Hallo, Ik zet dit even hier neer omdat ik denk dat dit de beste plek ervoor is haha!! Al een tijdje zijn mijn partner en ik bezig om te kunnen gaan verhuizen, hij studeert in Arnhem en wij wonen in Almere (reistijd elke dag minimaal 4 uur met de trein voor hem). Nu gaat alles met huurwoningen niet heel snel dus vandaar dat we nog steeds in ons kleine appartement wonen. Nu zijn we ook al een tijd bezig om zwanger te worden en na ellende in het UMC (utrecht) besloten weer terug te gaan naar ons eigen ziekenhuis voor de ICSI (flevoziekenhuis). We zijn hier heel erg blij mee want we voelen ons super op ons gemak. We gaan deze maand al starten met poging 1 ( we volgen het "lange" traject dit betekend dat we 2 maanden bezig zijn voor we een test kunnen doen). Uiteraard reageren we nog op huizen in omgeving Arnhem omdat het mijn partner op begint te breken elke dag die treinreis. Mijn "angst" is alleen: Wat als we nu ineens wel een huis aangeboden krijgen? We wonen nu 10min van het ziekenhuis vandaan en met het oog op de behandeling is dat heel fijn, als we in Arnhem wonen moeten we ruim een uur de auto in als we naar het ziekenhuis moeten... En hoe "toevallig" ook, we staan nu momenteel 2e en 4e op huizen in omgeving Arnhem dit betekend dus dat de kans dat we kunnen verhuizen zeer aanwezig is. Hebben jullie misschien advies? ps: we staan nu zo hoog omdat bij 1 woning al 30 mensen nee hebben gezocht en dan andere was een loting woning dus puur mazzel (die staan er niet vaak op) dus dat we nu hoog eindigen geeft geen garantie dat het "later" ook nog zal gebeuren.
Wat ik me nu vooral af vraag: wil je ook naar Arnhem of is dat alleen vanwege de studie? Die studie is dadelijk afgelopen, blijven jullie dan daar? Is er verder iets wat jullie bindt met Arnhem? Qua ziekenhuizen: kun je halvergwe de behandeling overstappen op een ander ziekenhuis of is dat niet mogelijk? Ik ben regelmatig geswitcht, maar dat was voor heel andere dingen dan een kinderwens. Dus geen idee wat mogelijk is.
De optie Arnhem kwam door de studie, maar ik heb altijd gezicht niet in Almere te willen blijven (kom hier ook niet vandaan) de stad is mij te druk en jong. We zijn een aantal x in de dorpjes in omgeving Arnhem geweest en voel me helemaal thuis daar, de lieve huisjes de "rustige" sfeer. Denk als we eenmaal daar wonen we niet meer terug gaan. De kans dat we naar buitenland gaan zodra mijn partner klaar is met zijn studie is ook zeer aanwezig maar dat wisten we van te voren en vinden we beide niet erg. Ik denk wel dat overstappen mogelijk is, ik wil dit zelf alleen niet. De hele behandeling is voor mij best wel extra "lastig" door nare ervaringen uit het verleden(wil er verder niet teveel over kwijt).
Als je alleen om het ziekenhuis niet verhuist zeg ik er zijn meer ziekenhuizen. Ook in de buutt van Arnhem
Dat is waar maar is tijdens behandeling verhuizen handig? Overstappen tijdens behandeling is sowieso niet mogelijk volgends mij? lijkt me niet handig in ieder geval. En ik ga over anderhalve week beginnen
Nouja er zijn dus 3 opties: 1 niet verhuizen, maar je lijkt sowieso wel te willen verhuizen 2 verhuizen en op en neer rijden, lijkt me een prima optie 3 verhuizen en een ander ziekenhuis zoeken, lijkt mij de beste optie Welke je van 2 of 3 kiest ligt aan jou. Ik zou het ziekenhuis ook even bellen om te vragen of overstappen mogelijk is.
Ander ziekenhuis wil ik niet, dus dan zal het heen en weer rijden worden op zich geen probleem, zou ook nog eventueel bij familie in huis kunnen de periode dat ik veel in het ziekenhuis moet zijn. Alleen dan kan mijn partner er niet zijn en wil hem wel erbij hebben. Verder vraag ik mij ook af ivm de hormonen hoe dat zal gaan als we dan midden in een verhuizing zitten..
