Ja ik wist niet goed welke titel ik moest opgeven. Situatie: jongen van 5,6 jaar vraagt aan een meisje van dezelfde leeftijd om aan zijn piemel of achterwerk te likken? Meisje wil dit niet maar laat uiteindelijke jongen aan haar vagina likken. Met likken bedoel ik kort met zijn tong aanraken. Dit is mijn dochter overkomen en ik ben serieus geschrokken. Dat ze willen doktertje spelen is normaal maar met tong?
Daar schrik ik ook van! Doktertje spelen is niet raar op die leeftijd maar wat dat jongetje vraagt vind ik niet onder normaal horen. Was dat op school/bso of thuis? In de eerste 2 gevallen is het makkelijker om in gesprek te gaan met de leidsters/juf. In het laatste geval maakt het moeilijker dat is ook afhankelijk wat jullie willen. Wat knap dat je dochter dit komt vertellen!!! Hij zou in ieder geval niet meer mogen spelen en ik zou aangeven dat ze maar niet meer met hem om moet gaan, dat ze beter iemand kan zoeken die fijn kan spelen. (Misschien nogmaals over hebben dat het haar lijf is en niemand aan mag komen, en als iemand haar iets vraagt wat ze niet wil dat ze weg moet lopen)
Oeh nee dat vind ik niet normaal. Ik vraag me ook gelijk af hoe zon jongetje bij deze gedachten komt?
Nou daar zou ik me ook rot van schrikken. Doktertje spelen is toch meer van het kijk wat voor plassen ik heb Wat heb jij? Wat dit kindje heeft gedaan vind ik niet normaal. Kan ook een zorgelijk teken zijn. Heeft hij bepaalde filmpjes gezien of miss erger? Wel super goed van jou dochter dat ze het heeft vertelt dan kun je haar steunen hierin. Ik zou dit zeker gaan bespreken met de leerkracht. Is het geen kindje van de school dan is er misschien een jeugd en gezinswerker die dit verder kan oppakken. Vooral ook richting dit jongetje om na te gaan wat hier aan de hand is en hoe dit verder voorkomen kan worden. Hoe is je dochter eronder? Is ze van slag of valt dat nog mee?
Bedankt voor de reacties! Het is in de binnenspeeltuin gebeurd. Wij kennen de ouders niet. Wij kennen hem via een van zijn grootouders. Mijn dochter lijkt het niet zo erg te vinden gelukkig. Ze zei ook dat hij bleef zeuren en ik denk dat ze daarom het ook toegelaten heeft. Maar ze zei wel dat zij dit nooit zou doen bij hem. Ik hoop alleen dat ze niet gemerkt heeft hoe erg wij geschrokken zijn. Moeilijk om niks verkeerd te zeggen en het niet te beladen te maken. Op die leeftijd is het moeilijk ook op de waarheid neutraal te horen te krijgen. Wie weet hoe het gegaan is. Wil niet zomaar iemand beschuldigen.... Heb gezegd dat ze altijd bij ons terecht kan met alles. Ook als ze zelf iets gedaan heeft wat niet ok is. En nogmaals verschil uitgelegd tussen goede en slechte geheimen. Dat onderbroeken sowieso aan blijven bij het spelen en dat je blote lijf privé is en niemand buiten mama, papa of dokter haar vagina mogen zien. En nu maar even laten bezinken. Aanvulling: haar onderbroekje is ook niet volledig uitgegaan gelukkig maar dus wel een beetje naar onder getrokken. Ik vind het zo moeilijk om een duidelijk zicht te krijgen op hoe het allemaal gegaan is. Hopelijk was het onschuldiger dan het overkomt.
Nou het klinkt anders heel duidelijk hoe je dochter het vertelt. Als zijnzoiets zou verzinnen zou ik me ook zorgen maken om mijn dochter. Ik zou het dus serieus nemen en zeker contact opnemen met de ouders. Dit verzin je als kind niet zomaar.
Wat eng. Ik zou toch zeker contact opnemen met de grootouder die je kent. Maar ik zou nu wel stoppen met afb je dochter te vragen wat er precies gebeurd is. Ze zit er niet echt mee, gelukkig. Duidelijker gaat haar uitleg nu echt niet meer worden. Dus laat het haar gewoon maar vergeten, ipv er te veel van te maken.
Ik zou ook contact zoeken met de grootouder of ouder. Niet om nou precies te achterhalen wie wat gedaan heeft, maar wel om te onderzoeken of er iets achter zit bij dat joch. Hoe komt hij aan deze ideeen? Misschien inderdaad (per ongeluk?) via filmpjes of door iets anders? En de kans bestaat dat hij het bij meer kindjes doet dus dat zou ik geen fijn idee vinden.
Verzinnen doet ze het niet maar ik bedoel meer dat kinderen soms dingen niet helemaal correct weergeven. Als er ruzie is zeggen vaak beide kinderen dat de ander begon bijvoorbeeld. Al denk ik niet dat mijn dochter hier mee begonnen is voor alle duidelijkheid! Maar ik ga het inderdaad sowieso laten rusten. Anders wordt het een te big deal voor haar. De grootouder aanspreken ga ik of mijn man wel doen ja. Gewoon melden wat er gebeurd is en vragen of ze (nog eens?) met hem willen praten over wat kan en niet kan onderling.