Wij hebben het net gedaan, ook de zorgen om de kinderen. Maar de eerste week van school nam de oudste (14) al een vriendin mee. in de herfstvakantie komen 2 vriendinnen uit de vorige woonplaats 4 dagen logeren. En de middelste (6) had en heeft vanaf de eerste week al minimaal 2 tot 4 speelafspraakjes. Tot zover dus de zorgen, het viel ons allemaal erg mee en we zijn allemaal blij dat we het gedaan hebben. Het is ook hoe de kinderen zelf zijn en hoeveel druk je (onbewust) meegeeft. Succes met jullie beslissing.
Nope, ik zou het niet doen. Niet alleen voor de kinderen, maar vooral omdat héél je omgeving - al je familie en vrienden - nu in de buurt woont. Ik ben 45 minuten (met de wagen) verder gaan wonen voor mijn man ... en ik woon hier nu al 9 jaar maar ik heb hier buiten mijn man en mijn schoonmoeder ... echt niemand. Bovendien heb ik zelf geen rijbewijs en is "effe langsgaan bij mijn ouders" of bij vrienden een halve dag reizen als mijn partner niet meegaat. Als het niet echt hoeft, dan zou ik het dus echt wel laten.
Wij wonen nu ver van de familie af, kregen kinderen en willen erg graag terug nu! Als er kinderen zijn, is familie nog belangrijker. Je wilt toch dat ze vaak naar opa en oma kunnen gaan en naar ooms en tantes. Ik weet wat de verhuizing voor impact had bij mijn man dus ik raad het af.
Zelfde ervaring alleen ging ik naar groep 3 in mijn nieuwe woonplaats, zusje had hetzelfde en die ging naar groep 2. Ik zou dus niet verhuizen zolang de kinderen nog op de basisschool zitten.
Verhuis alsjeblieft niet als ze pubers zijn.. Liever nu. Dit is gebaseerd op eigen ervaring. Wij zijn verhuisd toen ik naar groep 5 ging. Dat ging prima! De school wende snel, maakte nieuwe vriendjes ed. We zijn ook verhuisd toen ik 14 was. Vreselijk... Voor m'n gevoel moest ik alles achter laten. Vrienden, sociale leven, hobby's noem maar op. Vond het echt vreselijk en heb me in het nieuwe huis nooit thuis gevoeld. Wij hebben ook verhuisplannen. Wilde het nu eigenlijk doen maar dat is financieel niet haalbaar, mijn man begint net een eigen zaak. Dus dan over een paar jaar. Dan zitten de kinderen op de basisschool. Wel even een verandering maar ik denk dat aanpassen best gaat. Goed begeleiden etc..
Ja het maakt wel verschil natuurlijk als je naar een andere plaats zou gaan. Wij verhuizen gewoon binnen de stad en die is niet zo groot. Ik had ook in de hele stad ( in verschillende wijken) vriendinnen... dus dat maakt niet uit.
Ik zou er gewoon voor gaan, juist nu!...nu jullie kinderen nog wat jonger zijn (passen zich makkelijker aan nieuwe omgevingen etc) ik zou zeker niet wachten tot later, dan zul waarschijnlijk nog meer gaan twijfelen dan nu ...succes met jullie beslissing!
Als je wilt verhuizen kan je het beter nu doen, dat de kids nog op de basisschool zitten, dan als ze op de middelbare school zitten. Ik ben zelf nog van school veranderd toen ik op de basisschool zat en had zo weer nieuwe vriendinnetjes en helemaal niets aan de hand. Helaas ook een keer verhuisd toen ik net 14 was en dat was echt vreselijk. Al je vriendinnen in de steek laten en in de 3e op een middelbare school aankomen. Iedereen heeft dan al vriendinnen, dus wurm je er maar eens tussen. Wel gelukt hoor, maar zoals het daarvoor was is het nooit meer geworden. Succes met de beslissing.
Ik moest als kind om de 3 jaar verhuizen en dan ook naar een ander land (vader is militair) en ik heb dat als zeer storend ervaren. Vandaar dat wij nooit uit ons mini dorp verhuizen tenzij de kinderen dat willen.
Mijn ouders vonden het kunnen om met 2 kinderen van 13 en 15 te emigreren naar Noorwegen.. Dat is gelukkig mislukt en waren weer snel terug in Nederland. Op de leefdtijd van jullie kinderen zou ik het gewoon doen. Kinderen passen zich snel en makkelijk aan. Toen ik 10 was en mijn zusje 8 zijn we van Staphorst naar meppel verhuisd.. Daar ben ik mijn ouders eeuwig dankbaar voor haha
Alleen voor een huis aan het water zou ik niet alles achterlaten. In het begin misschien hartstikke leuk aan het water wonen maar op een gegeven moment zou ik spijt krijgen dat alles en iedereen 3 kwartier verder woont incl opa en oma. Ik vind familie dichtbij best belangrijk. Je kinderen moeten dan ook in alles opnieuw beginnen. Als het andersom was,weinig bekenden, of je kinderen hebben weinig in eigen stad of dorp en familie ver weg en juist dichterbij familie gaan wonen dan zou ik het wel gedaan hebben.
mijn kind van 6 is haar beste vriendinnetje kwijt geraakt, omdat haar ouders liever ergens anders wilde wonen. Het maakt diepe indruk, kan ik je vertellen! Ze missen elkaar erg, ondanks dat ze allebei vrij open zijn en goed zijn in sociale contacten met anderen. Ik zou het nooit doen! Omdat ik zie wat het met een kind kan doen. En het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan, maar als ik de keus zou moeten maken, zou ik niet gaan verhuizen.
Wij zijn met onze kinderen van toen 6,4 en 2 naar Engeland vertrokken, kenden hier niemand en alle familie die we hebben kon ook niet vaak op visite komen. Daarbij gaan ze ook niet meer naar school hier dus heeeeel veel veranderingen. Is uitstekend verlopen, soms heeft de oudste het nog wel eens over een vriendinnetje van zijn oude school, maar meer ook niet.
Alleen voor een mooi huis aan het water zou ik het nooit doen. Je hebt een mooi huis, familie om de hoek, vrienden/kennissen in de buurt, veilige kindvriendelijke wijk, kinderen hebben er school en vriend(innet)jes..... Ik zie het "voordeel" niet zo.... Iedereen heeft altijd wel wensen qua groter/mooier wonen en die zal je ook in dat mooie husi aan het water weer hebben.... Succes met de keuze!
Ik zou het eerder nu doen dan als ze ouder zijn. Hoe jonger hoe makkelijker. Maar blijft toch lastig he...
Hier hetzelfde. Vraag mij af waarom nu? Hebben jullie een huis op het oog? Kennen jullie daar überhaupt iemand en gaan jullie daar werken of gewoon waar jullie nu werken? Ik zou het mijn kinderen niet aandoen en ook zelf niet naar een vreemde plek willen/durven waar ik niets of niemand ken. zou dan wachten tot de kinderen ouder zijn.
Ik ben heel vaak verhuisd, ook naar een huis aan het water. Maasboulevard in Rdam. Heel leuk uitzicht.. Maar ook geluidsoverlast vd boten die snachts voorbij varen. Altijd veel wind, 2-3 graden kouder..en toch was het super! Kinderen passen zich vrij snel aan. Hoewel verhuizen in groep 8 niet echt prettig was.. Maar ach, ik heb het overleefd.. Het gaat er meer om, zou jij kunnen wennen.. En daar een soc leven op te bouwen. Je huidige soc kring zal je met de tijd minder zien vanwege de afstand,,