Placenta aan de buikwand: Wanneer voelde jij de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanjuul, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Na ons toch wel even een paar weekjes "zorgen" te hebben gemaakt, kregen we vorige week het verlossende antwoord toen ik zei dat ik de baby nog niet voelde: De placenta ligt lekker tegen mijn buikwand aan.

Voor de volledigheid:
    Dit is de 3de zwangerschap en de andere 2 keren lag de placenta tegen mijn rug aan.

De oudste voelde ik met 15-16 weken
    De jongste voelde ik met 15+5 weken

En nu.....niks! Ja, misschien een heel licht gevoel van een verschuiving ofzo :)

Anyway.....voor de dames met de placenta aan de buikwand:
    Wanneer voelde jij en je partner de baby?

Heb trouwens een mooie echo waarop het heel duidelijk te zien is.
    De "wolk" bij het koppie is dus de placenta.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik voelde onze Sam* voor het eerst rond de 14 weken. Mijn man rond de 16 weken.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Met de placenta aan de buikwand? Dat is dan wel vroeg!

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Met een voorliggende placenta voelde ik het pas bij 22 weken en nu met achterliggend met 18 .

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Hier placenta aan de voorkant, eerste kindje, voelde haar rond twintig weken.

6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ook de placenta aan de voorkant en ik voelde de kleine voor het eerst met 17+1, maar nog niet regelmatig en echt alleen kleine plopjes. Sinds een week of 2 voel ik haar wel elke dag en zijn het echt schopjes geworden.
    Echter is het van de buitenkant nog niet te voelen, het geschop speelt zich echt binnen in 'af'.

7. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hier ook placenta van voor en voel sinds vorige week plopjes, dus Zegmaar met 18 5wk 😊

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de oudste lag hij achter en hem voelde ik met 15+5
    De jongste lag voor en hem voelde ik met 17+6

9. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    maak je idd niet te druk.

De eerste zwangerschap (placenta aan de achterkant) voelde ik de baby met 16 weken (dit weet ik nog precies want onze hond beviel toen :))

Nu ligt de placenta ook aan de voorkant en eigenlijk, net met 20 weken dat ik toch echt dagelijks de baby voel.

Daarvoor ook wel maar dat was af en toe zo een paar dagen niet en dan weer 1 of 2 keer per dag.

Nu is het nog niet dat ik de baby de hele dag voel, vaak pas alleen 's avonds maar wel elke dag. En moet ook heel eerlijk zeggen als ik de baby nu een dag niet zou voelen zou ik mij ook niet zo druk maken juist omdat ik weet dat de placenta in de weg zit.

Geniet van je zwangerschap!

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Bij mijn zoontje voelde ik de eerste plopjes rond de 16 weken en de placenta lag toen aan de achterkant.

Bij deze baby ligt de placenta aan de buikwand en ik baalde dat ik nog niets voelde bij 18 weken.. :) Nu worden de schopjes steeds duidelijker sinds ik 20 weken zwanger ben! Mijn vriend heeft de baby eergisteren voelen schoppen. :)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, nee idd! Nu ik weet dat de placenta als een stootkussen ervoor zit, maak ik me er ook geen zorgen meer om.
    Maar omdat ik de eerste 2 toch echt rond 16 weken al voelde, ga je er toch van uit dat het dit keer weer zo is. En als het niet zo is....oh-oh :)
    Lang leve de angelsound.

Maar nu is het afwachten tot ik echt zeker kan zeggen dat ik wat voel...en tot nu toe vrij weinig :p

12. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ja dat gevoel had ik toen ook.. En opeens voelde ik duidelijke schoppen. :D *opluchting*

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    17 en 14weken, weet niet waar de placenta toen lag. Nu ligt de placenta links schuin/voor dus niet over de hele voorkant. Ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren

14. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ik heb een half voorliggende placenta :p
    Aan de rechterkant van mn buik en links dus niets..
    Voelde de kleine al bij 14 weken, eerste kindje, maar dus alleen aan de linkerkant van mn buik :)

15. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had afgelopen week een pretecho en daar was ook duidelijk te zien dat de placenta aan de buikzijde zit. De echoscopiste zei dat het nog wel 2/3 weken kan duren voordat ik de kleine meid ga voelen.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, ik had vorige week een echo en hij zei dat het niet lang meer zou duren, maar dat duurt het al! Haha!

Ik zit er echt op te wachten....dan wordt het wat "echter" zeg maar...omdat ik nog niks voel...voelt het nog zo onwerkelijk en heb ik nog geen gevoel bij dit kindje. Daardoor heb ik bijvoorbeeld bij een bedachte naam ook steeds zo iets van: ook wel leuk.

Het klinkt heel stom....maar het is nog niet "echt" ofzo :)

17. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Gelukkig ben je er niet "panisch" om;)

Bij mij ligt de placenta voor en voelde vanaf 16 weken kriebelen en vanaf 19 weken echt schopjes. Zo leuk!!:D

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Zo he! Veel die hem/haar al vroeg voelen met voorliggende placenta....! :eek:

Ik trots omdat ik he, vorige week zondagavond voorhet eerst voelde, met 20+6. :p

Liefs,

19. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Beide zwangerschappen voorliggende placenta en bij beide voelde ik rond de 20 weken de eerste schopjes. VL kon rond 22 weken meegenieten.

20. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier ook een voorliggende placenta, voelde rond 15/16 weken wat kriebeltjes, maar wist niet goed of het echt de baby was. Vanaf 18 weken elke dag echt schopjes/plopjes en kon mn man het ook voelen.

Deel Deze Pagina