Verhuizen

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Anakoloet, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakoloet

    Anakoloet Actief lid

    19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Ha lieve meiden,

    een lastige vraag van mij hier in de Vlindertuin. Ik heb heel veel meegeschreven bij de zwangeren, maar ben dus nieuw in dit vakje van het forum. Vrienden van mij hebben drie jaar geleden hun tweeling verloren met 22 weken zwangerschap. Ze hebben heel snel moeten beslissen wat ze toen wilden doen met hun kleintjes. Ze hebben ervoor gekozen om ze in eigen tuin te begraven in een mandje. Nu gaan ze echter verhuizen en willen ze de kindjes graag meenemen. Is er iemand op dit forum die hier ervaring mee heeft of mensen kent die zoiets hebben meegemaakt? Ze hebben al wel ideeën over hoe ze dit willen aanpakken, maar zoeken ook nog hulp en tips in deze situatie. Vandaar dat ik hier ben beland. Wie denkt er mee?

    Liefs
     
  2. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik zou eigenlijk niets anders kunnen bedenken dan het mandje weer op te graven maar pff wat lijkt me dat moeilijk. Alleen om deze reden zou ik nooit voor begraven in eigen tuin zijn gegaan.
     
  3. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik zou het mandje weer opgraven, maar dan wel door iemand anders.
    Mij lijkt het namelijk niet fijn om de kindjes na een lange tijd in de grond, tussen beesten,regen,kou,warmte enzo weer te zien.
    Het kan natuurlijk zijn dat het mandje stuk gegaan is of wat dan ook.

    Misschien is er iemand bij de begraafplaats die dit tegen betaling kan doen? Sterkte
     
  4. Verox

    Verox Niet meer actief

    #4 Verox, 25 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
    Och jeetje...
    Wat een rotsituatie.

    Wat lief dat jij ze hierbij wil adviseren/ begeleiden.

    Het lijkt mij ook verstandig om de kindjes niet zelf op te graven.
    Ik denk dat ze onderschatten hoe emotioneel zoiets is.
    Nog afgezien van de staat waarin het begravene zich bevind.
    Ze moeten een stevige afsluitbare kist oid aanschaffen, waarin de kindjes en het mandje gelegd kunnen worden na het opgraven.
    Waar willen ze de kindjes daarna begraven?
    Misschien handig om na te denken over een vaste plek.
    Als ze onverhoopt moeten verhuizen zitten ze met hetzelfde dilemma.

    Ze kunnen misschien hun uitvaart-verzekering eens bellen voor informatie.
    Het zou me niets verbazen als ze zeer hulpvaardig zijn.

    Het is ook helemaal niet gek als ze nu voor een ander afscheid kiezen.
    Destijds zijn ze erdoor overvallen en hebben ze de keuze gemaakt de kindjes in hun eigen tuin te begraven.
    Heel begrijpelijk, op zo'n moment heb je geen idee van de mogelijkheden die er zijn.
    Misschien staan ze nog steeds achter deze keuze en willen ze de kindjes ook in hun nieuwe tuin begraven.
    Maar misschien hebben ze inmiddels een ander idee.
    Cremeren is nog steeds mogelijk.
    En er zijn verschrikkelijk mooie manieren om de as te verstrooien. Kijk bijvoorbeeld eens naar laatstevlucht.nl

    Heel veel sterkte in deze moeilijke beslissing.
     

Deel Deze Pagina