Hallo, volgens mij hoort het niet hier, maar ik hoop dat het even mag blijven staan. Wij willen al ruime tijd verhuizen dichterbij mijn ouders. 400 km verderop. ik heb een vast contract. mijn man niet. gisteren tehoren gekregen dat hij per 23 mei kan beginnen met een nieuwe baan. We kunnen dus eindelijk verhuizen. nu ga ik vrijdag mijn ontslag indienen. ik heb een maand opzegtermijn die ingaat per de eerste van de maand. ik moet dus nog werken tot eind juni. maar ik kan niet mijn man en drie Kids (3 jr, 1,5 en 5mnd) laten gaan zonder mij. Ik ben bang dat ze op mijn werk moeilijk gaan doen. Ik wil en kan de laatste weken thuiswerken, ik hoop dat het voor hun ook goed is. hebben jullie nog andere ideeën? kan ik bijvoorbeeld volledig ouderschapsverlof opnemen die laatste weken? alvast bedankt. Gr.
Heb je misschien nog genoeg vakantie in dagen staan? Die mag je daar voor inleven hoor. En ik denk dat ze blij mogen zijn dat je zo flexibel en bent dat je nog vanuit de huis wil werken
Ja je moet werken, je hebt een contract. Je kan je ziek melden maar of dat zo netjes is.... Eventueel kan je in overleg je verlofuren en ouderschapsverlof opnemen, en misschien 1 of 2 dag verhuis verlof, maar de werkgever hoeft dat niet perse te geven. Ik heb in juni 2015 gehoord dat mijn contract niet verlengd werd. Maar ik moest ook nog gewoon tot 15 augustus werken. Ik heb wel wat verlof op kunnen nemen. En dus tot begin augustus gewoon door gewerkt. Was ook niet altijd even makkelijk. Maar ik wilde het ook netjes afronden en met een goed gevoel weg gaan.
Ik zou de situatie voorleggen en eerst kijken wat mogelijk is. Inderdaad is vakantiedagen opnemen een optie, als je die hebt, maar misschien is in goed overleg meer mogelijk.