Verhuizing naar provincie Utrecht, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roodborstje2, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is een leuke plaats om te gaan wonen voor ons budget?

1. Nieuwegein

4 stem(men)
    13,8%
  2. Utrecht Lunetten

1 stem(men)
    3,4%
  3. Utrecht Leidsche Rein

4 stem(men)
    13,8%
  4. Woerden

7 stem(men)
    24,1%
  5. Houten

9 stem(men)
    31,0%
  6. IJsselstein

5 stem(men)
    17,2%
  7. Anders... (reactie)

11 stem(men)
    37,9%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb in Utrecht. Nu woon ik best een eindje weg (reis van 1,5 uur met OV) en ik zou graag dichterbij gaan wonen. Mijn man en ik waren toch op zoek naar een andere woning en ik zou zelf graag in een kleinere plaats of buitenwijk gaan wonen voor wanneer wij ooit kinderen krijgen. Mijn baan bevindt zich in het zuiden van de stad Utrecht, in Papendorp.

Nu ben ik totaal niet bekend met de provincie Utrecht. Ik wil iets waar ik binnen 30 min met OV of fiets in Papendorp zou kunnen zijn. Ik zoek een huurwoning, geen koop. Een appartement of beneden/bovenwoning van 2 of 3 slaapkamers in de prijsklasse 700-900 exclusief gwl. En het liefst in een kleinere plaats of buitenwijk, wel met voorzieningen en dus geen klein dorp.

Is dit een realistische wens? Kan iemand me een plaats in de omgeving aanbevelen? Is Nieuwegein bijvorbeeld leuk en een beetje te betalen?

Ik ben echt totaal niet bekend met Utrecht en omstreken, dus ik waardeer elk advies.

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij kwamen 9 jaar geleden vanuit Drenthe naar Culemborg ivm het werk van mijn man. Hij werkte toen in Nieuwegein maar het bedrijf is jaren later verhuist naar Utrecht waar hij nu werkt.
    Ikzelf werk sinds maart in de regio Utrecht.

Toen wij hierheen verhuisden hebben een aantal dagen door verschillende plaatsen gereden en gekeken bij verschillende woningen via Funda.
    Zo kwamen wij uit in Culemborg omdat die leek op ons oude stadje :)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Nieuwegein heeft best veel voorzieningen en een aardig winkelcentrum. Dat is wel prettig, maar persoonlijk vind ik het geen mooie plaats. Die mensen zien er ook vaak wat ‘huishoudbeursachtig’ uit. Kom er regelmatig hoor, maar wonen, nee bedankt.
    Vianen is ook best een leuk en sfeervol plaatsje, maar weer wat kleiner en het heeft geen treinstation. Nieuwegein ook niet, maar wel een tram enzo.
    Houten heeft ook veel voorzieningen en een station. Erg veel nieuwbouw en ook niet heel sfeervol, maar ik vind het er over het algemeen beter uitzien dan Nieuwegein. Ook heel fietsvriendelijk. Het is wel redelijk prijzig wonen.
    Van IJsselstein enzo weet ik niet heel veel.
    Nog een beetje lager heb je Culemborg, wat minder voorzieningen en winkels dan Nieuwegein en Houten, maar gewoon genoeg, leuk oud centrum en een treinstation.

4. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ijssseltstein is een erg leuk plaatsje met een gezellig centrum.

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Leuk dat je hierheen komt!

Ik woon in Utrecht (stad) en deze huurprijs is nergens haalbaar denk ik. Ik zou meer richting Woerden/Gouda/Bodegraven/Montfoort/Linschoten gaan kijken. Ten oosten en noorden is alles ook erg duur (Gooi/Zeist ed, al weet ik niet of Hilversum ook duur is om te huren). Nieuwegein lijkt mij vreselijk om te wonen, Leidsche Rijn en Lunetten ook. Dan zou ik voor kleinschaliger gaan, een dorpje of stadje met wel wat gezelligheid.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe wonen in Gouda is. Maar met funda zag ik wel telkens goedkope opknap woningen voorbij komen. Misschien dat anderen daar meer over kunnen vertellen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Met jullie budget denk ik inderdaad niet dat je in Utrecht of Houten iets gaat vinden. Of in een niet al te beste wijk. Voor sociale huur vind je pas wat als je er een jaar of 7 à 8 staat ingeschreven hoorde ik.

mamameer vindt dit leuk.
  8. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Soesterberg? Met OV 40 minuten tot papendorp.

Denk niet dat je met 900 euro terecht kan in de plaatsen die jij noemt. Lunetten raad ik echt af. Nieuwegein moet je echt van houden net als Ijsselstein. Zeist betaal je zelfs in de meest erge rotwijk al 800 euro aan huur voor een flatje op 8 hoog. Leidscherijn en houten zijn gewoonweg niet te betalen.

9. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik kom uit Zeist en dat is een fijne plaats voor gezinnen. Vlakbij Utrecht en veel voorzieningen.

10. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Woerden is superleuk, maar huren daar gaat niet zomaar lukken, wachttijden zijn gigantisch. Ik denk overigens dat dat voor veel steden geldt.
    Voor particuliere huur ga je het in Woerden niet redden met dat budget.

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik vind tuindorp en tuinwijk in Utrecht altijd erg leuk en heb er heel fijn gewoond. Dat is max 10 minuten naar de binnenstad fietsen, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik midden in de stad woonde.

Anders is houten ook een leuke optie, elke 15 minuten vertrekt er een trein naar het centrum van Utrecht, ik zou dan wel voor houten Castellum kiezen.

12. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hm, voor die prijs.. ik zeg good luck haha:)
    Werk in Leidsche Rijn met een uur reistijd maar zou voor geen goud in Utrecht willen wonen

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Voor dat geld gaat ze denk ik niets vinden in Houten Castellum.

s82 vindt dit leuk.
  14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Veenendaal, waarom: leuke plaats, dorp gevoel, maar toch voorzieningen voor een stad, veel leuke winkels/leuk centrum. Je bent in no time midden in de natuur/bossen en in een half uur in Utrecht.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  15. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Veenendaal is leuk! Ede trouwens ook:)

16. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Wij hebben net wat in Houten Zuid gekocht.
    Geen ervaring met deze regio, maar lijkt me erg leuk daar.

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Of Amersfoort dan! Ook erg leuk en 20 / 30 min in Utrecht!

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het wordt best lastig in die prijsklasse en met wachttijden...

Hoe zit dat met breukelen of maarssen?

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    particuliere huur of sociale huur?
    sociale huur kan je rekenen op wachtlijsten van gemiddeld 8 jaar of hoger.
    of je moet in zeist willen zitten op een flat 10 hoog in een achterbuurt.....
    particulier zal je denk ik niet snel vinden voor dat geld

mamameer vindt dit leuk.
  20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Precies wat hier boven staat.
    Ik woon in utrecht, particulier huren is super duur, zowel in de stad als lunetten en zeker ook heel leidsche rijn/vleuten-de meern, in overvecht of kanaleneiland zijn sociale huurwoningen, maar daar moet je lang voor ingeschreven staan en woon je in echt een slechtere (multiculti) wijk.
    Je zult dan misschien de kleinere dorpen kunnen gaan bekijken, kockengen, benschop, montfoort, dat soort dorpjes maar daar heb je vaak slechtere openbaar vervoersverbindingen. En het blijft lastig in die prijsklasse. Woningen in de randstad zijn gewoon heel duur.

De optie veenendaal die ook aangegeven is is denk ik wel een goede.

Deel Deze Pagina