Inmiddels is ons huis verkocht. Is nog snel gegaan . Nu de zoektocht naar een ander huis. Daar zijn we volop mee bezig. Wanneer we precies gaan verhuizen is nog niet duidelijk, maar wel dat het rond december- januari zal zijn . Ik ben eenmaal eerder verhuisd en toen waren we maar met zijn tweeën. Nu met vijf Hoeveel tijd waren jullie kwijt met voorbereiden van de verhuizing? Het inpakken ( hoeveel dozen had je nodig? Ik heb geen idee), alles regelen (opzeggen, adreswijziging, in- uitschrijven, etc etc), de verhuizing zelf ( met hoeveel personen was je?) en dan vergeet ik vast nog van alles . Alle tips zijn welkom!
Hier midden in een verhuizing met 5 personen. Jongste 2, oudste 8. We zijn drie weken geleden begonnen met inpakken en volgende week weet ik of dat op tijd was 😉. We hebben het 'geluk' gehad dat we al drie keer eerder onze spullen hebben moeten doornemen vanwege de komst van een kind. Alles was dus al uitgezocht. Ik denk dat wij zo'n doos of 60 hebben ingepakt, maar ook al vaker met een krat op en neer. Via Groupon heb je vaak leuke verhuis-deals. Succes!!
Thanx Elvis. En hoeveel tijd ben je dan per week of dag kwijt met inpakken? Ik volg een opleiding en werk en mijn man werkt fulltime dus we moeten goed op tijd beginnen.
Wij zijn 1,5jaar geleden verhuisd, hoeveel dozen je nodig hebt ligt echt aan hoeveel spullen je hebt.. Dat is overal verschillend Wij hebben destijds een verhuisbedrijf ingehuurd, wat een verademing! Wel zelf ingepakt, maar zij kwamen langs, gaven een offerte (1750 voor ons 2en destijds en we hadden een klein huis 75m4) en brachten later stapels dozen en vloeipapier. Hangkleding deden ze zelf in speciale dozen toen ze kwamen leeghalen. Ze waren met 5 of 6 sterke mannen en zijn vanaf 9:00 tot 16:00 bezig geweest (van de ene locatie naar de ander was 30min rijden) en toen was ALLES over verhuisd, heeeerlijk!
Hier vijf jaar geleden verhuisd met vier personen (en een kat ). Ik was een maand van tevoren begonnen met inpakken zo'n beetje, maar dan echt spullen die we nooit gebruiken. De spullen die we wel gebruikten begon ik heel kort van tevoren mee (twee dagen) omdat ik het irritant vond als iets in een doos zat We hoefden in het nieuwe huis niets te schilderen of te verbouwen, dus we konden er zo in. We hebben de dozen codes gegeven: de naam van de kamer waar het heen moest, maar ook een rode, blauwe of grijze sticker. De rode met spullen die direct uitgepakt moesten worden, de blauwe ergens die week en de grijze hadden geen haast of hoefden helemaal niet uitgepakt te worden (dozen met fotoboeken konden direct door naar zolder bijv en de fotoboeken staan daar nog altijd in dozen, dat vind ik prima). Ik had er verder geen haast mee, heb gewoon elke dag wat dozen uitgepakt, maar toen die rode eenmaal gebeurd waren ging het ook vanzelf eigenlijk. Het aantal dozen viel heel erg tegen herinner ik me nog. Geen idee meer hoeveel, maar reken toch op zeker 5 per kamer. De verhuizing zelf was wel prima. Het was jammer dat we een schattig wenteltrapje hebben hier, waardoor vrijwel alles alsnog uit elkaar gehaald moest worden (terwijl het in het oude huis in zijn geheel in de verhuiswagen gezet kon worden). Dat heeft veel tijd gekost.
Ik zou nu alvast langzaam spulletjes inpakken.. Straks als het warme weer voorbij is bijvoorbeeld kleding uitzoeken en dan meteen in dozen doen. Lijstje maken met verzekeringen, gas en licht, abbonementen enzo zodat je iedereen kunt bellen/mailen om adreswijziging door te geven. Vaak kan dat online met een ingangsdatum. Dus zou je nu al kunnen doen als je savonds op de bank zit bijvoorbeeld. Wij waren met 4 of 5 mensen en hadden een klein vrachtautootje gehuurd. Wel echt hele middag mee zoet geweest. Dozen sjauwen. Probeer dozen neer te zetten waar ze uitgepakt moeten worden, anders blijf je tillen. Als ik er aan terugdenk... pff... Voorlopig blijven we zitten waar we zitten haha!
Een week of 6 van tevoren gaan pakken, elke dag wat. We hadden 100 dozen. Verhuizen zelf was een dag, we hadden een verhuisbedrijf.
