Er zijn er hier vast meer die vocht vasthouden nu. Ik zit nu in Frankrijk en het is hier heerlijk, maar mijn linkervoet lijkt wel een ontplofte olifantenpoot . Rechts niks aan de hand, dus links ziet er echt dom uit, hahaha. Nog meer mensen met zo'n asymmetrisch verschijnsel?
Oh, ja, hier ook vocht! In m'n handen en voeten (de rest valt minder op denk ik ) maar behalve dat het er niet uitziet, doet het ook pijn! Dat vind ik nog vervelender... M'n trouwring heb ik af gedaan, die knelt te erg. En schoenen pas ik ook niet meer
Ik heb idd ook mijn Birki's aan, dat zit toch het lekkerst. Pijn doet het bij mij gelukkig (nog) niet, het is wel een irritant gevoel.
Ik loop allen nog maar op birkies. Voeten Zijn te dik en dit al sinds weken. Normaal is het bij mij altijd mantelpakje en mega heels. Nu lelijke h en m leggings met tuniekjes en birkenstocks. En weet je wat Hèt interesseerd met helemaal niets hahahaha Vocht vasthouden en dan ook nog eens sexy zijn is onmogelijk !
Nou hier ook rechter voet t ergst. Heb ook geen enkel meer gaat gelijk over in kuit. Links ook wel maar minder. Ik heb er wel veel pijn aan. Als ik's morgen uit bed stap kan ik wel huilem zoveel pijn na 10min lopen word t minder. T komt en gaat denk ik.
Yep hier ook, met de hittegolf van een paar weken terug was t heel erg. Wat mij heel aardig helpt is een kop thee van paardebloem en brandnetel, waar ik nog wat bloemenmix doorheen doe voor de smaak (allemaal van piramide). En zuinig met zout etc. Ik vertik het nog steeds om standaard op slippers te lopen, pas nog in m'n ballerina's, pumps en 1 paar laarzen dus daar doe ik t maar mee... Als je 1 dikke voet hebt: zit je vaak met 1 knie tegen een rand of met je benen over elkaar? Probeer afknellen te vermijden!
Ik zou bij 1 dik been toch even je verloskundige of huisarts telefonisch om advies vragen hoor. Dat klinkt vrij ongewoon!
Als t alleen maar dik is, en niet warm, rood, gespannen en/of pijnlijk, zou ik t gewoon aanzien hoor...
Mijn linkervoet/been zijn een stuk voller dan mijn rechter. Volgens de gyn ligt dat ook aan de manier waarop je baby ligt. Je buik houdt de afvoer van het vocht en bloed tegen. Als je baby meer links of rechts ligt, is daar de doorstroom nog lastiger dan aan de andere kant. Ik heb links vanaf mijn knie een boomstam zitten tot aan mijn tenen. Gewoon geen figuur meer in. Doet pijn en staat super gespannen. Je kan er hele putten in duwen. Rechts heb ik het ook wel, maar in veel mindere mate, en het doet daar ook geen pijn, alleen heel vervelend gevoel. Mijn handen en vingers geef ik wisselbadjes..dat zou helpen, vind dat niet echt,m aar is wel een lekker gevoel evntjes.
Hier is mijn rechter voet ook meer gezwollen dan de linker voet. Zou idd goed kunnen dat de baby daar meer ligt maar doorgaans voel ik haar overal bewegen haha. Ziet er idd niet uit die voet en is nog pijnlijk ook moet ik zeggen.
Lees vooral dat iedereen vocht vasthoud in de voeten en handen....maar mijn kuiten/bovenbenen/polsen en armen blijven niet achter zeg....herkennen jullie dit ook?
Hier nog iemand met last van dikke voeten. Hier ook de rechtervoet en enkel meer gezwollen dan de linkerkant. Als het buiten warmer / benauwder is, heb ik er nog meer last van. Dus ben stiekem wel blij met dit slechte zomerweer
Ja helaas wel, heb zelfs striae ervan gekregen op mijn bovenbenen Gisteren nog in het ziekenhuis geweest en het hoort er allemaal bij (was er voor ctg)..zolang je geen sterretjes/vlekjes gaat zien, misselijk/hoofdpijn/strakke band gevoel bij krijgt is het niet erg. En je bloeddruk in de gaten houden. Het is zo lastig; wisselbadjes voor handen en polsen werken wel verzachtend. Vind ik in de douche op mijn benen en voeten ook. Jammer dat zodra je de kraan uitzet de spanning direct terug komt.
Ja juist.... Een passende oplossing heb ik ook nog niet gevonden! Koude badjes zijn heerlijk, maar de spanning is binnen no-time weer terug zeg! Hahaha ben alleen elke keer zo bang dat het niet meer goed komt na de bevalling!
Dan hadden jullie mij moeten zien aan het einde van me vorige zwangerschap, was ook in de zomer. Het leek alsof ik op twee ballonnen liep, waren me voeten hoor. Maar me handen en l ijf alles was opgeblazen. Ik probeerde het weg te krijgen, door heel veel te lopen en veel te drinken, maar dat hielp ook niet altijd. Ik weet wel dat gember helpt met een goede doorbloeding, waardoor je geen vocht vast houdt. Ik ben sowieso van mezelf iemand die veel vocht vast houdt ook buiten de zwangerschap. Dan los ik het op door gemberthee te drinken. Allee n tijdens de zwangerschap durf ik het niet aan met gember, al hoewel het wordt soms wel aangeraden tegen misselijkheid ( in kleine hoeveelheden).
Juist van lopen en staan krijg ik vreselijk dikke voeten. Veel drinken werkt niet, want ik plas het dus niet uit. Ik heb onder mijn matras aan de voetenkant, een koffer gedaan, mijn benen en voeten liggen dus in de nacht omhoog. Zodat ik smorgens nog een uurtje of wat redelijk kan bewegen, dan komt die spanning erop...auw... Overigens plas ik snachts wel vocht uit. Elke anderhalf uur moet ik echt een grote plas. Gyn zei op je linkerzij liggen, je voeten naast elkaar (niet op elkaar dan knel je jezelf af) dan kan je lichaam wat vocht afvoeren. Lijkt te kloppen omdat ik overdag niet plas en snachts echt elke anderhalf uur, een grote plas moet.
Hihi dat zou wat zijn, dat je derest van je leven als waterballon door moet gaan Ik vind mijn hoofd en gezicht nek zo erg....is ook opgezwollen. Ik voel gewoon een onderkin zitten..vreselijk!
Hahahahha..... Ja het wordt er allemaal niet charmanter van hè.... Als ik lach zie ineens mijn wangen zitten! En voor die waterballonnen pas ik hoor...vreselijk! Ik moet er trouwens ook elk 1,5 uur uit s nachts om te plassen! Niet fijn hè!?
Nee joh is echt heel vervelend. Maar ben altijd wel opgelucht dat er dan ook echt een grote plas komt. Ten eerste omdat je dan niet voor niks opstaat en ten tweede dat je vocht kwijt raakt. T is gewoon zo erg, striae op mijn boven benen gekregen doordat ik zo opzwel in mijn lijf........vind k echt erg... Nee hihi charmanter word je er echt niet op nee....zolang t maar bij trekt ....mag ik hopen