Nog even voortgeborduurd op mijn andere topic: Wat is jouw favoriete, makkelijke, heb ik altijd wel in huis, geen zin om te koken, wel gezond maar toch favoriet bij de kinderen recept? Haha Hier is dat pasta met spinazie a la crème uit de vriezer en pesto erdoor. Lekker saai maar prima. Toevallig gisteren het recept van een vriendin gemaakt namelijk koude wraps met Krokante kip en groenten. Zo heeft ieder gezin wel iets wat vaak terugkeert en ik vind het leuk om die te lezen! Ook graag hoe je het dan maakt ☺️
Wat bij ons regelmatig op tafel staat is de pasta saus van de Lidl met pasta en kaas. Voor de kids doe ik er dan rauwkost bij. Ideaal voor sportavonden of warmte zoals nu.
Receptje van een lid hier, zo gemaakt, maar staat hier echt regelmatig op tafel. Kipfilet in de lengte door midden snijden, peper en zout erop en op een ingevette ovenschaal leggen. Daarop leg je geroosterde paprika's (gewoon uit blik). Vervolgens maak je een sausje van een beker creme fraiche en een potje rode pesto. Dit giet je erover heen en vervolgens gaat het een half uurtje in de oven. Lekker met rijst en een salade.
In ca. 10 minuten op tafel voor 6 personen (snijwerk en saus maak ik terwijl ik het water aan de kook breng en de pasta kook): Pasta met zalm 500 gram pasta (pipe rigata) 250 mascarpone (voor de gezondere variant vervangen voor crème fraîche) 1 blik tomatenblokjes Rasp van 1 citroen Fijngesneden verse dille 200 gr. gerookte zalm Kook de pasta, maak een saus door eerst de mascarpone rustig te verwarmen (dan krijg je geen klontjes) en daarna de tomatenblokjes toe te voegen en breng op smaak met peper en zout. Snij ondertussen de zalm en dille en rasp de citroen. Als de pasta gaar is, giet je hem af en meng de saus, zalm, dille en citroenrasp erdoor. Eventueel op het bord nog bestrooien met versgemalen gedroogde chili vlokken.
Koude pasta! - Paprika, komkommer, tomaat, ui, avocado, mozzarella ananas uit blik (Alles wat je lekker vindt en in huis hebt) - Gerookte kip, of gebakken/gegrilde kip - Pasta - Dressing van mayonaise met tuinkruiden
Snelle pasta (< 10 min) Courgettespaghetti in een pan weken voor een paar minuten met water uit de Quooker. Intussen zak groente wokken, knoflook erbij, vega ballestjes meewarmen en een bliktomatenblokjes erbij. Een eetlepel creme fraiche mee warmen. Courgettespaghetti uit laten lekker en een beetje olijfolie en limoensap er overheen. Eetsmakelijk. Broodje gezond Meergranentriangel besmeren met zuivelspread. Gerookte kipfilet, hardgekookt ei en plak oude kaas erop. Avocado in dunne plakjes erop en een klein beetje chilisaus erbij. 2 min onder de grill en klaar. Zeer snelle andijviestamppot (< 5min) Aardappelpuree kaas (Maggi) maken, andijvie rauw erdoorheen roeren, blikje ananas erbij doen en gerookte kipreepjes.
Aardappelpurree met een bouillon blokje, tuinerwten en spekreepjes. Binnen no time klaar en de kinderen vinden het heerlijk.
Koude pastasalade: Volkoren macaroni koken en laten afkoelen. Dan rookworst, ui, kaas, komkommer, augurk, tomaatjes in stukjes snijden en bij elkaar gooien. Beetje oliehoorn curry en Maggi erdoor.. eet smakelijk! Of bruine bonen met uitgebakken spekjes, ui, knoflook, paprikamix. Beetje tomatenpuree, of ketchup, erdoor met wat geraspte kaas.. jammie!
Mijn go to recept voor supersnel en toch nog een soort van gezond is te makkelijk: Italiaanse pita’s - Zakje Italiaanse roerbakgroenten roerbakken met wat kruiden - gerookte kipreepjes toevoegen - pitabroodjes kort in het broodrooster, opensnijden en van binnen besmeren met wen beetje pesto - broodjes vullen met groentemengsel Lekker, veel groenten, binnen 10 minuten op tafel! Ideaal. En makkelijk mee te variëren, zoals Mexicaanse roerbakgroenten + chilisaus, of Oosterse groenten met een beetje zoetzure saus.
Het allermakkelijkst vind ik improviseren. Gisteren best veel hamburgers al gaar gegrild op de barbecue en die zijn direct de koelkast in gegaan. Toen bedacht ik dat ik daar vandaag wel broodjes bij kon halen. En sla heb ik nog en een zak vol puntpaprika's. Klaar. Mijn kinderen zijn dol op puntpaprika's die die knagen ze dan lekker op bij een broodje hamburger. Morgen krijgen de jongens kant-en-klare pannenkoeken bij mijn moeder. Daar gooit ze altijd een berg fruit op zodat het nog enigszins verantwoord is Ik heb voor morgen gerookte kip, groene aspergetips, verse pesto en pastaschelpjes. Dat wordt een simpele, koude pastasalade voor mijn man en mij. Heb ik bedacht terwijl ik door de AH liep. Hoefde alleen de aspergetips en de verse pesto te kopen, de rest heb ik nog.