats woont als waar je man werkt.