Verhuizing naar provincie Utrecht, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roodborstje2, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is een leuke plaats om te gaan wonen voor ons budget?

1. Nieuwegein

4 stem(men)
    13,8%
  2. Utrecht Lunetten

1 stem(men)
    3,4%
  3. Utrecht Leidsche Rein

4 stem(men)
    13,8%
  4. Woerden

7 stem(men)
    24,1%
  5. Houten

9 stem(men)
    31,0%
  6. IJsselstein

5 stem(men)
    17,2%
  7. Anders... (reactie)

11 stem(men)
    37,9%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Wij wobwomet veel plezier in Woerden.
    Leuk, gezellig centrum . Er worden best veel culturele activiteiten georganiseerd.
    Heeft een station en met de trein ben je zo in Utrecht.

Hoe het met huren zit weet ik niet zo goed.

2. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Ik woon in maarssendorp is ook fijn en rustig wonen

3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik woon nu zelf in Maarssen en vind dat prettig wonen.
    Meeste wijken hier zijn wel prima, veel voorzieningen, scholen en speeltuintjes ed.
    Werk in Leidsche Rijn, maar zou daar echt niet willen wonen!!
    In Utrecht Lunetten trouwens ook echt niet.

Zou meer kijken voor Maarssen, Breukelen of Houten.

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik zie dat er hier meerdere keren dorpjes in de omgeving worden genoemd, zoals Kockengen, Montfoort, Linschoten. Maar ook daar is het lastig om aan een woning te komen. Zo niet lastiger dan in een stad. In de dorpjes hebben huidige bewoners vaak voorrang op mensen van buitenaf als het een huurwoning van de woningbouwstichting betreft. Particuliere huur wordt minder en ook als het er is duur. Regio Utrecht is gewoon een hele dure regio om te wonen.

Kopen is toch de beste optie als je aan een woning in deze regio wil komen. Maar ik ben me ervan bewust dat dat niet voor iedereen haalbaar is.

5. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik zou uitwijken naar Maarssen(broek), Breukelen of Vianen(erg leuk!).

Met jullie budget zou je op zich wel een appartement/kamer kunnen huren, maar dat zal dan klein zijn of in een wat minder prettige wijk liggen.

Succes met de zoektoch en je nieuwe job!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Woerden gestemd. Leuk centrum, al wordt huren lastig in die prijscategorie.

Zie Montfoort langskomen. Maar daar staan amper huurwoningen te huur. En zijn ook al flink aan de prijs.

Nieuwegein. Leuk centrum, maar daar is ook alles mee gezegd.

IJsselstein. Zelfde verhaal als Woerden.

Leidsche rijn. Ligt er net aan in welke wijk je wilt gaan wonen. Zitten prachtige wijken bij. Ook kindvriendelijk. Maar qua prijs wordt het lastig.

Harmelen. Klein dorpje, waar alleen het hoognodige te vinden is. Je zit snel op de snelweg etc.
    Qua huren weet ik niet hoe het zit.

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dit!

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij wonen hier ergens bij de genoemde dorpjes in de buurt. Huren is hier echt niet te doeb. Iemand moet wel heel veel jaar ingeschreven staan om kans te maken. Er zijn te weinig huizen.

Kopen... ja dat wilde je natuurlijk niet begreep ik. Voor een beetje huis hier betaal je 260 minimaal.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mijn man werkt ook in Utrecht en we waren ook op zoek. Wachtlijsten van minimaal half jaar is geen uitzondering en dan prijzen van 1100 en hoger ... daar hebben wij niet opgewacht en zijn naar het zuiden gaan kijken. Wonen nu 7 weken met veel plezier in Gelderland. Heel erg leuk! En die prijs is wel haalbaar.

10. halve

halve Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens, woon hier nu 13 jaar zeer naar mijn zin, zeker ook qua voorzieningen voor zowel puber als peuter.
    Woon jij hier ook?

mausi vindt dit leuk.
  11. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik kom er zelf niet vandaan maar kom er wel veel. Zeist. Mooie plek om te wonen

12. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb er 24 jaar met veel plezier gewoond.

13. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Foutje sorry, ik reageer op de verkeerde

14. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ben geboren en getogen in Utrecht en zou proberen om een beetje uit te schrijven wat ik weet.

Papendorp heeft als nadeel dat het alleen per bus bereikbaar is, de tram stopt in kanaleneiland en vanaf het winkelcentrum moet je de prins clausbrug over wat een flinke wandeling is. Met de bus is het goed aanrijden zowel uit de stad kant, de leidsche rijn kan en vanuit Nieuwegein.

De huurwoningen in de vrije sector zijn misschien wel te vinden maar dan moet je een heel aantal jaren ingeschreven staan.

Koop is in erg duur de €300.000 komt eerder dan de €250.000 zeg maar.

Voordeel van de huur die je kan betalen is dat je niet in de sociale huur wijken terecht komt, in Utrecht, Nieuwgein is dat niet zo prettig wonen. Het oude Vleuten / De Meern vind ik persoonlijk leuker dan "leidsche Rijn" wij noemen dat al snel een yuppen wijk maar de "normale"man vrouw niet goed past ( vooroordeel)

Nieuwegein / Ijsselstein is leuk maar ov technisch ben je afhankelijk van de tram. Vleuten / De meern / leidscherijn is het goed met de fiets te bereiken. Binnen 30 minuten fietsen ben je er altijd.
    Woerden zeker als je dicht bij het station gaat wonen heeft een top verbinding met Utrecht, vanaf het cs kan je dan de bus naar Papendorp pakken.

Met de auto is het eigenlijk van alle kanten wel goed te bereiken maar het parkeren op papendorp zelf zal heel lastig zijn.

Succes met je zoektocht.

Deel Deze Pagina