Ik heb her en der wat dagen oppas geregeld voor de kinderen en toen echt een uurtje of 5 ingepakt. Maar als jij nu al weet dat je gaat verhuizen, dan zou ik alvast beginnen met sorteren en inpakken van dingen die je niet zo vaak gebruikt. Meubels uit elkaar halen die je niet meer gebruikt, dingen verkopen via marktplaats die je niet meer nodig hebt. Die stickers met kleurtjes is ook een goed idee! Dat hebben wij niet gedaan.
dan kun je nu al rustig aan beginnen met inpakken van spullen die je niet echt gebruikt. je huis wordt er wel wat kaal en ongezellig van, maar t scheelt je allemaal tegen t eind weer (waarin je ook veel tijd kwijt zal zijn aan klussen in het nieuwe huis om dat woon-klaar te krijgen). zo hebben mijn schoonouders het verdeeld, over langere tijd af en toe eens een doos inpakken ik zou uitgaan van heeeeeeeeel veel dozen kleding zou eventueel ook in vuilsniszakken e.d. vervoerd kunnen worden (als je maar zorgt dat je die dan niet weggooit natuurlijk haha) succes!
Action tassen zijn perfect om mee te verhuizen, heb er nog zo'n 60 te koop😉 Dozen vielen allemaal uit elkaar... Wij moesten eerst veel opslaan en hadden dit huis al 8 maanden voor we overgingen, dus steeds de auto volgebouwd en iedere avond een paar ritjes (afstand was 300 meter). Verhuisbedrijf heeft de grote spullen gedaan in 3.5 uur. Kinderen waren er bij, maar laatste 3 kwartier bij overburen geparkeerd, de 1-jarige liep in de weg en zijn zus van 10 mocht mee om de overbuurvrouw te helpen met haar 3 kinderen en haar eigen broertje. Dag erna was de overdracht dus smiddags nog even schoon gemaakt en de laatste kleine spullen meegenomen, dat waren toch nog 2 auto's vol.
Ik begon met inpakken van alles van de zolder toen we wisten dat de hyptheek van ons nieuwe huis rond zou gaan komen. Ons huis ging kort daarna in de verkoop, en anderhalve maand later was de overdracht van ons nieuwe huis. Voor die tijd wilde ik grotendeels klaar zijn omdat we daarna dag en nacht moesten klussen in ons nieuwe huis. We hebben volgens mij zeker 150 dozen gebruikt, ik zou niet zo snel aan tassen beginnen, die zijn niet te stapelen. De verhuisdozen van Karwei ofzo vonden wij prima (marktplaats in de gaten houden, daar hebben we er ook nog zo'n 50 vandaan). Gebruik liever wat dozen meer dan dat je gaat beknibbelen, allemaal losse spulletjes is zo onhandig in je nieuwe huis. Toen ik op mijn vijftiende verhuisde met mijn ouders deden de verhuizers echt álles in dozen (wat paste dan ). Zo ging 1 grote knuffel gewoon in 1 doos. Dat vond ik zonde van de dozen, maar voor hen veel fijner, het stapelt makkelijk, pakt fijn vast. tip: zet heel duidelijk op alle dozen wat er in zit en vooral in welke kamer ze gezet moeten worden, dan kan iedereen in principe helpen op de dag van verhuizen. Op de dag van de verhuizing stond om 7 uur mijn zwager met een kleine vrachtwagen voor de deur. Met 5 man hebben ze alles ingeladen. Ik stond in het nieuwe huis. Het huis was nog niet klaar, dus alles moest tijdelijk in de schuur die aan het huis vast zat. Ik had vakken gemaakt per kamer. De mannen kwamen binnen met dozen en spullen en ik riep in welk vak het moest. Om 12 uur was alles over.
150 dozen :0 Zouden we hier misschien ook wel kunnen halen als ik alles bij elkaar optel. En dan staat er al veel opgeslagen bij onze ouders ivm de verkoop van het huis en het zo ruim mogelijk willen aanbieden. :s Ik heb de kleine slaapkamer vrij gemaakt. De jongste slaapt in zijn juniorbed nu bij een oudere broer op de kamer. Heb nu 4 dozen ingepakt. Duidelijk opgeschreven waar het heen moet (badkamer, slaapkamer van ..., etc en wat er in zit). Maar het is toch wel ingewikkeld als je nog niet waar je naar toe gaat verhuizen. Bijv. verkleedkleren en speelgoed ligt nu op de slaapkamers en in een grote kast in de woonkamer. We willen graag een groter huis met speelkamer en daar zou het dan naar toe moeten.