verhuizen/verbouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door acissej, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    We hebben vorige week een ander huis gekocht en krijgen al snel de sleutel namelijk 1 oktober.
    Nu moet er veel aan gedaan worden dus gaan we eerst verbouwen. En gaan dan tijdelijk(het liefst zo kort mogelijk) bij mijn ouders wonen.
    Nu zijn we op zoek naar een nieuwe keuken en badkamer. En ook nog de hypotheek(maar dat gaat goed komen)
    Wat er dan op je af komt is niet normaal. We hebben nu 2 keukens laten tekenen en hebben nog 2 afspraken staan.
    We hebben vandaag een badkamer laten tekenen en bereken en sloegen stijl achterover(het was zo duur echt niet normaal ons hele budget was op( voor het hele huis))

    Hebben jullie nog tips en hebben jullie ergens een goed maar ook goedkope keuken/badkamer vandaan?

    We zijn gelukkig erg handig(lees mijn man en niet ik) en hebben veel handige vrienden gelukkig.

    Hebben tot nu toe deze keuken boren gehad:
    Keuken kampioen
    Top keukens
    en woensdag gaan we naar Super keuken en donderdag naar Keuken concurrent.

    Ik hoop veel tips te krijgen want ik zie door de bomen het bos momenteel niet meer.
     
  2. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ikea heeft prima, mooie keukens voor niet zo heel veel geld!
    Wij zijn nu druk aan het klussen, maar hebben de mazzel dat de keuken en de badkamer onze smaak zijn.
    Succes meid!
     
  3. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij hebben een keuken van keukenmaxx

    als je man handig is kan je ook een keuken
    bij ikea kopen, is een stuk goedkoper!

    de badkamer hebben wij gewoon bij de bouwmarkt
    gekocht en een klusjesman heeft hem gemaakt.
    scheelt ook een boel geld met een 'echte' badkamerwinkel!
     
  4. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    We zijn ook even bij de ikea geweest maar moesten zelf de keuken tekenen en daar kwamen we dus niet uit.
    Misschien gaan we inderdaad wel weer terug.
    Ik heb het vaker gehoord dat die keukens goed zijn en niet duur.
    Dus even door de zure appel bijten denk ik.

    Badkamerboeren zijn echt heel duur maar we hebben nu tenminste wel een tekening van wat we willen en hoe en nu maar iets goedkoper vinden maar is wel makkelijk. Was namelijk incl montage 11.500 moet dus wel lukken.
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind de keukens van ikea goedkoop en mooi. We hadden er zelf ook een in ons vorige huis. Je kunt het toch eventueel door een klussenbedrijf laten plaatsen/uitmeten?
     
  6. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi via een speciaal keukenprogramma kan je zelf op de pc een ikea keuken samenstellen.
    is gratis te downloaden via hun site.
    echt heel handig, je kan dan ook al bv een koelkast plaatsen etc. je krijgt ook een 3d beeld en in de juiste kleuren en maten.
    verder weet je dan ook grotendeels de prijs, in ieder geval wat je kwijt bent aan de kastjes enz.

    misschien wel een idee, want je kan er thuis op je gemak voorgaan zitten, ik denk dat ikea nl wel een van de goedkoopste is met keukens.

    verder zou je ook kunnen wachten op een actie van keukenconcurrent.
    wij krijgen regelmatig een folder in de bus dat als je 's nachts om drie uur komt, geen geintje, je bv 50% korting krijgt, of bv alle apparatuur gratis.

    ok je moet wel 's nacht er naar toe maar tja het scheelt wel een hoop!

    voor badkamers, heb ik zo geen adresje, weet alleen wel dat het heel duur is.
    mocht je iemand kennen die handig is , dan zou je ook alle spullen bij de praxis ofzo kunnen halen en die dan laten plaatsen.
    scheelt duizenden euro's.

    succes!

    joyce
     
  7. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Hoi,

    Wij hebben onze keuken bij superkeukens vandaan. Dat is echt een aanrader en scheelde ons veel geld. Dat is ongeveer hetzelfde concept als bij de IKEA. Je weet wat je uiteindelijk betaald. En kan dus ook heel weinig afdingen.

    Keukenconcurrent, Brugman keukens , keukenkampioen en keukenmaxx zou ik vermijden. Dat is allemaal van Mandemakers. Zij doen een smak geld bovenop de verkoopprijs, en halen dat eraf als ''korting'' ZOdat je de deur uit gaat, met het gevoel dat je een goedkope keuken hebt gekocht. Terwijl dat niet zo is. Bij ons kwamen ze na het tekenen op € 20000. :| Dat vonden wij echt te gek. toen zij dat in de gaten hadden, haalde hij binnen 10 minuten maar liefst 8000 euro van de prjis af. Dat was voor ons het teken om daar zo snel mogelijk weg te gaan.

    Maar je merkt het verschil wel als je van keukenconcurrent naar superkeukens gaat.

    En als je iemand kent die heel handig is. zou ik inderdaad, een badkamer kopen in een bouwmarkt. of op internet. Op deze manier hebben wij het ook gedaan. :D
     
  8. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Je kunt ook net over de grens in Duitsland voor een keuken gaan kijken, dat scheelt vaak ook een hele smak geld !
     
  9. Mouse

    Mouse Bekend lid

    22 mei 2007
    944
    0
    0
    Je kan ook een bij kvik (spreek uit als kwik) kijken. Hier kan je ervoor kiezen om alles zelf te doen (installatie ed.) of delen door hun te laten doen.
    De winkel heeft een wat dure uitstraling, maar laat je hierdoor niet afschrikken, de prijzen zijn namelijk erg redelijk!
    hieronder even een link voor je:
    http://www.kvik.com/nl-NL

    Succes met kiezen (klussen)...

    Groetjes Maudi
     
  10. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Inderdaad IKEA, en inbouwapparatuur hebben ze daar ook regelmatig in het hoekje staan waar dingen iets beschadigd zijn, koop je ze echt voor de helft van de prijs...
     

Deel Deze Pagina