Verhuizen - verven en zwanger ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lil, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Hoi allemaal,

vandaag getekend voor onze nieuwe woning, gezien we er binnen 20 dagen in moeten en het een nieuwbouw betreft moeten we aardig wat aanpoten betreft werkzaamheden.

Nu kan ik zelf prima verven, en de muur voorbehandelde. Dit ga ik dan ook doen zolang me lichaam het toe laat. Maar zijn deze geurtjes schadelijk? of maakt het niet zo heel veel uit?

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Je mag als je zwanger bent alleen werken met verf op waterbasis. En volgens mij moet je ook dan nog een mondkapje op.

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    muurverf is vaak latex en dus niet schadelijk en zo'n mondkapje doe je toch ook niet op als je met allesreiniger werkt of chloor of tankt, tenminste ik niet

4. Zolang het niet op waterbasis is, echt niet doen hoor.. Kan inderdaad schadelijk zijn!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Verven op waterbasis kan zonder problemen, en van mijn vk mocht ik ook verven met verf op terpetinebasis als ik alles maar goed ventileerde, ook tijdens het schilderen. Als je twijfelt zou ik gewoon ff contact opnemen met je vk/gyn

6. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hier ook net verhuisd! Zolang je lichamelijk nergens last van hebt.. Lekker aan de klus! Wij hadden alle verf op water basis gehaald.. Dan is het ook niet schadelijk! En kun je je zelf ook nuttig maken!

7. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Ik zal morgen even checken wat voor verf we hebben. Anders gebruik ik wel een mond kapje! ik ga sowieso alle ramen deuren open zetten :D

8. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn vorige zwangerschap ook aan het klussen geweest. Uitgebreid onderzoek gedaan naar het risico van verf op terpetinebasis. Alles wat ik erover kon vinden is dat het 'professioneel' afgeraden wordt (dus als je er elk dag voor maanden mee werkt). Daarom maar het zekere voor het onzekere genomen en het zelf niet gedaan. Opa's/oma's met die verf de kozijnen laten doen (want die verf hadden we al en was op terpetinebasis) en ikzelf lekker in de garage met verf op waterbasis de meubeltjes...

9. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook nog steeds aan het verbouwen.
    Ik heb de vk gevraagd over verf, zij zij dat dat vrorger zo was,dat nu de verf minder schadelijk is.
    ik mocht gewoon met alle soorten verf verven, maar wel even een raampje ofzo open zetten.
    Heb ook nog gewoon een vloer gelegd, behangen enz.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Exact dit. Je mag gewoon verven, zelfs op niet waterbasis. Goed ventileren en geen uren achter elkaar.
    Ik heb ons hele huis geverfd tijden mijn zwangerschap en een plafond gestucked :D.

Heb het ook destijds nagevraagd bij mijn gynaecoloog.

11. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
  12. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik mocht van mijn gynaecoloog en klinisch verloskundige ABSOLUUT niet schilderen. Daar kunnen verborgen complicaties (die dus later pas aan het licht komen) van optreden en wordt door de meeste vrouwen nogal onderschat, aldus beiden.

13. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem

Helaas in onze muur niet wit, maar grijs met wit en pff! drama

nu ben ik wel aan de voorstrijk geweest, ik ga straks een mond kapje zoeken! sowieso staan alle ramen open dus t waait lekker door.

ik het het vrijdag met de vk bespreken hoe zij er over denkt

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    welnee.. raam open en verven! ik heb met 35 weken mn hele huis nog gedaan, en ga zelf strakjes de babykamer en dochter haar nieuwe kamer maken

15. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je gewoon verven hoor. En volgens mijn verloskundige ook. Belangrijk is dat je zorgt voor goede ventilatie. Dat is het belangrijkste. En natuurlijk handen wassen voor je ze in je mond steekt...haha :)

Succes!

16. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Jaa, ik mag gewoon verven goede ventilatie is belangrijk en water basis verf! check :D

Deel Deze Pagina