Gister na het eten de (niet uit een pakje, dus zelfgemaakte) overgebleven jus in een bakje gedaan en afgesloten. Normaal zet ik deze s'avonds na het afkoelen in de koelkast of vriezer maar ben dat nu dus vergeten. Kan ik de jus evengoed nog eten vanavond?
normaal gesproken zou ik zeggen ja... maar met deze temperaturen is het toch warmer in huis en zou ik het niet doen.. Ik merk het echt heel goed dat dingen sneller bederven nu
Als het mij zou gebeuren, zou ik 'm nog gebruiken. Goed doorverhitten om de bacteriën te doden. Maar geen idee of het slecht is of niet.
ik heb altijd uit een pakje en vergeet het ook wel eens in de koelkast te zetten. de volgende dag is het nog prima te eten.. ik zou zeggen verwarm het even en proeven of het nog goed smaakt
Ik zou het niet doen, maar mijn schoonouders laten hun juspan gerust een week of 3 staan buiten de koelkast. Wordt elke avond weer even opgewarmd (heb daar dus nooit gegeten, jak).
Bepaalde bacteriën komen bij voedsel als het buiten de koelkast staat, dat zijn bacteriën die dood gaan in de koelkast, maar goed kunnen leven bij kamertemperatuur en hoger. Deze bacteriën blijven leven tijdens verhitting!!! Dus pas op, met al het voedsel wat buiten de koelkast is gebleven. Ik zou het absoluut weggooien.
Twijfelgevalletje.....maar puur vet is het niet helemaal, want ik gooi er altijd nog water bij...., ....ik denk dat ik maar op safe speel en het niet doe...mijn kinderen moeten er immers ook van eten... Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat heus niet overstuur door het water. Water wat je smorgens uit je kraan haalt is echt niet vijf minuten daarvoor opgepompt. Gewoon je neus gebruiken. Persoonlijk vind ik dat er teveel eten op deze manier verspild wordt in deze cultuur.