Verhuizen van vaste land naar Texel

Discussie in 'De lounge' gestart door Sulley, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Ik woon al mijn hele leven op Texel, dus kom maar op met je vragen;)

Heerlijk wonen hier, bijna alles wat we nodig hebben is op fietsafstand. Er zijn meerdere basisscholen, in bijna elk dorp tenminste 1. We hebben een middelbare school, alle niveaus. Voor verder leren moeten we idd naar de overkant, mbo is in Den Helder, dat kan terwijl de jongere nog thuis woont, gewoon heen en weer op een dag. Voor hbo moeten ze het huis uit, die zijn te ver weg.
    Ik moet nu werken, 300 meter fietsen:D, dus als je meer wilt weten of specifieke vragen hebt, laat maar weten.

Sulley vindt dit leuk.
  2. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    @evaleana Hebben je oom en tante de stap genomen voor werk of ook voor alles eromheen? Woont je neef er nog of is hij weer van het eiland af? Ohh nee dat hoeft ook helemaal niet hoor. Wel heel fijn dat ze goed geintegreerd zijn. Ik ben iemand die heel graag de gezelligheid met mensen kan opzoeken maar wij kunnen ook heel goed op ons zelf zijn. Het is wel de bedoeling dat als we de stap nemen ook mijn partner een aan op t eiland kan vinden.

@Snoopy1979 dank je wel. Heb eigenlijk nog niemand gehoord (ook niet die paar mensen hier waar we het er over gehad hebben) die zeggen niet doen. Nou die redenen ben ik voor mezelf nog aan het uitzoeken waarom niet :roflmao:

@Asil dat is het belangrijkste denk ik voor nu. Dat er een basis en middelbare school zit. Tegen de tijd dat ze daar vanaf gaat en we wonen daar ben je al zoveel jaar verder en zijn er misschien ook dingen anders.

@marieke12345 Ohhh echt, wat heerlijk! Ik ga je even een pb sturen :)

Asil vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha het is toch ook gewoon spannend ;)
    Dus ik snap je wel hoor :)

Sulley vindt dit leuk.
  4. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Ja vind ik wel hoor, is natuurlijk wel een dingetje. Vroeg aan mijn vriend wat hij voor nadelen ziet. Zijn reactie was "als ik werk en een huis heb zijn er geen nadelen"... Toen dacht ik wel jaaaa zo makkelijk is het natuurlijk niet :rolleyes: alhoewel voor een man misschien wel :roflmao:

5. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Ik weet van een oud medestudent die dezelfde stap maakte dat het krijgen van een huurhuis voor mensen die niet oorspronkelijk van het eiland komen lastiger is of je moet in vaak peperdure vrije huur. Ook koophuizen zouden er relatief duur zijn net als brandstof. Ik weet niet of die regel nog zo is maar destijds was het zo dat omdat zij geen originele “eilander” was zij altijd het reguliere tarief moest betalen voor de boot, terwijl de geboren “eilanders” gratis of tegen gereduceerd tarief mochten.

Afijn zij heeft de stap gemaakt en was toen heel blij met haar keuze.

Sulley vindt dit leuk.
  6. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Ja klopt inderdaad. Dat zijn ook allemaal dingen die je wel mee neemt in de overweging. Zijn nu de voors en tegens aan het opschrijven en dan kijken wat voor ons het belangrijkste is. Dat is wel fijn om te horen dat ze er goed aan heeft gedaan.

Deel Deze Pagina