Ik ben een beetje voorbarig maar 10 december hebben we een spellenavond hier. We gaan "ik houd van holland" spelen en het lijkt me wel leuk om daar "Hollandse hapjes" te serveren... Verder dan blokjes kaas/cervelaat kom ik echter niet. Wie heeft originele hapjes voor me????
Toastjes met paling, pepernoten, stokbroodjes met kruidenboter en andere smeerseltjes (daar zijn wij hollanders gek op ) , gevulde tomaten / eieren, garnalencocktail, appeltaart... Vast nog veel meer maar dit is wat er als eerste in me op komt.
Bitterballen en van die hapjes die eigenlijk niet meer kunnen zoals een stukje ei gerold in rookvlees, een blokje kaas met een zilveruitje, een augurk in een plakje salami, van die retro dingen
Ja en van die ham gerold in monchou (volgens mij).. Dat was t toch? Of was t iets anders? Woow Hapjes uit de oude doos
Ja monchou gerold in ham.....ieuwwww ik ben niet zo erg van de Hollandse hapjes, haha. Maar mijn oma serveert dat soort dingen nog steeds op verjaardagen, haha.
Paling Kaas kun je ook verschillende dingen mee; kaasstengels, kaasplankje, ed Oliebollen (Mini)Appelflappen Appeltaart Roggebrood (Mini) Sauzijzenbroodjes Beschuit met muisjes (ook echt Hollands!)haha Drop
paling, haring, zalm op stukjes stokbrood bitterballen ei in rookvlees aperge in ham augurk in boterhamworst gevulde eieren gevulde tomaten gevulde komkommer mini frikandellen mini worstenbroodjes borrelnootjes paprika en naturel chips pelpindas leverworst
Mmmmmmm heerlijk allemaal hoor. Oke ik eet niet alles ervan maar toch.... de rest vast wel. Ga binnenkort met mijn man alvast voorproeven haha gevulde tomaat/komkommer/ei... hebben jullie toevallig ook nog lekkere receptjes???? kan wel gaan googlen maar vertrouw jullie meer hihi
gevuld ei: eieren koken. ei door midden snijden, geel eruit halen, mengen met klontje boter, klein beetje mayo, ketchup, klein mespuntje sambal, klein scheutje ketjap. zout en kerriepoeder ( doe het gewoon op gevoel en proef een keer) in de spuitzak en spuiten maar gevulde tomaten: kan met garnaaltjes die je aanmaakt met een beetje whiskeycoctailsaus krabsalade erin is ook lekker gevulde komkomer: komkommer uithollen. vullen met roomkaas, selleriesalade, zalmsalade, beetje tonijn vermengd met een fijn gesnipperd uitje
Jummieee!!! Zie lekkere hapjes voorbij komen! Chippies zie je ook altijd op verjaardagen.. en dan naturel, paprika en nibbit (gebruikte ik altijd als ringetjes om mn vingertjes) Pfff en verder is er al heeel veel genoemd dus kom ff niet op iets nieuws.. Haha! Veel plezier alvast met voorproeven!
Sommige dingen worden hier ouderwets genoemd hahaha, maar hier zijn de gevulde eieren en hamrolletjes met monchou niet aan te slepen
ik hoorde van een buurvrouw dat paprika/wortelstengels ook erg in de smaak vallen met een dipsausje..... dus die ook nog een tip nodig heeft haha