Mijn zoontje van 2.5 jaar heeft sinds een paar dagen vlekken die komen en gaan. Het begon sochtens op zijn handen en het zag er uit of hij in de brandnetels had gezeten (allemaal witte bulten), vervolgens kleuren ze paars en daarna rood. Het gekke is dat als hij smiddags naar bed gaat ze verdwijnen en na zijn middag slaap komen ze weer op om vervolgens snachts weer te verdwijnen en de volgende ochtend weer op te komen. Hij heeft ze overal behalve op zijn buik en rug. In zijn gezicht rond zn mond, wangen en handjes is het het ergste. Hij heeft geen koorts en heeft er ook geen last van. Heeft iemand een idee wat dit is? Ik heb geen ander wasmiddel en hij eet geen nieuwe producten. Ik vind het ook zo raar dat ze met het slapen steeds verdwijnen. Bedankt!
Even huisarts bellen, die weet vast meer. (Als vlekjes niet verdwijnen als je er met een glas opdrukt, zou ik zeker snel bellen).
Mijn zoontje van 2 heeft op dit moment precies hetzelfde. Het zijn doorzichtige bultjes die je in bepaald licht goed ziet. Het lijken er alleen maar meer te worden, geen idee wat het is.
Ik heb gisteren de hap gebeld en moest foto's mailen. Zij denkt aan beginnende waterpokken. Niets verontrustends. Zelf denk ik dat niet wn denk meer aan netelroos. Maar goed we kijken het nog even aan. Ik kan komende week nog naar mijn eigen huisarts gaan. Nu is hij uit bed rn heeft hij ze niet, ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot ze weer opduiken.
Hoe is het nu? Ben ook benieuwd wat de huisarts zei. In mindere mate had mijn zoontje dit ook vorige week.
Bij mijn zoontje lijkt het elke dag iets minder te worden dus il kijk het nog even aan. Mijn vermoeden is sterk dat het netelroos is/was.
Iets met het eten? Ik kreeg dat van aardbeien toen ik jong was.. en nog steeds als ik tomaat eet zwelt mijn tong op...
galbultjes....mijn zoonte heeft het ook en mijn dochter had het ook.volgens huisarts iets wat elk kind in meer of mindere mate meemaakt tijdens de kleuterperiode.
Heb je een foto? Ik zelf heb netelroos en ik krijg het van warmte maar je kan het ook van de kou krijgen.