Pril zwanger en werk??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Female, Sep 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

ik ben er sinds 3 dagen achter dat ik zwanger ben... normaal gezien stop je pas een aant weken voor de bevalling met werken, maar ik zie nu al tegen de komende weken op.... Voel me nu al zo verschrikkelijk beroerd dat werken wel het laatste is waar ik aan moet denken, het is ook nog eens horeca. met die vreselijke aanvallen van rug en buikpijn. en ben nu ook opeens kotsmisselijk, moest naar beneden rennen om het toilet te halen.... zolang ik niks doe gaat het nog, maar als ik ook maar 10 min. bezig ben heb ik het gevoel dat ik elk moment omval :confused:

Hoe hebben jullie het gedaan tijdens de eerste weken met je werk (ik heb nl ook niets verteld nog, wil daar mee wachten)??

Liefs female

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Als je nog niks wil zeggen moet je je gewoon ziekmelden.
    Ik ben niet veel misselijk enz geweest dus heb gewoon doorgewerkt

3. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik was bezig om mijn scriptie te schrijen. Dat was wel heel handig, ik kon zelf mijn tijd indelen. Nou ben ik niet erg misselijk geweest maar wel heel moe.

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik was gelukkig ook niet misselijk of zo ... was lastig geweest als juf.

Ik denk inderdaad dat je je gewoon ziek moet melden als je nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent. Op deze manier ren je jezelf ook voorbij en dat is ook niet gezond zo.

Doe het rustig aan als je daar behoefte aan hebt. Dat is beter voor jou en voor de kleine !

Groetjes,
    Nikki F

5. Female

Female Niet meer actief

ja het is erg lastig... voel me ook bijna schuldig omdat ik niet echt ziek ben, maar zwanger... als ik thuis even wat moe merk ik ook vaak dat ik echt rustiger aan moet doen, ga dan meestal op de bank liggen... op mijn werk voel ik me denk ik erg ongemakkelijk... balen ook dat je er zo weinig aan kunt doen, hoop maar dat het snel over gaat..... hoewel het natuurlijk wel een goed teken is, er gebeurd van alles in je lichaam....

Zijn er hier ook meiden die in het begin al wel heel veel klachten hadden? en die het ook nog niet op hun werk wilden vertellen? hoe hebben jullie het gedaan?

xxx

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb het al wel vroeg in de zwangerschap op het werk verteld en achteraf was ik daar ook wel blij om. Ik heb van week 8 tot en met 18 alleen maar gespuugd en dus ook thuis gezeten.

Je kunt je inderdaad ziek melden en het daarbij laten. Alleen, als je weken ziek blijft, dan krijg je natuurlijk toch vragen. Ik heb geen idee of je het dan bijvoorbeeld wel tegen de arbo arts kunt zeggen en hij/zij het niet tegen je werkgever zegt ofzo.

7. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Ook ik heb het meteen verteld (week 5). Voor mij was dit inderdaad ook een goeie beslissing. Vanaf week 7 t/m week 16 heb ik in de ziektewet gezeten. Constant misselijk en overgeven, echt de hele dag door. Verschrikkelijk! Ben nu sinds vorige week weer aan het werk. Het valt me wel zwaar om weer in het dagelijkse ritme te komen (fulltime). Maar als je zo beroerd bent, zal ik het gewoon vertellen. Op een gegeven moment komen er vragen of wordt de Arbo ingeschakeld.

Succes meid!

8. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben nu ook al 3 weken thuis en nog 3 weken thuis geschreven.
    Ik was al snel heel misselijk(ganse dag overgeven) teveel vermageren en doodmoe en nu heb ik ook nog eens last van mijn onderrug.

Ik heb gewoon op 6 weken al verteld dat ik zwanger was omdat het gewoon niet meer ging :(
    Ik sleepte mezelf voort van 9 tot 18.00 uur.

En ik voelde me ook enorm schuldig omdat ik zwanger ben en daardoor niet kan werken maar dat betert wel :D

Ben blij dat ik het toch al gezegd heb en nu rustig thuis kan blijven tot het beter gaat!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ivm de agressie die er is binnen mijn werk moest ik per direct stoppen met werken. dus wisten ze het helaas op me werk eerder dan mijn eigen ouders.
    's morgens heb ik het tegen mijn leidinggevende verteld en 's middags heeft me ventje vrij gekregen zodat we het direct tegen onze ouders konden vertellen

10. Female

Female Niet meer actief

bedankt voor alle reacties! wordt echt een beetje depri als ik aan werk denk... ik was nl al aan het zoeken naar een nieuwe baan. ik werk in een heel klein restaurant(nog maar net) dat volgens mij op het randje van failliet staan gaat en heb het ook getroffen met een baas die niks voor elkaar heeft (ook niet wat betreft mijn papieren enz.).... maargoed als ik nu ga solliciteren neemt natuurlijk niemand me aan! mensen zeggen wel vaak dat je niet hoeft te vertellen dat je zwanger bent, maar na een maand of 2 gaan ze dat toch zien?! en vind het ook zo lullig om dat 'verborgen' te houden...

ben vandaag ook thuis geblevenomdat ik me echt té belabberd voel, dus het rest. is nu dicht! ik ben zeg maar 100 procent van het bedieningspersoneel, en baas is op vakantie gegaan :( .... Dit soort dingen maken mijn schuldgevoel ook niet veel minder....

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.... nog steeds in dubio: hier blijven of toch een nieuwe job zoeken......

xxx

11. desi23

desi23 Bekend lid

Jul 1, 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    ik ga ook een nieuwe job zoeken, bij mij in de buurt, moet nu steeds 50min heen rijden en weer 50 min terug, en werk nu in psychiatrisch ziekenhuis met agressie en dergelijke en ik vind dat niet echt een heel veilig idee!maar inderdaad is wel lastig om te vertellen tegen je werkgever, ben er ook nog niet overuit hoe ik dat ga doen.

liefs

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Aan jezelf denken inderdaad.

Ik vind dat je bij een nieuwe baan het wel moet zeggen. Maar..... dan heb je helaas grote kans dat je niet wordt aangenomen. Dat is natuurlijk niet OK, maar daar is nog niks aan te doen. Ze zullen het je in elk geval niet zeggen dat het ging omdat je zwanger bent. Als ze dat wel zouden zeggen mag je ze aanklagen, want dat mag niet.

Tip: zoek een baan waar ze je bv. voor 6 maanden nodig hebben. Of zoek een thuiswerk baan. Beide dus prima te combineren tot aan je bevalling. Dat eerste is misschien het beste. Even naar een uitzendbureau en vaak hebben ze wel een tijdelijke baan. Iemand vervangen met zwangerschapsverlof, :)

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe Female, dat is wel een lastige situatie. Als jij thuis blijft, dan is de hele zaak dus dicht? Heb je wel netjes een contract op papier staan?

Share This Page