Tips voor buren overlast

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

We hebben al een paar weken erge last van de buren het zijn vier meiden uit Spanje en ze nodige heel veel jongens uit waardoor het geluid zo hard is dat je bij mij in de woonkamer alles gewoon van kan mee genieten.

Praten met hun helpt niet dat is al meerder keren gedaan dit loopt uit op niks ze luisteren niet.

Ik zoek tips om hun er zo snel mogelijk uit dat huis te krijgen.
    Of een verbod voor de jongens.

Het is het huis van mijn buurman die zijn huis voor een tijdje verhuurd
    Het loopt via een makelaar dus legaal.

Ik ben mama van 2 en we willen slapen en ik ben niet de enige in het portiek die er zo over denkt.

Alle tips zijn welkom politie bellen is geen optie wat deze doen niks

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Contact opnemen met de buurman die het verhuurt?

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zowel in de avond als overdag kun je de politie bellen. Als er iemand vrij is komen ze kijken. Word er geluidsoverlast geconstateerd word er 2 maal een rode kaart uitgedeeld. Bij de 3de keer krijgen ze een boete. Dus de politie bellen loont zeker wel.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar je hebt de politie ook nog niet gebeld? Zo nee dan weet je toch niet of ze wat doen of niet?

Zou contact opnemen met de verhuurder en daar je verhaal doen.
    Is het een huurhuis? Dan kan je ook nog contact opnemen bij het bedrijf waar jullie huren.

Erg vervelend zeg!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Buurman inlichten, makelaar inlichten en politie bellen.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Gemeente bellen en aangeven dat er een hoop mensen in het huis zitten. Verhuren mag maar niet aan meerdere huishoudens. In dit geval moeten ze een vergunning aanvragen voor kamerverhuur.

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ze wonen er niet he ;) komen alleen voor de gezelligheid..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Precies, ik heb ook heel lang gewacht met de politie bellen bij mijn buren. Toen ik belde, zei die agent dat ik al veel eerder had mogen bellen, want overlast is overlast, ook overdag.
    Het was geen feestje of eens in de zoveel weken, maar ik had er dagelijks last van.
    De politie is nog 2 x langs geweest en toen werd het rustiger.

Overigens, ik zou eerst contact opnemen met de makelaar en de vorige buurman.
    Zeg maar dat je hem max. een week de tijd geeft duidelijk te maken dat die meiden moeten stoppen en je anders stappen gaat ondernemen.

9. twinkle star

Ja maar die 4 meiden wel en officieel mag dat niet zonder vergunning omdat het losse "huishoudens" zijn. Hebben we met onze buren meegemaakt.

10. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik heb wel eens om 2 uur snachts de politie gebeld voor geluidsoverlast.

Hun antwoord was: "Mevrouw weet u wel hoe laat het is? Daar komen we nu echt niet voor" :x

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Je weet helemaal niet hoe het geregeld is.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hangt een beetje van de stad en buurt af.

13. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Gewoon politie blijven bellen, bij elk overlast incident.
    Hier exact hetzelfde probleem. ( wij huren van de woning corporatie )
    Zit al 3 jaar lang in de overlast, en dat liep de spuigaten uit.
    Gesprekken gehad met de woningbouw, liep op niks uit.
    Uiteindelijk steeds maar de politie gebeld bij iedere vorm van overlast.
    Wij hadden uiteindelijk de langste adem.
    We hebben nu op basis van overlast Urgentie gekregen, dus hopen hier snel weg te zijn.
    Succes !!

14. twinkle star

Nee ik weer idd niet hoe het geregeld is. Ts vroeg alleen om tips en ik heb aangegeven dat ze zich ook tot de gemeente kan wenden omdat dit zonder vergunning in elke gemeente niet is toegestaan. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de buurman hier niet aan gedacht heeft omdat dit geld kost. Als je je woning wil verhuren aan 1 persoon of een gezin mag dit. Zijn dit meerdere losse mensen dan heb je hier een vergunning voor nodig omdat dit wordt gezien als kamerverhuur en daar zijn regels aan verbonden.

15. twinkle star

De regels omtrent kamerverhuur zijn vrijwel overal gelijkt. De toekenning van een vergunning is wel stad en buurt afhankelijk.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wordt dus TIJDELIJK via een makelaar verhuurd?
    Is het dus een koopwoning en wordt het via de Leegstandswet verhuurd?
    Of is het een huurwoning welke via een makelaar verhuurd wordt?

4 meiden die er wonen, komt over als kamergewijze bewoning en daar heb je inderdaad een vergunning voor nodig.
    Weet je ook of deze er is?

Ik zou ook de betreffende makelaar bellen en mijn klachten uiten.

17. Evientje

Evientje Niet meer actief

Overigens ook iets waar makelaars die verhuren hun cliënten (de verhuurder) van de woning vaak niet volledig in voorlichten. Die zeggen doorgaans dat het legaal is want er is dan bijv 1 iemand die de woning huurt op papier, of een stel die de woning huurt op papier, terwijl er bijv 4 of 5 volwassene wonen zonder familieband!
    Bij 4 personen horen ze ofwel alle 4 een eigen contract te hebben ofwel gezamenlijk een gezin te zijn! (Geld ook al bij 3 personen overigens). Zowel de huurders als de eigenaar van de woning kunnen daar problemen mee krijgen, ook als de eigenaar het op 'advies' van de makelaar heeft gedaan. Je hoort als eigenaar te weten dat dit niet zomaar mag en kan, daarbij hoor je zelf navraag te doen bij je gemeente! (Is de laatste jaren veel jurisprudentie over ivm wietkwekerijen en het verhalen van schade wanneer de woning uitgeleefd is).
    Wat wel kan is bijvoorbeeld als de ouders van 1 van de personen de woning hebben gekocht als woning tijdens bijv studie en er tegen een kleine onkostenvergoeding (huur) studiegenoten of andere studenten bij zitten (max 2, bij meer hebben ze alsnog een vergunning nodig en toestemming van een evt hypotheekverstrekker!).

18. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Het is een koophuis. De eigenaar van t huis verhuurd t aan die 4 meiden. Nja 1 meid de rest woont er bij. De politie ia geweest. En die hebben gezegd dat die jongens niet meer mochten komen! iig niet meer met zoveel!!

;ben de buurvrouw haha ze wonen boven mij! Die 4 heksen haha ;

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Off topic: dit heb ook eens meegemaakt was hoogzwanger en belde ook voor geluidsoverlast twee straten verder. Stond dus echt hard! Mevrouw: kunt u misschien zelf even gaan vragen of de muziek zachter kan?!?!

Ik had echt zoiets van nou ja zeg. Dan was ik wel politieagent geworden..... Heb maar oordoppen in gedaan, geen haar op m'n hoofd die er over dacht om hoogzwanger om een uur of twee te gaan vragen of de muziek zachter kan....

Deel Deze Pagina