Ik heb zelf wat probleempjes met mijn haar. Ik moet het al om de dag wassen ivm vet worden. Al moet ik zeggen dat het nu tijdens de zwangerschap al beter gaat dan ervoor. Maar als ik het heb gewassen en het aan de "lucht" laat drogen wordt het pluizig. Met de föhn of stijltang wil ik het liefst niet te vaak doen omdat dit ook niet goed is voor het haar. Ook ben ik op zoek naar goede shampoo en conditioner + styling producten. Ik heb al veel geprobeerd maar nog steeds op zoek naar de tip. Ik laat mijn haar op dit moment groeien en ga volgende maand naar de kapper voor knippen ( puntjes) en verven. Daar wil ik dan ook gaan vragen wat verstandiger is en of ze tips hebben. Maar ik hoor ook graag jullie tips! Dus als jullie een goede shampoo, conditioner of stylingproduct weten dan hoor ik dat graag.
Je hebt een verfrissende shampoo nodig, iets voor vet haar en dan een conditioner die op je haar aansluit.. Heb je dode punten? het pluist bedoel je daarmee dat het statisch wordt..? Kijk naar iets wat dat tegen gaat.. Gebruik je conditioner alleen op de lengte van je haar en van je hoofdhuid af... Ik heb zelf droog haar maar snel een vette hoofdhuid dus vet haar.. Ik had in NL garnier die nieuwe lijn met daarvan de groene modder en komkommer iets shampoo en dan de olijfolie conditioner.. Ik heb het nu rood dus ik heb gewoon rode shampoo en cond. van john frieda met olie die ik na het douchen in m'n haar lengte kan doen om al het "frizz" tegen te gaan.. Als je gaat verven en dus ook de kleur wilt behouden kun je het beste advies aan de kapper vragen welke producten je het best kan gebruiken die kun je vervolgens in huis tuin en keuken kapper winkel een stuk goedkoper vinden.. Daar kun je het overigens ook vragen wat je nodig hebt.
Conditioner gebruik ik alleen in de punten. Van mezelf heb ik een lichte slag in het haar en denk dat de pluis daarvan komt. Het haar zelf is niet droog!
Ik heb drie producten van Kis care. De shampoo, de treatment en de leave-in. Het bevalt wel, maar doordat ik elke dag was en föhn werkt niets heel goed.
Ik ben overgestapt naar shampo ennconditioner zonder parabenen, sulfaten etc. Echt, een wereld van verschil. Mijn haar heeftnin jaren niet zo goed gevoeld en zit veel beter.
Denk dat er weinig vrouwen zijn die zulk mooi haar hebben dat het mooi opdroogt aan de buitenlucht. Zou me daar niet al te veel zorgen over maken hoor. En ik denk ook dat je niet de enige bent bij wie het haar om de dag vet is... Ik vind eens in de 2 dagen je haar wassen heel normaal! Mijn advies is om een goede kappersshampoo te nemen zodra je daar geweest bent. Bijv. een shampoo uit de Kerastase lijn of een L'oreal professional. Allemaal prima spul waarbij je echt verschil ziet met drogistspullen. Verder is je opvatting dat stijlen slecht voor je haar is niet waar. Stijlen met een slechte stijltang is slecht voor je haar... Ik heb de Chi G2 en mijn haar is mooier dan ooit. Het is even een investering (kost rond de 130 euro), maar goed; het is wel je haar. En met die tang kun je makkelijk dagelijks je haar stijlen en dus heb je elke dag een mooi kapsel! Succes!
Sulfaten maken je haar statische en pluizige. Kappershampoos zijn meer gefilterd en je hebt speciale natuur lijnen van loreal professional. Stijlen is niet slecht mits je een hele goede tang en niet te vergeten heat protector gebruikt. Ik zelf heb fijn droog haar eens gebruik kerastase discipline keratine en föhn krul en stijl mijn haar altijd. Nooit pluizig of droog meer. Wassen met een shampoo met veel siliconen maakt trouwens ook vet. Succes met je keuze
Ik heb nu van petal 2 soorten. Erg fijn, maar eigenlijk alles bij de tuinen. Ik heb krullen en kwam door zoeken op de curly girl methode (staat een hele lijst op internet) Maar het is voor alle soorten haar beter. Ik gebruikte dure kappers spullen, maar die drogen toch eerst je haar uit en laten daarna een laagje achter. Nu is mijn haar gewoon zacht en niet meer droog of vet en ik laat het gewoon aan de lucht drogen.
Ik gebruik Fuente shampoo (herbal wellness ) en conditioner (protein wellness care) Prijzig, maar met deze gaat het het beste. Van andere shampoos gaat m'n hoofdhuid jeuken. Vet wordt het nog wel, maar ben nu aan het afbouwen met met haren wassen. Waste eerst elke dag m'n haren en nu om de 2 a 3 dagen.
Hier een enorme fan van de Nashi Argan lijn! Helaas wel alleen verkrijgbaar in salons die ermee werken. En je betaald voor een flacon al snel zo'n 30. Voordeel is wel dat je er heeeeeel weinig van nodig hebt. Ik heb halflang haar en doe er ongeveer 4-5 maanden mee. Ik heb ook heel snel last van vet haar (en ook van roos). Tegen het vette haar gebruik ik dus Nashi en tegen de roos gebruik ik 2x per week Andrelon anti-roos shampoo. Die werkt voor mij heel prettig
Bedankt allemaal voor de antwoorden tot nu toe! Ik heb zelf een stijltang van babyliss. Deze koste niet te hoofdprijs (BaByliss paris ST230E Pro 200) Ik denk dat ik nu maar ga afwachten tot ik bij de kapper ben geweest en hun daar advies ga vragen over wat voor shampoo hun mij adviseren na het knippen en verven. Ik heb eerder shampoo etc van hun gehad en dat beviel erg goed. Dit was toen voor gepermanent haar ( aantal jaar geleden). Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag
Wat bij mij altijd goed werkt: na het wassen en even in een handdoek te hebben gehad, een goed serum/olie (waar echt verzorgende bestanddelen inzitten en niet alleen siliconen) in de punten. Daarna doorkammen, een hittebeschermend product erin, en droog fohnen. Dan als het droog is nog een keer door borstelen, en ja dan heb je helemaal pluis haha. Maar als het droog is, gebruik ik nogmaals een serum in de punten, en dan draai ik m'n haar in een knot. Deze zet ik vast met clipjes, niet met een elastiek! Want anders krijg je vouwen in je haar. Daarna ga ik m'n dingen doen (ontbijten, make up enzo) en pas op het laatste moment haal ik m'n knot los. Pluisvrij haar wat ook nog eens door de knot mooi valt Overigens heb ik ook lang haar, met slag/krullen, wat heeerlijk pluist *ahum* En ik heb ook een tijdje shampoo en conditioner gebruikt zonder rommel erin, helaas krijg je op de lange duur je haar niet meer goed schoon, als je teveel producten met siliconen gebruikt.
Als je het vaak wast hou je je vette haar in stand. Naarmate je minder vaak gaat wassen, wordt het minder vet (dit heeft wel een paar weken tijd nodig). Zo simpel is het gewoon.