Vond jij de tussentijdse toets zinvol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De titel zegt het al :p

Ik ben bezig met lessen en de instructeur heeft vanmorgen aangeraden nu voor de TTT te gaan.
    Wie heeft 'm ook gedaan en had je er ook daadwerkelijk wat aan of had je het achteraf net zo goed niet kunnen doen?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Vroegaaaaah toen ik hem deed kreeg je ook vrijstelling voor bijzondere verrichtingen, is dat nog? Vond ik wel fijn. Kon ik me tijdens examen gewoon op rijden focussen. Vond de TTT wel nutrig, gewoon om te weten hoe het ging én dus de vrijstelling.

3. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ik had hem ook. Volgens mij zat die toen standaard bij mijn pakket. Ik vond het niet boeiend.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja die vrijstelling krijg je idd nog steeds!

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier toen ook vrijstelling gehad voor de hellingproef en achteruit inparkeren dat was wel relaxt.. maar dat is alweer 7 jaar geleden

6. Cabb

Cabb Niet meer actief

Het slagingspercentage bij het examen is vele malen hoger als je een ttt gedaan hebt. Je weet precies wat je te wachten staat en idd de vrijstelling. Maakt je eerste examen een stuk relaxter.

De ttt is wel bijna net zo duur als een examen maar weet zeker dat je liever een ttt doet en dan gelijk de eerste keer slaagt dan dat je 2 of misschien vaker keren examen moet doen.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Jaa zeker hier zat hij in mijn pakket en ik ging zoveel rustiger mijn examen in. Met vrijstelling. Dus mijn examen was serieus een stukje rijden en meer niet.

8. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik vond die toets niet veel toegevoegde waarde hebben maar ik denk dat dat voor iedereen anders is. Bij mij zat hij in het pakket maar als ik hem apart had moeten betalen had ik het niet gedaan. Hij is bijna net zo duur als een examen dan deed ik liever meteen examen. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is.

9. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Doen! Dan kan je je bijzondere verrichtingen al af tekenen. Scheelt weer een stress moment.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, kon even oefenen hoe ik zou rijden onder druk en kreeg vrijstelling.
    Zat bij mij gewoon in het totale pakket.

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Bij mij zat hij niet in het pakket, maar heb hem wel gedaan! Geen seconde spijt van.

Het vertrouwen in mijn eigen kunnen nam ontzettend toe daarna, de examinator vond dat ik prima reed, nog een paar dingetjes opletten en dan zou het met mijn examen wel los lopen.

De bijzondere verrichtingen gingen niet eens fantastisch (dankzij andere weggebruikers), maar toch vrijstelling voor.

Het is gewoon fijn om een keer meegemaakt te hebben hoe zo'n 'examen' gaat, hoe ze je beoordelen, waar ze op letten.

En toevallig had ik voor mijn examen dezelfde examinator als voor de TTT, dat was echt heel fijn! En ik ben inderdaad ook de eerste keer gewoon geslaagd :).

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb hem destijds niet gedaan... Mijn instructeur vond het weggegooid geld. Leg er nog een beetje bij en je hebt een rij-examen (dat was althans bij mij zo). Het rijden wordt er niet anders van, er zit alleen iemand anders naast je :p
    Ik zou het geld liever in een paar extra rijlessen steken. Instructeur moet bepalen of je klaar bent voor je examen, dat moet niet afhangen van een ttt.
    Ik moest trouwens tijdens mijn examen file-parkeren. Zo'n examinator kijkt dan niet of je de auto strak tegen de stoeprand parkeert maar of je het veilig doet en op de juiste momenten om je heen kijkt.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb m gedaan vond t zeker nuttig. En vrijstelling voor bijzondere verrichtingen :)

14. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vond het wel prettig, maar ik was de eerste keer gezakt en dan moet je bij de tweede keer weer gewoon de bijzondere verrichtingen doen en dat was wel weer lastig omdat ik het eigenlijk al een hele tijd niet meer had gedaan.

15. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    voor mij heeft het totaal geen nut gehad...

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik vond het achteraf flauwekul

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Ik vond het erg nuttig, ik was/ben altijd zo zenuwachtig voor examens dus mijn ttt ging waardeloos auto al 3x afgeslagen voordat we de parkeerplaats afwaren :). Gelukkig wel vrijstelling voor bijzondere verrichtingen te danken aan mijn instructeur. En bij het examen wist ik toen was te verwachten en rolde er zo doorheen ;)

18. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Niet gedaan en geen spijt van gehad.
    Heb wel vier keer examen moeten doen maar de bijzondere verrichtingen gingen altijd bijzonder goed.

19. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    ik vond mn ttt heel nuttig!
    het was voor mij ook een ervaring van: oh zo reageer ik op een examen (alles ging mis bij de.ttt, ik reed zo anders dan tijdens mn gewone rijlessen, mn instructeur kende me opeens niet meer hahaha) heb mn bijzondere verrichtingen ook gehaald dus dat gaf rust tijdens het echte examen. ik wist nu hoe ik zou reageren, dus ik ging extra relaxed het echte examen in! en dat heb ik ook in 1x gehaald:D

20. soeza

soeza Niet meer actief

Niet gedaan, maar ook geen spijt van...
    Ik kon alle bijzondere verrichtingen blindelings, dus was daar totaal niet zenuwachtig voor...
    Anders kan ik me wel voorstellen dat als je er tegen op ziet je wel de tussentijdse toets doet en zo rustiger het rijexamen ingaat...

Deel Deze Pagina