Verhuizen van de randstad naar drenthe/groningen/friesland

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is in het maar net waar je woont. Ga je in een klein dorpje wonen dan heb je misschien wat sneller het 'ons kent ons'..
    Waar wij wonen (plaats in provincie Groningen) heb je dit helemaal niet en er ligt echt niemand wakker van als wij onze voortuin niet bijhouden hoor:D

Ik vind het hier prettig dat we gewoon 'anoniem' kunnen wonen, gezelligheid opzoeken als je er behoefte aan hebt (drankje op terras of even uit eten) voldoende faciliteiten zijn (ruim winkelcentrum, veel basisscholen, 2 middelbare scholen, veel sportfaciliteiten etc) maar wel de rust hebt en geen files enzo..
    Onze achtertuin grenst aan het land, we worden 's ochtends wakker en horen als eerste vogels en schaapjes :)
    Maar binnen 5 minuten sta je ook in de Hema of ben je bij school.

Ik word dus echt overspannen als ik richting de randstad ga:) Dat gehaast, drukte, files.. Aargh! Maar goed, dat is dus heel persoonlijk. Ik voel me daar gewoon niet thuis.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ons kent ons is voor mij niet dat mensen gaan bepalen hoe ik mijn tuin bij hou.
    Dat is voor mij bemoeien, en dan kunnen ze het heen en weer krijgen haha.
    Wij wonen in een erg toeristisch stadje, en daardoor zijn hier vrij veel voorzieningen.
    En het IS niet bekrompen, sommige mensen vinden het bekrompen maar dat betekend niet dat het zo is.
    Ik zeg toch ook niet dat iedereen ' uit de grote stad' asociaal is? Dat het hier veel socialer is?
    Dat is misschien hoe ik het ervaar, maar het is geen absolute waarheid.
    Sommige mensen wonen liever wat anoniemer, ik vind het prettig dat ik veel mensen hier ken.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb in allerlei plaatsen en delen van Nederland gewoond, in Friesland, Den Haag, de Veluwe en verschillende delen van de Betuwe.
    Het ligt er gewoon erg aan waar je woont en wat je zoekt op het moment in je leven.
    Zo vond ik Den Haag echt leuk wonen hoor destijds, ik werkte fulltime bij een groot internationaal bedrijf, had geen kinderen, je springt op de tram en zit zo in het centrum, op het strand, filmpje pakken 's avonds, keuze uit tig sportscholen, zwembaden, noem maar op.
    Ongeveer 9 jaar geleden verhuisd naar een klein stadje in het midden van het land. We hebben een hond, zijn hier getrouwd, kindertjes gekregen en ben ondertussen Koos Werkloos, een heel ander leven.
    De kinderen kunnen hier heerlijk buiten spelen, ik loop zo de uiterwaarden in met de hond om te wandelen of op een strandje te liggen, genoeg scholen, winkels etc. in de buurt en als ik wat meer keuze wil, dan gaat er 4 x per uur een trein en stap ik een kwartier later uit in het centrum van een grote stad. Zou nu echt niet terug willen, maar wie weet wil ik dat over een jaar of vijftien wel, als de kinderen het huis uit zijn, we zullen zien.

Deel Deze Pagina