Verhuizing en overname van spullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gusam, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hallo allemaal,

ongeveer 3 weken geleden heb ik een huisje aangeboden gekregen, ben daar wezen kijken en ik had samen met de oude bewoner afgesproken dat bepaalde dingen blijven staan, en dat de vloeren bleven liggen, stond ook op papier.

Nu kreeg ik vandaag de sleutel en tot mijn grote verbazing hadden ze bepaalde dingen niet verwijdert en opgeruimt.
    zoals op de zolder lagen nog heel veel dozen en dingen die niet zouden blijven liggen, in de schuur lag het bomvol, ze zouden voor de achtertuin zorgen dat er tegels kwamen, ik zou ze dan zelf laten leggen. ook zouden ze de radiator in de wc die nu geel is wit opleveren.

Het excuus was dat ze daar de tijd niet voor hadden gehad enz. enz.
    Kijk ik heb hun al een hoop werk uit de handen genomen, door alles (muren, plafons en aantal spulletjes) te accepteren en nu was vandaag de overdracht van de sleutel en blijkt er nog een hoop te moeten gebeuren vanuit hun.

De tegels voor de tuin komen ze pas morgen brengen, de zooi van zolder moest ik maar buiten de tuin zetten en dan zouden ze die morgen laat in de avond opruimen, ook hebben ze bepaalde schilderijen en kastjes laten staan waarbij we niet af hadden gesproken dat ik die zou over nemen.

Dus al met al word mij dus nu nog meer werk bezorgt, en sjouw werk (en ben ook nog 23 wk zwanger) en heb maar 1 persoon die mij kan helpen met alles.
    Ook stonden er 2 grijze containers bom vol, die om de 2 weken aan de straat konden, nu kan ik mijn vuil dus nergens kwijt en ben ik dus meerdere weken bezig ivm hun zooi.

Wat zouden jullie doen?
    zouden jullie dit naar de woningbouw mededelen, of toch weer de oude bewoners de kans geven?

Ik wil ze eigenlijk geen kans meer geven dit ivm dat ze tijd genoeg hebben gehad om alles te doen, en daarbij dat het hele huis smerig en afgeleeft is.

Dus ik vroeg me af wat zouden jullie doen???

XXX Gusam

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind het heel gek dat er niemand van de woningbouw aanwezig is geweest bij de overdracht, tenminste, dat begrijp ik uit jouw verhaal.

Ik zou hiermee zeer zeker niet akkoord gaan! Je kunt de oude bewoners zeggen dat ze het (binnen een bepaalde termijn) in orde moeten maken zoals is afgesproken (en op papier staat) en ik zou van alles foto's maken en het opnemen met de woningbouw.

Enne; gefeliciteerd met je nieuwe huisje, hopelijk kunnen jullie daar fijn wonen ;)

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

er is wel iemand bij geweest van de woningbouw alleen ik heb dat toen uit veiligheid voor mijzelf (angst voor problemen) niet gezegt, maar nu twijfel ik en wil ik de woningbouw toch gaan bellen hierover.

XXX Gusam

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zou ze toch zeker wel bellen ja.. als je dit hebt afgesproken met de vorige bewoners hebben ze zich hieraan te houden. Heb je niets zwart op wit laten zetten?
    Toen ik mijn huisje kreeg hebben we formulieren moeten tekenen wat wel en niet bleef staan/liggen en het huisje heeft ondanks dat er verder niets gebeuren moest een week leeg gestaan zodat de woningbouw kon checken of alles in orde was.
    Lijkt me dat ook hun naar de grijze containers kijken , nu zit jij mooi met de rotzooi..

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoezo angst voor problemen dan? Ik vind het erg vreemd dat die persoon van de woningbouw niks heeft gezegd over de getekende stukken/afspraken die gemaakt zijn en dat die dus niet nagekomen zijn. Ik zou zeker de woningbouw hierop aanspreken en dan kunnen zij eventueel contact opnemen met de oude bewoners.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat je niets tegen die gene hebt gezegd wat er allemaal niet klopte, nu ben je accoord gegaan en kunnen ze dus gaan zeggen als je straks belt '' sorry mevrouw maar u heeft bij de overdracht er niets over vermeldt '' zeg niet dat ze dat zullen doen maar je weet het tegenwoordig maar nooit ..

Anders geef je die oude bewoners toch nog even de kans om het op te ruimen en zeg je dat ze het zelf mogen gaan tillen ...

succes

7. rimar

rimar VIP lid

1 jul 2009
    15.674
    0
    36
    ambtenaar part time
    in het hoge noorden
    @gusam, balen voor je meid, maar ik zou dit wel aan gaan kaarten hoor, en geef ze anders nog een week om het te regelen, zet dit op schrift en stuur het CC naar de woningbouw, anders zelf laten doen en op hun kosten (inclusief schoonmaakbedrijf??), scheelt je dat ook weer

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan.
    Trouwens kijkt jullie woningstichting niet eerst de woning na, voordat ze iemand anders de sleutel geven?

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Normaal gesproken zet jij met de vorige bewoner op papier wat mag blijven en wat niet.
    De woningbouw controleert dat dan en als het niet klopt, dan dient de vertrekkende bewoner het alsnog in de verwachte staat te brengen.

dussseeee BELLEN!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    woningbouw bellen! Die horen de boel volgens mij ook te controleren voor of bij de overdracht!

11. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Uit het verhaal blijkt dat ze het wel nagekeken hebben maar dat je er op dat moment niets van gezegd hebt... dat is niet zo verstandig want nu heb je het dus geaccepteerd in de staat zoals het nu is..
    Ik zou nu echt nog proberen er werk van maken hoor, jij hebt ook maar een beperkte tijd om de boel op te knappen! Niet over je heen laten lopen hoor!;)
    veel succes...

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey buddy, als je de afgesproken overname op papier hebt staan, moet je echt gewoon aan de bel trekken. Je hebt dan misschien niks gezegd waar de woningbouw bij was, maar leg ze dat dan maar uit als ze daarover beginnen, wat op papier is afgesproken, daar hebben de vorige bewoners zich gewoon aan te houden. Ik heb zelf ook eens een woning geaccepteerd waarvan ik daarna de keuken toch echt wel te oud & stuk voor woorden vond, beetje klagen en ze hebben een nieuwe geplaatst. Wel NU aan de bel trekken meid, niet van alles zelf gaan lopen doen al. Je moet al zoveel doen en dat is al zwaar zo zwanger, en met je kleine meid en weinig hulp, dus laat ze het maar oplossen. Dat zij geen tijd hadden is hun probleem, waar moet jij de tijd vandaan halen? Kan je om die dingen heen alvast wat doen wat sowieso wel moet gebeuren? Succes meid!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou de woningbouw bellen en eisen dat die rotzooi word opgeruimd! als de oude bewoners het niet doen dan doet de woningbouw dat en de kosten zijn voor hun...

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Meid,, gewoon de woningbouw bellen! Of je belt eerst die oude bewoners en zegt dat ze de zooi NU moeten komen oplossen/opruimen en dat je anders direct belt met de woningbouw. In ieder geval, niet accepteren!

Deel Deze Pagina