Verhuizen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wijffie75, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Over 1.5 week krijg ik de sleutel van mn nieuwe huisje, wat een heerlijk idee, nog voor de kleine geboren wordt verhuizen we eindelijk naar een ruimer huisje. Ik woon nu met m'n dochter op een klein flatje en we verhuizen naar een eengezinswoning, met 3 slaapkamers en een zolder. En een tuin(tje). Geweldig, geen ledikantje in mijn kamer erbij proppen maar de kleine krijgt gewoon een eigen kamer.

Maar...ik ben dus wel nu 6 maanden zwanger. En alleenstaand, dus doe bijna alles zelf. M'n flatje staat nu al vol met dozen. Lege, volle, halfvolle etc, ik kan m'n kont niet keren.

De verhuizing zelf heb ik uitbesteed aan een verhuisbedrijf, maar het klussen zal ik toch voor een (groot) deel zelf doen. Het gaat ook nog eens om woningruil, dus de dag dat ik de sleutel krijg, lever ik ook mijn sleutel in. De meubelen gaan het weekend in opslag, dus ik heb 3 dagen de tijd om het nieuwe huis bewoonbaar te maken. Er komen wel een paar vrienden helpen, maar ja, veel werk in weinig tijd, dat betekent flink doorbuffelen.

Iemand ervaring, tips? Ik wil in elk geval de huiskamer en mijn slaapkamer als eerste af zien te krijgen, dan slaapt dochter maar even bij mij in bed. En dan kamer voor kamer verder.

Waar moet ik aan denken, waar moet ik rekening mee houden, vooral gezien m'n zwangerschap? Niet teveel tillen en rustig aan doen, dat snap ik. Maar schilderen, sausen..mag ik dat gewoon doen?

Ik kijk er enorm naar uit om straks lekker in mn tuintje te zitten in mn nieuwe huis. Maar de komende 2 weken doorkomen...oh help!

2. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wij zijn ook druk bezig met verhuizen. Schilderen en schuren en dergelijke heb ik wel gedaan. Maar wel op waterbasis allemaal. Zolang je lijf niet protesteerd kun je nog heel veel doen hoor.

Succes iig!

3. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen naar me nieuwe huisje verhuizen. Het is vooral goed naar je lichaam luisteren op tijd je rust pakken ! En zo veel mogelijk het zware werk aan je vrienden over laten.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Het ligt idd aan je lijf. Tijdens mijn eerste zwangerschap zijn we ook rond die termijn verhuist en toen heb ik nog flink geschilderd enzo (idd latex op waterbasis). Deze zwangerschap zou dat absoluut niet gaan (heb al moeite de kinderkamer (die in principe al staat) opgeruimd te krijgen.
    Houd er wel rekening mee dat je zowiezo minder hard kunt klussen en vaker moet uitrusten dan je hulp. Ik kreeg in ieder geval snel last van mijn rug als ik te lang achter elkaar bezig was. Ook met de verhuisdozen in en uitpakken heb ik me afentoe wel wat verkeken, dus misschien is het fijn om na de verhuizing nog een keer wat hulp in te schakelen hiervoor (ik had mijn man, dat scheelde).

Weet je wat er allemaal moet gebeuren (behalve schilderen?), moet er ook wat met de vloeren? Want dat zou ik deze termijn je niet aanraden zelf te doen.... Als het puur schilderen en poetsen is, komt het vast goed met hulp.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor de reacties, fijn om te lezen dat het jullie ook gelukt is :) Ik word af en toe een beetje nerveus van m'n ouders die maar roepen 'rustig aan, doe voorzichtig' etc. Tja het inpakken zal ik toch alleen moeten doen, ik woon nu eenmaal alleen. En als de dozen ingepakt zijn, zal ik ze ook echt zelf moeten stapelen, dus ik til wel wat meer dan ideaal is. Maar wat moet, dat moet.

@mamavanlieverd, eigenlijk moet alles gedaan worden. Helaas. Dus vloeren (laminaat) leggen, schoonmaken, behang verwijderen, schilderen, sausen etc. De mevrouw die er woont heeft gewoon jarenlang niks gedaan (het huis is haar te groot, wegens gezondheid, dat is ook waarom ze met mij wil ruilen) en dat is te zien ook.

Ik hoop maar dat het behang nog een beetje glad zit, zodat ik er overheen kan sausen, scheelt een hoop werk natuurlijk. Maarja, het behang in de huiskamer is knalrood, als ik dat wit ga sausen wordt dat roze gok ik..of dat nou de bedoeling is haha

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap bij 26 weken verhuisd. Door bekkenklachten kon ik toen niet heel veel zelf, dus mij tip is: maak een lijst met welke klussen moeten gebeuren (in volgorde van belangrijkheid en evt met kleuren erbij, dus: 'muren woonkamer wit sauzen') en hang die op een goed zichtbare plaats op. Zo kan iedereen die je helpt zien wat er gedaan moet worden en hoef je dat niet steeds uit te leggen. Zet alle verf en gereedschap etc bij elkaar op 1 kamer neer zodat niemand het hele huis door hoeft als ze iets zoeken.

Probeer als het even kan zelf niet te veel mee te klussen maar juist de planning en de catering in de gaten te houden (is minder zwaar en ook belangrijk!). Slim van je dat je je in eerste instantie beperkt tot de meest gebruikte ruimtes, maar zet vooral het soppen van keuken, wc en badkamer ook op die lijst (is best een klus en heel fijn als de douche een beetje fris is).

Heel veel succes en het komt goed (desnoods pas na de bevalling, baby's hebben weinig nodig!)!

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Wij zijn verhuisd toen ik 36 weken zwanger was. We hebben hulp gehad met verhuizen zelf, behangen en deel sauzen. Ik heb zelf alles schoongemaakt (wat een werk, heb over 1 keukenplank een halfuur gedaan) en onze slaapkamer, wc en woonkamer heb ik gesausd.
    Ik zat natuurlijk in verlof dus wou zoveel mogelijk klaar maken.

Uiteindelijk zijn we in een week over verhuisd.

Heel veel succes iig, en wel goe naar je lijf luisteren. Rood behang kun je prima wit sauzen hoor, ik heb zwart behang wit gekregen. Misschien moet het in 2 lagen maar kan prima. :)

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn ex-schoonmoeder is een soort wervelwind, die geen moment kan stilzitten en laat schoonmaken nou net haar hobby zijn :$
    Die staat dus zaterdagochtend om 9u paraat. Als ik haar een paar uurtjes haar gang laat gaan, hoef ik me geen zorgen meer te maken over een schone douche of keuken :)

(toch best handig om t contact met je ex-schoonfamilie goed te houden haha)

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Met superdekkende latex gaat het redelijk goed over donkere kleuren, rolt wel iets zwaarder, maar dekt super (vandaar de naam :D). Laat de vloeren dan in ieder geval doen door de hulpklussers, dat heeft dan ook meer prioriteit dan de muren. Muren zijn niet ideaal om niet af te hebben, maar jekunt altijd de meubels een stukje ervan afzetten en een muur sauzen, voor vloeren moet een kamer leeg zijn.

Gewoon blijven denken, lekker ruim huis en een tuin. Alles wat niet af is, komt wel. Ook met rode muren, kun je prima in de tuin zitten, haha.

Ik heb idd ook zo'n (niet ex-) schoonmoeder ;). Mijn eigen moeder wil dan wel schilderen enzo, maar is niet zo'n poetser (heb ik helaas geerft)...

Deel Deze Pagina