Verhuizen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door riga01, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Getwijfeld of ik dit hier ging vragen aangezien ik merk dat er nogal snel met een vingertje gewezen word. Maar in de hoop dat we gewoon respectvol kunnen blijven vraag ik het toch.

    Wij zijn aan het rondkijken naar een koopwoning. Hebben nu een huurwoning en in de omgeving waarin wij nu wonen is het niet te betalen. (Nergens bijna maar hier gaat het echt alles te boven). Daarnaast willen wij van een appartement naar een huis met tuin en wat meer ruimte. En is de school van mijn oudste niet heel goed met het omgaan met kids met adhd. Al met al kijken wij dus even veder. Dit in een straal van 1 uur rijden van mijn ex (vader van de oudste). Hij heeft hem nu 1 dag doordeweeks en 1 dag in het weekend.

    Ik weet dat er niet echt officiële regels zijn maar zou graag willen weten wat jullie reëel vinden kwa afstand? Of hoe dit bij jullie geregeld is? Wij hebben dus géén co-ouderschap
     
  2. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Als je kind op een afstand 1 uur rijden zit van de andere ouder en daar 1 doordeweekse en 1 weekendtas is, dan zit je kind dus 4 uren per week in de auto om heen en weer te gaan. Per dag dat je kind bij vader is dus 2 uren.
    Niets geen spontane bezoekjes of iets ophalen als je iets vergeten bent.
    Ik vind dat persoonlijk best een grote afstand. Wat als kind op die dag nog een sporttraining, wedstrijd, kinderfeestje oid heeft, is het realistisch gezien haalbaar?? Niet alleen praktisch voor vader en jezelf, maar wat doet de afstand met je kind zelf?

    Ik ben zelf ook gescheiden en ik merk heel goed nu mijn kids iets ouder worden (13-11jr) hoe fijn zij het zelf vinden om gewoon even zelfstandig heen en weer te kunnen fietsen tussen beide ouders. Tuurlijk hebben we een duidelijke omgangsregeling, maar soms is het goed on spontaan even een knuffel bij je vader of je moeder te kunnen halen.
    Dus ja, ik zou 1 uur reistijd tussen beide ouders echt niet wenselijk vinden.
     
  3. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Het zou dan vrijdag en zaterdag worden dus 2 dagen achter elkaar. Maargoed bedankt
     
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Wij zijn niet gescheiden, maar ik zou, voor de kinderen, denk ik max 15-30 min. uit elkaar willen wonen.
    En net wat hierboven gezegd wordt, als ze ouder worden kunnen ze bij een kleinere afstand ook zelf naar de andere ouder fietsen als ze willen.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Op zich kan wat verder weg wel, ik ken wel mensen die verder weg wonen en waar de kinderen om t weekend naar vader gaan, anderhalf uur verderop. Zeker met 2 dagen na elkaar is dat wel te doen.
    Echter zit er denk ik bij jullie dan een ophaalmoment op school in? Dus vader moet zoon dan op school ophalen op vrijdag denk ik? En als hij vrij is, dan 's morgens vroeg bij jou?
    In die zin zal t voor vader langer/meer rijden zijn.
    Aan de andere kant snap ik ook je verhuiswens en in deze tijd mag je blij zijn als je wat kunt vinden en het daadwerkelijk kan krijgen. Dus heel veeleisend zijn zit er momenteel ook niet in.
     
  6. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben dan wel niet gescheiden, maar het lijkt mij wat ver. Zeker als je zoon wat ouder word zoals een van mijn voorgangers als zei.
    Is het niet mogelijk om met je ex te overleggen, kijken wat voor hem ook haalbaar is?
     
  7. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat @mamavanmimi zegt, als het contact met je ex goed is zou ik dat gesprek toch met hem aangaan.
    Hoe oud is je zoontje? Is dat iets waar hij zelf al (een oprechte) mening over kan hebben?
     
  8. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Uit mijn hoofd ‘mag’ 50 km uit elkaar, gaan, wonen zonder overleg. Ik zou dus naar het aantal km kijken ipv de te rijden afstand. En anders wordt het in goed overleg.
     
  9. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Volgens mij is daar geen standaard afspraak over, ouders mogen dat onderling zelf bepalen. Rechter kijkt wel goed naar de leefbaarheid voor het kind, kunnen de sporten doorgaan, kunnen andere sociale contacten doorgaan , zelfde school haalbaar ect.

    @ts twee dagen achter elkaar veranderd het wel natuurlijk!
    Kijk ieder situatie is anders maar persoonlijk ben ik erg blij dat de kinderen gewoon zelfstandig op de fiets naar de andere ouder kan gaan. Vergemakkelijkt het contact.
     
  10. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Vrijdag en zaterdag bij vader, hoe ga je dat doen als hij wil sporten en ze hebben op zaterdag wedstrijden? En wat denk je van feestjes van en hangen of stappen met vrienden? Dat kan hij dan ook niet doen want dan moet hij naar zijn vader of jij/pa moet hem brengen.
     
  11. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Mijn ex en ik wonen op 3 kwartier afstand. Ze gaat elke vrijdag uit school dan haalt hij haar op en dan de ene vrijdag is ze daar tot ns het avond eten en halen wij haar daar op andere week blijft ze daar het weekend. Feestjes en sport gaat goed.
     
  12. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Edit het is niet dat wij heel goed contact hebben maar dit lukt prima zo.
     
  13. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Is hij nu ook op vr en za bij je ex of zou dit een nieuwe regeling worden? Als dit nieuwe dagen zijn en je ex moet op vr een uur heen en een uur terug om jullie kind op te halen.. ja dat is wel belastend, dat lijkt me zeker een overleg waard. Idem eigenlijk als je een nieuwe school wilt zoeken, dat hoor je denk ik samen te doen :)
     

Deel Deze Pagina