Als je niet verhuist kan je partner er toch ook niet bij zijn? En als een behandeling is gelukt, dan kun je voor controles gewoon naar een ziekenhuis in Arnhem. En je bent niet van suiker he, je kunt nu al vanalles op papier zetten en regelen voor een verhuizing. Vast wat inpakken wat je niet nodig hebt en zo.
Sorry hoor dames maar ik voel me een beetje voor "dom" behandeld nu. Ik snap heus wel dat verhuizen kan en dat het allemaal prima mogelijk is ook in eventueel ander ziekenhuis, ben geen kleuter he! Alles staat ook al op papier hoor ben al een jaar bezig namelijk ben een control persoontje Van de personen die nu gereageerd hebben zit er 1 van jullie aan de hormonen? of heeft 1 van jullie een IVF of ICSI behandeling gehad? Bedoel dit niet lullig ofzo maar het is niet niks. Er zijn vrouwen die stoppen met werken omdat het niet te combineren is ivm de stress van de behandeling. Mijn eigen ziekenhuis wil ik blijven omdat het zeer belangrijk voor mij is dat ik me op mijn gemak voel dus overstappen gaat niet gebeuren, tevens is het belangrijk dat mijn partner aanwezig is tijdens het traject. Als wij verhuizen zal ik een aantal weken bij mijn moeder in huis gaan omdat heen en weer rijden gewoon lastig is, dit betekend dat ik in Almere zit en mijn partner in Arnhem tijdens een traject waarin mijn hormonen op hol slaan en elke afspraak in het ziekenhuis spannend is. omdat hormonen een hoop doen met vrouwen en de behandeling van het weghalen gewoon rot is vraag ik mij daarbij af of ik een verhuizing daarnaast überhaupt wel moet willen? Volgends mij is mijn vraag niet heel vreemd? maar krijg het idee dat jullie het meer DOM vinden dat ik hier overna denk en mee bezig ben en dat valt me tegen.
Punt is: Ik weet niet wat me te wachten staat straks, het is nogal wat een ICSI traject en een verhuizing tegelijk dat begrijpt iedereen wel toch? Dus vandaar dat ik het hier deel.
Ik snap wel dat je ertegenop ziet! Het zijn veel spannende dingen en veranderingen tegelijk! Als je niet zou verhuizen, zou je man dan wel overal bij kunnen zijn? Ivm met zijn werk en studie? Ik zou mijn man er ook zo veel mogelijk bij willen hebben waar mogelijk!
Ja dan zou hij gewoon zorgen dat hij mee kan, heeft hij voorheen ook altijd gedaan. Probleem is als ik bij familie in huis ga dat er simpelweg te weinig ruimte is om samen te kunnen. Er is ook altijd nog de mogelijkheid om heen en weer te rijden we hebben beide rijbewijs. Het is inderdaad gewoon spannend en stressvol om met beide tegelijk bezig te zijn denk ik. Ik weet natuurlijk niet hoe ik zal reageren op de hormonen en verhuizen is altijd al best een stress periode ook tussen partners en dan die hormonen er nog bij.. ik denk dat het pittig zal zijn.
Ik denk dat je het jezelf te veel aantrekt en dingen anders leest dan ze bedoeld zijn. Ik snap dat het lastig is, maar er zijn nu eenmaal maar een paar opties en daar zul je de beste uit moeten kiezen. Ik slik overigens al jaren hormonen, maar dat maakt verder niet uit.
Blijkbaar vindt je een verhuizing toch te heftig trouwens, dan zou ik verhuizen na de hele behandeling. overigens hoeft een verhuizing niet moeilijk te zijn. Mijn vriend en ik kijken nu ook rond, we willen graag per 1 januari verhuizen. Je trommelt wat mensen op, je pakt zoveel mogelijk zelf in, dan alles in een vrachtwagen en daarna weer uitladen. Klaar. Het is lang niet zo'n gedoe als velen er van maken. Dat komt heus wel goed hoor, je bent sterker dan je nu denkt!
Ik vind verhuizen inderdaad best wel een onderneming vooral omdat mijn partner gewoon zijn school moet blijven volgen dus het meeste zal op mij aankomen vooral kwa regelen (post door sturen, huursubsidie regelen, oude huis oplever klaar maken etc) dan moeten we daarnaast dan klussen in het nieuwe huis en dan ondertussen ook nog hormonen spuiten en vaak naar het ziekenhuis op en neer voor echo's etc.
