schade vrije jaren auto verzekering wie weet het?

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hoi

Even een vraagje,
    aangezien iedereen met de crisis te maken heeft, hebben wij ook alles weer is een op rijtje gezet.
    En na flink wat shoppen een goede andere autoverzekring gevonden waarbij wij 20 euro per maand gaan besparen.
    Maar nu.
    3 jaar terug heb ik met de auto een kleine aanrijding gehad ( mijn schuld). Daarbij ging ons no claim uiteraard naar beneden en moesten we weer jaren op gaan bouwen.
    Maar de auto staat op mijn mans naam, ook de verzerkering.
    Nu vraag ik mij dus af of ik bij schade vrije jaren 3 in moet vullen of 11.
    3 jaar is van de laatste schade dat door mij veroorzaakt is
    verder heeft mijn man nooit schade nog gereden dus vandaar 11 jaar.
    Als i kde premie bekijk dat scheeld het bijna 10 euro per maand, en alle extratjes helpen ;)
    Wie weet dit.
    De auto staat op zijn naam, verzekering ook. Maar ik weet niet of het zo werkt.

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Volgens mij gaat het dan om de verzekering van je man, daar stond de auto van op naam.
    Ik heb destijds de auto van mijn vader total los gereden en toen ging zijn no-claim naar beneden, niet die van mij.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    3 als het van zijn verzekering toen is betaald. Staat brw los van je bonus malus trede, die zakt bij elke schade 4 trede waardoor je terugzakt in korting, echter kan je de korting die je hebt nav je bonus malus trede meenemen dmv een royementsverklaring. Je jaren beginnen dus op 3 maar je bonus malus begint niet op 0

4. Petra87

Petra87 Lid

1 aug 2011
    24
    0
    0
    Je moet 3 schadevrije jaren invullen. Het maakt niet uit wie er in de auto gereden heeft op het moment dat er schade is gemaakt. (anders kan je de verzekering op iemands naam zetten die nooit rijdt zodat je nooit terugvalt in schadevrije jaren).

Heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij vriendlief, die werkt bij autobedrijf op de verzekeringen.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    He Jammer ;)
    Maar ja op naar die 11 jaar dan..

Bedankt ieder geval!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Er zit toch een even of andere berekening op. Althans ik rij nu 11 jaar auto en heb 4 jaar terug een ongeluk gehad, en ik had toch wel meer schade vrije jaren. Zal morgen eens even kijken in de papieren

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wat bedoel je precies?

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Schadevrije jaren staan op naam van degene op wiens naam de auto verzekerd is. Het maakt niet uit wie de schade veroorzaakt.
    Ik werk zelf bij een tussenpersoonkantoor.

Ik snap alleen niet hoe je nou op 3 schade vrije jaren uitkomt?
    Bij schade verlies je ongeveer 4 of 5 jaren.
    Je geeft aan dat je 11 svj zou hebben als er geen schade zou zijn geweest 3 jaar geleden.
    Dan had je 3 jaar geleden 8 svj, even uitgaande van een terugval van 4 zit je dan op 4 schadevrije jaren.
    plus weer 3 jaar schadevrij rijden is 7..??!!

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Tja ik en mijn man weten allemaal niet hoe het werkt.:)
    Maar jou uitleg dan begrijp ik hem en betalen ws jaren al teveel.
    Ik ga het gauw veranderen en andere verz afsluiten wanneer de huidige afgelopen is. ( nog wel even opzeggen uiteraard)
    Bedankt nu snap ik hem.

En op drie schade vrije jaren tja ik dacht dat als je een ongeval maakt je gewoon weer op 0 komt.
    En dat de andere jaren dan weer vervallen.
    beetje dom misschien :);)

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Anders bel je je maatschappij even op en vraag je hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd.

11. Eriva

Eriva Niet meer actief

Inderdaad, zou ik ook ff doen voor de zekerheid! Per verzekeringsmaatschappij kunnen de B/M voorwaarden namelijk verschillen!

12. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

13. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals al aangegeven, ik zou navragen hoeveel schadevrije jaren je hebt. Bij sommige maatschappijen kun je een clausule erbij kopen, dat een eerste schade je geen schadevrije jaren kost. Ik wist dat eerst niet. Bij mijn vorige maatschappij was dat vrij prijzig, bij de huidige maatschappij kost dat maar een paar euro. Toch een fijn idee dat bij schade de premie niet ineens veel omhoog gaat!

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik denk dat je een no claim beschermer bedoeld. Het klopt inderdaad dat je bij schade niet meer gaat betalen maar je schadevrije jaren gaan wel degelijk naar beneden hoor!
    Dus als je dan zou overstappen naar een andere maatschappij blijk je dus opeens veel minder jaren te hebben dan dat je dacht.
    Houd daar dus wel rekening mee, het lijkt mooier dan dat het is!

15. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik denk dat je rond de 6 a 7 schadevrije jaren zal zitten. Maar inderdaad zoals de anderen ook zeggen even bellen met je maatschappij.
    Ook al had je te weinig schadevrije jaren opgegeven dan was de maatschappij daar wel achter gekomen.
    De oude verzekeraar zal het aantal svj doorgeven aan roy data waar je nieuwe verzekeraar weer in kijkt om te zien hoeveel svj je echt hebt.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Je beschermt inderdaad alleen je bm-korting, maar nooit je schadevrije jaren. Daar vergissen heel veel mensen zich in.

Deel Deze Pagina