En als jij bij familie zit en hij voor de belangrijkste afspraken naar je toe komt rijden? Of als je het echt samen wilt, voor elke afspraak samen rijden, al is dat een hele toer. Ik denk dat je voor jezelf even op een rijtje moet zetten of je nog langer wil wachten met verhuizen. De behandeling start zowieso, en als jij het gevoel hebt dat ook verhuizen teveel wordt, zou ik het niet doen. Ik begrijp dat het dan nog eenheid tijd kan duren tot jullie weer een huisje aangeboden krijgen, dus dat is de afweging. Je kunt ook nog even afwachten, ik neem aan dat je uitgenodigd wordt als je in aanmerking komt voor een huisje? Als je gaat kijken, en jullie zijn helemaal gek op het huisje, maakt het je beslissing misschien makkelijker. Of het blijkt in real life een lelijk uitgewoond krot te zijn waar je zowieso niet wilt wonen, dan is de keuze ook makkelijk gemaakt. Ik was zwanger (en ik reageer behoorlijk pittig op hormonen) toen mijn schoonmoeder overleed, ons nieuwe huis nog af verbouwd moest worden, ik in het ziekenhuis belande met een blinde darm ontsteking, en nog een keer zwaar uitgedroogd omdat ik 24/7 ziek was. En we moesten verhuizen. Dat viel allen in een tijdspanne van ongeveer 2 maanden. Had het van tevoren gezegd en ik was gillend weg gerend, maar we hebben ons er toch doorheen geslagen. Je kunt meer aan als je denkt, als je het stapje voor stapje neemt en niet alles klaar helder voor ogen wilt hebben, want soms kun je dat gewoon nog niet. Volg je hart en praat goed met je man over jullie wensen, angsten, zenuwen en opties. Samen komen jullie er vast wel uit!
Ik heb ICSI behandelingen achter de rug, idd geen pretje. Wij moesten naar het Radboud ivm een specifieke behandeling. Enkele reis is 5 kwartier... Mijn man werkt in de buurt van Almere en moest dan eerst mij nog ophalen. Inderdaad veel reistijd. Uiteindelijk valt het best mee, je moet waarschijnlijk 2x voor een echo, 1x voor een punctie en 1x voor een terugplaatsing. Ik had meestal 3 echo's, maar de andere meiden vaak maar 2. Verhuizen zou ik er zelf rustig erbij doen, maar ik vind dat dan ook gewoon leuk om te doen (wij zijn met 36 weken zwanger nog verhuisd...) De afleiding is ook erg fijn, je kunt (helemaal na een terugplaatsing) aan niets anders denken. Daarnaast vond ik het qua regelen wel meevallen. Via die postservice kun je de meeste bedrijven al een adreswijziging sturen. Als je een middagje bezig bent, heb je de administratie voor elkaar. En dan nog de dozen inpakken... dat ligt aan de zooi die je hebt
Dat valt inderdaad wel mee kwa echo's. ik had gelezen 7 tot 10x in 2 weken dat je langs moet komen?? Wel moeten wij ook nog zaad van UMC naar VU brengen en weer terug van Vu naar UMC maar dat moet ook als we nog in Almere wonen. Ja de afleiding zat ik inderdaad ook aan te denken lijkt me ook wel prettig om niet alleen maar daar mee bezig te zijn. Heb in Almere mijn werk en vrienden en die heb ik niet meer zodra we verhuisd zijn natuurlijk
Bij ons kom je in totaal een keer of 5... ik zou een verhuizing gewoon doen. Wanneer je zwanger bent, is verhuizen ook niet handig... wanneer je een kleintje hebt ook niet.. zo is er altijd wel iets denk ik. Ga jij daar ook op zoek naar een baan? Of kun je bij je huidige werkgever blijven? Mocht de poging niet goed gaan, dan kun je altijd nog kijken bij ziekenhuizen in de buurt van Arnhem. Overstappen kan dan altijd. Tijdens een poging niet (denk ik) maar een 2e poging kan ook in het Radboud bijvoorbeeld. Maar we hopen natuurlijk dat die er niet komt!!
Nee zal niet bij mijn huidige werkgever blijven werken, werk daar ook nog maar 1 dag in de week ivm weinig werk. Zal in omgeving Arnhem wel werk zoeken idd. Verder werk ik veel zelfstandig (ben fotograaf) en dat kan eigenlijk overal en altijd wel dat scheelt. Dat is inderdaad ook zo, het is altijd "lastig" en druk.